Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Het schijnt tussen Femke Halsema en Carolien Gehrels te gaan. De oppositie heeft moeite met Halsema. Zelfs als de PvdA voor haar eigen kandidaat kiest, dan heeft Halsema genoeg aan de steun van DENK of PvdD naast de overige college partijen. Kans dus wel redelijk groot dat het Halsema gaat worden. Qua geschiktheid heeft Gehrels iig enige bestuurlijke ervaring. Al is het relatief mager ten opzichte van destijds Cohen en Van der Laan. Ik denk dat zwammy feest kan gaan vieren.

In Amsterdam komen alleen maar PvdA-ers of GL-ers in aanmerking? Cohen, Van Thijn, Van der Laan en nu Halsema of Gehrels?
 

Max

Administrator
Forumleiding
In principe moest het altijd PvdA zijn. Nu is GL de kleinste winnaar ooit en die willen nu die post, maar hebben geen serieuze kandidaten.
 

zwammy

Well-known member
Het schijnt tussen Femke Halsema en Carolien Gehrels te gaan. De oppositie heeft moeite met Halsema. Zelfs als de PvdA voor haar eigen kandidaat kiest, dan heeft Halsema genoeg aan de steun van DENK of PvdD naast de overige college partijen. Kans dus wel redelijk groot dat het Halsema gaat worden. Qua geschiktheid heeft Gehrels iig enige bestuurlijke ervaring. Al is het relatief mager ten opzichte van destijds Cohen en Van der Laan. Ik denk dat zwammy feest kan gaan vieren.

Dit worden een paar leuke jaren inderdaad, hoewel Halsema wel een stuk meer verstand heeft dan die partijleider van Gl. Die is echt gestoord.

Waarmee dan? Dat Shell Nederland genationaliseerd heeft?

Dat er genoeg mensen zijn waaronder Bea en dr aanhang die flink profiteren van Shell an knaken waar de normale Nederlander misschien ook wel recht op hoort te hebben aangezien het toch een beetje ons bedrijf is. Of ik praat onzin en het is het recht voor de happy few, dan is het ook prima en moeten ik en Leo onze smoel houden
 

Janssen

Well-known member
cecaad18f6e3316adccb08e62e9ab49b.jpg
 

zwammy

Well-known member
Ach, is pas iets van de laatste 20 jaar en we vinden het best. Anders hadden we al lang een andere politieke stroming gehad.
 

JMD

Well-known member
In principe moest het altijd PvdA zijn. Nu is GL de kleinste winnaar ooit en die willen nu die post, maar hebben geen serieuze kandidaten.

Waarom 'moest' het altijd PvdA zijn? Staat dat in de statuten van de gemeente?
 

Eef de Kip

Well-known member
Weet ik veel maar als het zo is dan heeft dat geen ruk te maken met dat je bevoordeeld wordt tov iemand die geen aandelen heeft. Ik zie de vergelijking eerlijk gezegd niet. de "gewone burger" kan toch ook aandelen kopen?
 

zwammy

Well-known member
Hoe heeft ze dat "geregeld" dan? En je weet zeker dat ze een belang hebben in Koninklijke Olie? Want daar zijn de meningen ook nog over verdeeld.

Wilhelmina had 25%. En ze zeggen dat ze het verkapt hebben onder elkaar om onder de 5% te komen zodat het niet openbaar hoeft te worden hoeveel ze binnenharken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat lijkt me bijzonder sterk dat zou betekenen dat ze goed zijn voor 60 miljard en dat was dan toch echt wel een keer uitgekomen maar dan nog, ik begrijp nog steeds niet wat hier aan "geregeld" is. Of heb jij info over hoe Wilhelmina op slinkse wijze aan een kwart van KO is gekomen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Hoeveel documentjes denk je dat Rutte onder ogen krijgt? Ongeveer net zoveel als die jankballen bij elkaar en die waren te beroerd om vier kantjes te lezen en wat relevante vragen te stellen aan een directrice van Shell.
 
Bovenaan