Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Als de uitkomst nul is dan hoef je de dividendbelasting toch niet af te schaffen???

De contralegem afspraak is gemaakt op basis van de veronderstelling dat de dividendbelasting zou worden afgeschaft. Nu bijna 15 jaar na het aangaan van de afspraak de dividendbelasting nog steeds bestaat wringt er natuurlijk wel degelijk wat.

Nu je kan beargumenteren dat het een bevoordeling van de buitenlandse aandeelhouder ten opzichte van de Nederlandse aandeelhouder is, is het de vraag of de EU hier wat mee kan.
 

JMD

Well-known member
Femke Halsema wordt burgemeester van Amsterdam... Geruchten worden steeds sterker.
Ze schijnt eerst burgemeester van Haarlem te hebben willen worden, maar die wilde haar niet. Komt Eef goed weg.

Tot dusver alleen Jan Dijkgraaf die het roept. In de tijd dat iedereen elkaar napraat heeft niemand het negen uur later overgenomen.

Bleken Dijkgraaf en Jan Roos toch gelijk te hebben.
 

JMD

Well-known member
Ben benieuwd wat Halsema gaat zeggen bij de huldiging van het volgende kampioenschap van Ajax. Dat gaat een tenentrekkende speech worden, als de supporters haar al de kans geven. Vd Laan kon de supporters toespreken omdat hij 'Ajacied' was ('ik zat al in het stadion toen jullie nog in je pyjama's zaten'), Halsema heeft dat helemaal niet.
 

JFK

Well-known member
Ben benieuwd wat Halsema gaat zeggen bij de huldiging van het volgende kampioenschap van Ajax. Dat gaat een tenentrekkende speech worden, als de supporters haar al de kans geven. Vd Laan kon de supporters toespreken omdat hij 'Ajacied' was ('ik zat al in het stadion toen jullie nog in je pyjama's zaten'), Halsema heeft dat helemaal niet.

Gewoon zo ontzettend niet belangrijk dit. Je bent dus als burgemeester alleen geschikt voor de job als je je verdiept in voetbal?
 

Eef de Kip

Well-known member
Las net iets over haar afscheidsbrief in 2010. Ze zou nooit meer iets in de politiek doen en ook geen burgemeesterspost nemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is gewoon belachelijk dat iemand zonder ooit burgemeester te zijn geweest van een grote stad of minister of staatssecretaris burgemeester van Amsterdam wordt. Schijnbaar door Haarlem afgedankt. Of er niet een geschiktere kandidaat zich zal hebben gemeld. Maar nee, het moet iemand van GroenLinks zijn.
 

JMD

Well-known member
Las net iets over haar afscheidsbrief in 2010. Ze zou nooit meer iets in de politiek doen en ook geen burgemeesterspost nemen.
Ik las dat ze dat in haar boek had geschreven.
Ach, na 8 jaar kan je wat mij betreft wel van gedachte veranderen. Ik vind hetgeen Max schetst een groter probleem.
 

gevegt

Well-known member
Het is gewoon belachelijk dat iemand zonder ooit burgemeester te zijn geweest van een grote stad of minister of staatssecretaris burgemeester van Amsterdam wordt. Schijnbaar door Haarlem afgedankt. Of er niet een geschiktere kandidaat zich zal hebben gemeld. Maar nee, het moet iemand van GroenLinks zijn.

Met dank aan de VVD die onder geen beding een gekozen burgemeester wil.
 

JMD

Well-known member
De opmaat voor de eerste vrouwelijke premier is dus gemaakt.

Ik denk niet dat Halsema dat ooit gaat worden. Overigens ben ik met je eens dat de tijd rijp is voor een vrouwelijke premier, maar die moet er wel komen omdat ze de beste is, niet omdat ze vrouw is.
 
Bovenaan