Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Susa

New member
De achterbannen van beide partijen denken hier natuurlijk hetzelfde over, dus het zal ze in ieder geval geen stemmers kosten.

Verder ben ik benieuwd welke partij als eerste toegeeft dat er een mogelijkheid is om te regeren met de PVV. Uiteindelijk hebben al die partijen op een gegeven moment een zwak ruggengraat als er een een paar ministersposten zijn te verdienen.

50 plus, SGP en VVD willen wel samen met de PVV.
 

Pascallovic

Well-known member
Verder ben ik benieuwd welke partij als eerste toegeeft dat er een mogelijkheid is om te regeren met de PVV. Uiteindelijk hebben al die partijen op een gegeven moment een zwak ruggengraat als er een een paar ministersposten zijn te verdienen.
Dat kan je nog wel gaan tegenvallen. Een VVD heeft natuurlijk al aangegeven welke voorwaarden er zijn. Een CDA heeft het oprecht geprobeerd met Rutte I en die gaan het met die ervaring niet nog een keer doen. Voor de rest krijgt men wellicht SGP 50+ en heel misschien Christen Unie nog zo gek, maar dan houdt het ook wel op.
 

zwammy

Well-known member
Als het maar een rechts of een links blok wordt. Het is wel zon drama als er 2 partijen samen regeren die zo verschillend zijn.
 

de waan

Well-known member
Inderdaad. Dan kun je er nog veel beter een "neutraal" zakenkabinet neerzetten.

Ik denk dat de VVD en CDA het afbreukrisico van nog een keer een coalitie vormen met de PVV toch wel behoorlijk groot vinden. Maar onder druk wordt alles vloeibaar.
 

leo1949

Well-known member
De Waan PVV en de VVD zijn bloedbroeders en ze zijn machtsgeil.
PVV is voortgekomen uit de VVD dus die gaan gewoon proberen samen te regeren met een paar Judassen erbij zal het wel lukken
Dus als je een proteststem aan de PVV geeft krijg je de VVD er gratis bij en veranderd er niets en gaat het slopen verder.
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Ik zie de VVD en PVV best wel bijelkaar komen als ze daarmee kunnen regeren. De ideeen van beide partijen verschillen niet zoveel van elkaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Behalve dat het sociaal-economisch deel van hun partij programma overeenkomt met de SP.
 

zwammy

Well-known member
Zit inderdaad niet heel veel raakvlakken tussen. Ook qua veiligheid en justitie is de PVV een stuk rigoureuzer.
 

Pascallovic

Well-known member
Ah de NPO geeft Rutte weer een gratis uurtje campagnetijd op televisie. Kan hij uitgebreid reageren op de verschillende partijcongressen van gisteren.
 

Batigoal

Well-known member
Het maakt allemaal toch niet uit. Klaver word premier had ik gehoord.

Sinds wanneer is het fout als lijsttrekkers vertellen dat ze best premier willen worden? Moeten ze dan in het vervolg zeggen dat ze wel de verkiezingen willen winnen, maar het liefst niet willen regeren?
 

Pascallovic

Well-known member
Sinds wanneer is het fout als lijsttrekkers vertellen dat ze best premier willen worden? Moeten ze dan in het vervolg zeggen dat ze wel de verkiezingen willen winnen, maar het liefst niet willen regeren?
Ik vind dat je er niet te koop mee moet lopen als je in de peiling 20 zetels achterstaat, of er over moet beginnen. Ik ga er altijd vanuit dat de lijsttrekker van een partij wanneer die de grootste worden de ambitie hebben om premier te worden. Zou ook niet weten wie GroenLinks anders naarvoren zou moeten schuiven mochten ze de grootste worden.
 

JMD

Well-known member
Verder blijf ik het opvallend vinden dat een partij die zo voor diversiteit is een partijcongres heeft waar het roomblank is, en tevens een bijna roomblanke kandidatenlijst presenteert.
 

zwammy

Well-known member
Sinds wanneer is het fout als lijsttrekkers vertellen dat ze best premier willen worden? Moeten ze dan in het vervolg zeggen dat ze wel de verkiezingen willen winnen, maar het liefst niet willen regeren?

Een beetje het zelfde als dat NAC roept dat ze de beker gaan winnen zodat ze volgend jaar de EL kunnen winnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan