Binnenlandse politiek

Friesland

Well-known member
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom een dergelijke maatregel die in geen enkel verkiezingsprogramma stond zo belangrijk is, dat het kabinet er over zou vallen.

Voor de rest snap ik niet waarom dit onderwerp zoveel aandacht krijgt van de oppositie en media. Van al het beleid dat dit kabinet opstelt merkt de bevolking het minst van het verhogen of verlagen van de dividendbelasting. Waarom daar zo het kabinet over aanvallen, in plaats van de voorgenomen btw verhoging van 6% naar 9%. Als we ergens iets van gaan merken (en dan vooral degene met een laag inkomen) is het wel van dat voornemen. Echter horen we daar bijna niemand over.

Het verschil is dat er over de voorgenomen afschaffing van de dividendbelasting steeds nieuwe feiten naar buiten komen, terwijl dat bij de voorgenomen BTW-verhoging niet geval is, dan is het lastig om daar een debat daarover op de agenda te krijgen.
 

De Wolf

Well-known member
Kabinet stuurt autoverkopers op cursus: verkoop stekkerauto's moet omhoog
Het kabinet wil dat autodealers meer elektrische auto's gaan verkopen. Cursussen moeten ervoor zorgen dat autoverkopers de voordelen van stekkerauto's beter gaan uitleggen aan mensen die een nieuwe auto zoeken


Uiteraard denkt men niet na dat je minstens 40000 euro voor een auto moet neerleggen en het grootste deel toch afhankelijk is van een openbare laadpaal of een fastned en je blij mag wezen wanneer je vanuit Utrecht blij mag wezen wanneer je zonder laden op en neer naar Zwolle kan rijden.
 

Hankie

Well-known member
Kabinet stuurt autoverkopers op cursus: verkoop stekkerauto's moet omhoog
Het kabinet wil dat autodealers meer elektrische auto's gaan verkopen. Cursussen moeten ervoor zorgen dat autoverkopers de voordelen van stekkerauto's beter gaan uitleggen aan mensen die een nieuwe auto zoeken


Uiteraard denkt men niet na dat je minstens 40000 euro voor een auto moet neerleggen en het grootste deel toch afhankelijk is van een openbare laadpaal of een fastned en je blij mag wezen wanneer je vanuit Utrecht blij mag wezen wanneer je zonder laden op en neer naar Zwolle kan rijden.

En de bijtellingstarieven van schone auto's blijven verhogen :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja want dat werd weer een te groot succes. Nauwelijks mensen die zo?n ding priv? rijden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De studentenvakbond concludeert dat het kabinet al de gemaakte afspraken rondom de afschaffing van de basisbeurs voor studenten niet nakomt. Goh, wat een verrassing. Het afschaffen van die basisbeurs is ??n van de meest stompzinnige maatregelen ooit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inderdaad geen verrassing. Het zorgt verder op dit moment voor een enorme schuldenopbouw van een groot deel van de bevolking. Ondanks dat het geld kost, kunnen we denk ik beter weer terug naar de basisbeurs.
 

Pascallovic

Well-known member
De studentenvakbond concludeert dat het kabinet al de gemaakte afspraken rondom de afschaffing van de basisbeurs voor studenten niet nakomt. Goh, wat een verrassing. Het afschaffen van die basisbeurs is ??n van de meest stompzinnige maatregelen ooit.

Allemaal mogelijk gemaakt dankzij de partijen waar al deze studenten op stemmen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er waren volgens mij niet zoveel tegenstanders. Het CDA geloof ik, PVV en SP?
 

Pascallovic

Well-known member
Er waren volgens mij niet zoveel tegenstanders. Het CDA geloof ik, PVV en SP?

VVD, PvdA, D66 en GL waren voor. Volgens mij de rest tegen. Allemaal partijen waar doorgaans veel studenten op stemmen en die het sociaal leenstelsel netjes in hun verkiezingsprogramma hadden opgenomen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hebben daar dan veel van lopen in Nederland? Ik geloof niet dat ik er ooit ben tegengekomen.
 

zwammy

Well-known member
Je kunt er al de VVD'er van de week van maken. En de enige VVD'er die de waarheid spreekt word beschimpt door heel deugend Nederland, wat een drama is het toch allemaal in die politiek
 
Bovenaan