Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Inderdaad, mensen die zich goed gedragen moeten gestraft worden...!

Ik neem aan dat je bedoelt: vervroegde vrijlating bij goed gedrag....

Uiteraard. Goed gedrag mag je gaan belonen met extra luchttijd of iets dergelijks. Niet met 1/3 minder straf.

Goeie ontwikkeling vind ik dat die je ook steeds meer 'op straat' (bij gebrek aan betere term) steeds vaker merkt. Gewoon lekker alles en iedereen wantrouwen en feiten tellen niet meer als ze je niet aanstaan. :eek:mg:

Hou op schei uit.
 

JMD

Well-known member
Of je bent een groot voorstander van referenda. En als de uitkomst ervan je niet past, negeer je die gewoon.

Erger nog: eerst groot voorstander zijn van referenda, daarvoor je jarenlang hard maken in de Kamer, er een kabinet op laten vallen, dan alsnog weer proberen een afgezwakte versie dan door de kamer te krijgen, dat lukt en dan vervolgens als het eerste referendum je niet aanstaat zeggen dat referenda niet handig zijn omdat 'het volk' blijkbaar anders denkt dan jou...

Is het toch maar goed voor D66 dat Wiegel in 1999 tegen stemde...
 

inhethoekje

Active member
Een referendum wordt te vaak gebruikt als protest tegen een regering, niet om de inhoud ,vraag op straat aan iemand waarom hij tegen toelating van de Oekrainie heeft gestemd en hij begint te stotteren.

Ik zag Engelsen ge?nterviewd worden die voor de Brexit hadden gestemd,achteraf vonden ze het geen goed idee,maar ze wilden een signaal afgeven aan de regering.


Referendums moeten ze afschaffen.
 

noordooster

Well-known member
Een referendum wordt te vaak gebruikt als protest tegen een regering, niet om de inhoud ,vraag op straat aan iemand waarom hij tegen toelating van de Oekrainie heeft gestemd en hij begint te stotteren.

Ik zag Engelsen ge?nterviewd worden die voor de Brexit hadden gestemd,achteraf vonden ze het geen goed idee,maar ze wilden een signaal afgeven aan de regering.


Referendums moeten ze afschaffen.

Moeten we dan ook maar direct verkiezingen voor de gemeenteraad, provinciale staten en tweede kamer afschaffen ?
Bij het noemen van 2 standpunten van de partij waarop ze hebben gestemd beginnen de meeste mensen ook te stotteren en weten ze het niet.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een referendum wordt te vaak gebruikt als protest tegen een regering, niet om de inhoud ,vraag op straat aan iemand waarom hij tegen toelating van de Oekrainie heeft gestemd en hij begint te stotteren.

Ik zag Engelsen ge?nterviewd worden die voor de Brexit hadden gestemd,achteraf vonden ze het geen goed idee,maar ze wilden een signaal afgeven aan de regering.


Referendums moeten ze afschaffen.

Daarnaast vind ik het probleem dat referenda veel te zwart-wit zijn. Neem Brexit, ik ben heel kritisch op de EU en vind dat er forse hervorming nodig is. Ik heb wel gestemd om erin te blijven, maar dat was puur omdat ik vind dat je er beter binnen kan blijven en dan strijden voor verbetering dan eruit te stappen. Als "blijven" had gewonnen, was o.a. mijn stem uitgelegd als dat we het allemaal prima vonden om het zo te houden zoals het was, wat dus niet klopt vergeleken met het mening.

Hetzelfde andersom, mensen die voor een vertrek hadden gestemd hebben dat om uiteenlopende redenen gedaan. Onder die redenen waren: dat EU te veel te zeggen heeft, immigratie, kosten van lidmaatschap, landbouwbeleid, visserijbeleid, handelsredenen, democratische structuur, dat het te kapitalistisch is enz. Je krijgt dus nooit een "vertrekdeal" die iedereen tevreden stelt. Afhankelijk van welke deal we uiteindelijk krijgen met de EU gaan er altijd een hoop mensen die voor Brexit hebben gestemd ontevreden zijn en er zullen er vast voldoende zijn die achteraf dan zullen zeggen dat we dan net zo goed hadden kunnen blijven.

En dan negeer ik nog even de mensen die puur op een bepaalde manier hebben gestemd om zich "af te zetten" tegen de elite en/of een of meer partij?n
 

noordooster

Well-known member
Nee natuurlijk niet. Rare opmerking trouwens.

Nee, natuurlijk vind ik dat ook niet.
Maar als je referenda niet wilt omdat de mensen hun keuze niet goed kunnen verwoorden, kun je met dezelfde argumenten vraagtekens zetten bij die andere verkiezingen.
 

noordooster

Well-known member
Een referendum wordt te vaak gebruikt als protest tegen een regering, niet om de inhoud ,vraag op straat aan iemand waarom hij tegen toelating van de Oekrainie heeft gestemd en hij begint te stotteren.

Ik zag Engelsen ge?nterviewd worden die voor de Brexit hadden gestemd,achteraf vonden ze het geen goed idee,maar ze wilden een signaal afgeven aan de regering.
Je kunt je afvragen in hoeverre het erg is dat de mensen bij Brexit en bij het Oekraine - referendum een signaal hebben afgegeven.
Ik heb het idee dat het signaal, dat veel mensen niet zo blij zijn met hoe de EU functioneert, bij een aantal politici wel binnenkomt.
Ondanks dat men de uitslag van het referendum op een tenenkrommende manier negeert, wat we ook al zagen bij het referendum over de Europese grondwet.

Via de tweede kamer verkiezingen kun je het signaal dat je vindt dat de EU slecht functioneert minder gemakkelijk geven, omdat het EU-standpunt van de partijen daar vaak een onderdeel is van een groter geheel aan standpunten.
 

Pascallovic

Well-known member
Je kunt je afvragen in hoeverre het erg is dat de mensen bij Brexit en bij het Oekraine - referendum een signaal hebben afgegeven.
Ik heb het idee dat het signaal, dat veel mensen niet zo blij zijn met hoe de EU functioneert, bij een aantal politici wel binnenkomt.
Ondanks dat men de uitslag van het referendum op een tenenkrommende manier negeert, wat we ook al zagen bij het referendum over de Europese grondwet.

Via de tweede kamer verkiezingen kun je het signaal dat je vindt dat de EU slecht functioneert minder gemakkelijk geven, omdat het EU-standpunt van de partijen daar vaak een onderdeel is van een groter geheel aan standpunten.
Ik heb totaal niet het idee dat het signaal binnenkomt, of in elk geval doet men er geen moer aan. Geen geld meer naar Griekenland en er wordt geld overgemaakt. Banken niet meer redden van belastinggeld, gebeurd toch in Italie. Elke maand wordt er 60 miljard ingepompt om de rente voor Zuid-Europa te verlagen. In Turkije mogen alle mensenrechten geschonden worden en toch blijft men kandidaat lid van de EU en ontvangen ze als kandidaat-lid geld van de EU bovenop die 6 miljard van die vluchtelingendeal. Dan heb je nog dat fopparlement dat niks te vertellen heeft en blijft reizen tussen Brussel en Straatsburg elke maand. Blijft men aanklooien met dat corrupte Oekraine, waar men heeft meegeholpen om de toenmalig democratisch gekozen president af te zetten. Het gaat een stuk beter nu deze corrupte zakhooi er zit. Voor politici waarbij het signaal binnenkomt gebeurd er verdomt weinig.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb totaal niet het idee dat het signaal binnenkomt, of in elk geval doet men er geen moer aan. Geen geld meer naar Griekenland en er wordt geld overgemaakt. Banken niet meer redden van belastinggeld, gebeurd toch in Italie. Elke maand wordt er 60 miljard ingepompt om de rente voor Zuid-Europa te verlagen. In Turkije mogen alle mensenrechten geschonden worden en toch blijft men kandidaat lid van de EU en ontvangen ze als kandidaat-lid geld van de EU bovenop die 6 miljard van die vluchtelingendeal. Dan heb je nog dat fopparlement dat niks te vertellen heeft en blijft reizen tussen Brussel en Straatsburg elke maand. Blijft men aanklooien met dat corrupte Oekraine, waar men heeft meegeholpen om de toenmalig democratisch gekozen president af te zetten. Het gaat een stuk beter nu deze corrupte zakhooi er zit. Voor politici waarbij het signaal binnenkomt gebeurd er verdomt weinig.

Veel te weinig, Pascallovic, ben ik helemaal met je eens.
Maar als de signalen van de Brexit en het Oekraine referendum er niet waren geweest, zou de EU-trein nog harder doordenderen helemaal als het ligt aan kereltjes als Pechtold.
Nu zie je enkele partijen, zoals SP en VVD, toch, deels uit electorale overwegingen natuurlijk, een klein beetje remmen.
Jij benoemt prima een aantal misstanden. Ik hoor Jan Cees de Jager nog zeggen : " We krijgen alle geld wat naar Griekenland gaat, met rente terug. En wat dacht je van de kortingen op de pensioenen en de verhoging van de pensioenpremies die een rechtstreeks gevolg zijn van het EU-rentebeleid.
Wat mij betreft moet er nog meer duidelijk worden gemaakt, dat het EU beleid niet deugt.
 

Wigboldus

Well-known member
Een referendum wordt te vaak gebruikt als protest tegen een regering, niet om de inhoud ,vraag op straat aan iemand waarom hij tegen toelating van de Oekrainie heeft gestemd en hij begint te stotteren.

Ik zag Engelsen ge?nterviewd worden die voor de Brexit hadden gestemd,achteraf vonden ze het geen goed idee,maar ze wilden een signaal afgeven aan de regering.


Referendums moeten ze afschaffen.

helemaal mee eens.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik snap die hele ophef rondom het hele referendum niet. Iedereen wist toch dat het om een raadgevend referendum ging en de uitslag niet leidend zou zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik snap die hele ophef rondom het hele referendum niet. Iedereen wist toch dat het om een raadgevend referendum ging en de uitslag niet leidend zou zijn.
Dat wisten we inderdaad, alleen wees dan als politiek duidelijk en eerlijk. Zeg dan gewoon een dag na de uitslag dat je er niks mee gaat doen. Nu heeft de regering eerst 250 dagen gewacht om te komen met een bijsluiter waar niks in staat en dat wordt uitgelegd als adresseren van de nee stem. Een verspilling van tijd, energie en geld. Want je had net zo goed meteen ja kunnen zeggen, dan had je hetzelfde resultaat gehad. Namelijk de inwerkingtreding van dat verdrag en een ontevreden nee-kamp.
 

noordooster

Well-known member
Ik snap die hele ophef rondom het hele referendum niet. Iedereen wist toch dat het om een raadgevend referendum ging en de uitslag niet leidend zou zijn.

Gezien wat de politieke leiders vooraf zeiden over hoe ze zouden omgaan met de uitslag van het referendum, is het gewoon tenenkrommend hoe er achteraf mee werd omgegaan.
Rutte voegt enkele nietszeggende puntjes toe aan het epistel, gebaseerd op wat hij denkt dat de nee-stemmers zouden denken en op wat hem het beste uitkomt.
Natuurlijk gaan eurofielen als Pechtold en Klaver juichend akkoord.
En het CDA is voor de b?hne in de tweede kamer tegen omdat het weet dat in de eerste kamer de partijgenoten na de verkiezingen onder aanvoering van Elco Brinkman toch wel voor stemmen.
 

noordooster

Well-known member
Dat wisten we inderdaad, alleen wees dan als politiek duidelijk en eerlijk. Zeg dan gewoon een dag na de uitslag dat je er niks mee gaat doen. Nu heeft de regering eerst 250 dagen gewacht om te komen met een bijsluiter waar niks in staat en dat wordt uitgelegd als adresseren van de nee stem. Een verspilling van tijd, energie en geld. Want je had net zo goed meteen ja kunnen zeggen, dan had je hetzelfde resultaat gehad. Namelijk de inwerkingtreding van dat verdrag en een ontevreden nee-kamp.

Zeer wijze en ware woorden :duim:
Die 250 dagen hadden alleen maar electorale redenen.
Rutte wist direct al wat hij met de uitslag ging doen, namelijk niks.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Mensen die dachten dat Rutte het zou toelaten dat een referendum hem van gedachten zouden doen veranderen, zijn wel heel na?ef.
 

JFK

Well-known member
Gezien wat de politieke leiders vooraf zeiden over hoe ze zouden omgaan met de uitslag van het referendum, is het gewoon tenenkrommend hoe er achteraf mee werd omgegaan.
Rutte voegt enkele nietszeggende puntjes toe aan het epistel, gebaseerd op wat hij denkt dat de nee-stemmers zouden denken en op wat hem het beste uitkomt.
Natuurlijk gaan eurofielen als Pechtold en Klaver juichend akkoord.
En het CDA is voor de b?hne in de tweede kamer tegen omdat het weet dat in de eerste kamer de partijgenoten na de verkiezingen onder aanvoering van Elco Brinkman toch wel voor stemmen.

Eurofielen.....ik word altijd intens verdrietig als ik die kreet hoor of lees.
Wat is jouw definitie van een Eurofiel eigenlijk? En welke partijen zijn volgens jou dan Eurofiel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan