SP'er die Wilders vergelijkt met Hitler en Trump. Sommige mensen leren het echt nooit.
Ach, Mao was ook geen lieverdje.
SP misschien wel maar ik hoor nu toch regelmatig mensen over de PVV om op te stemmen waarbij ze het verder linkse programma gewoon voor lief nemen.
Zelf zou ik dat niet snel doen maar een wat sterker standpunt van de VVD richting asielzoekersbeleid zou ik wel prettig vinden.
De PVV heeft een linkse agenda wat betreft sociale zaken, maar dat is slechts op papier. Mochten ze daadwerkelijk aan de macht zijn, dan zullen snoeihard 180 graden draaien.
Je kunt beter sowieso niet ver naar links (SP) of rechts (PVV) stemmen. Waarom niet? Omdat in Nederland altijd coalities nodig zijn, en met die partijen is het het moeilijkst om een goede coalitie te maken voor de andere partijen. Of SP en PVV zullen zeer veel concessies moeten doen. En dan heb je eigenlijk gestemd op een partij die maar heel weinig van zijn programma kan waarmaken.
Bij een stem op een partij die wat meer in het midden zit (meeste andere grotere partijen) heb je veel meer kans dat je iets terugziet van het waarom.
En wie gaat ons daaruit slepen?Lijkt mij geen gek idee dan komen we misschien ook eindelijk eens uit de crisis vandaan die nu zijn achtste jaar ingaat.
Wat er nu in Polen gebeurt is daarbij vergeleken kinderspel.De PVV heeft een linkse agenda wat betreft sociale zaken, maar dat is slechts op papier. Mochten ze daadwerkelijk aan de macht zijn, dan zullen snoeihard 180 graden draaien.
Je kunt beter sowieso niet ver naar links (SP) of rechts (PVV) stemmen. Waarom niet? Omdat in Nederland altijd coalities nodig zijn, en met die partijen is het het moeilijkst om een goede coalitie te maken voor de andere partijen. Of SP en PVV zullen zeer veel concessies moeten doen. En dan heb je eigenlijk gestemd op een partij die maar heel weinig van zijn programma kan waarmaken.
Bij een stem op een partij die wat meer in het midden zit (meeste andere grotere partijen) heb je veel meer kans dat je iets terugziet van het waarom.
Dat automatisme is er helemaal niet. Paars II viel, werd gelijmd en regeerde vrolijk 3 jaar verder.maar het automatisme "val kabinet = nieuwe verkiezingen" moet eruit.
Lijkt mij geen gek idee dan komen we misschien ook eindelijk eens uit de crisis vandaan die nu zijn achtste jaar ingaat.
Linkse stemmers stemmen op de PVV, maar verder is het programma van de PVV helemaal niet links. Zowel economisch als sociaal niet. Ze komen echt niet op voor de economisch zwakkeren in onze eigen samenleving. De groep die nu vooral op de PVV willen stemmen.
Dat automatisme is er helemaal niet. Paars II viel, werd gelijmd en regeerde vrolijk 3 jaar verder.
Verder mag er altijd opnieuw geformeerd worden na een val van een kabinet, daar is geen verkiezing voor nodig. Punt is alleen dat de val van een kabinet vaak een flinke verschuiving in zetels betekent (het adagium 'wie breekt betaalt'), en dat komt vaak ten goede aan de oppositie, en geen enkele oppositiepartij zal dan met een ex-kabinetspartij opnieuw een kabinet willen vormen.
Amen!Hopelijk gaan de stabielere partijen eens de handen ineen slaan zodat er geen politiek meer wordt bedreven in de 1e kamer wat in de huidige vorm echt een gevaarlijk orgaan is.