Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

ALenstra

Well-known member
Ze schijnt zich op tijd voor de verkiezingen aangemeld te hebben. Dus allang voordat ze uit DENK zou stappen.
 

leo1949

Well-known member
Waar heeft ze haar stemmen dan vandaan want die zijn allemaal in de Denktank verdwenen?.
Dus ik denk dat er nog wel een vervolg komt.
Ik denk dat Geert hiermee de aanval gaat inzetten en ze er alle drie uitwerkt.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat zou dan betekenen dat je op de kieslijst kan staan van 2 verschillende partijen.
En daar geloof ik niet zo erg in.
Weet niet wat de uiterste datum is voor het inleveren van een kieslijst. Sluit niet uit dat die nog niet is verstreken. In 3 maanden kan er namelijk een hoop veranderen.
 

leo1949

Well-known member
Op onderstaande link kun je zien wat je allemaal moet doen om een politieke partij te beginnen

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek/133545-zelf-een-politieke-partij-oprichten.html

En hier onder een uittreksel uit deze link waarop Sylvana volgens mij stuk loopt en misschien geld dat ook voor Denk

Daarnaast moet je je registreren bij elk van de 20 kieskringen in Nederland: ook hiervoor moet je je kandidatenlijst indienen.
De lijst mag voor elke kieskring anders zijn, maar je mag ook overal dezelfde lijst indienen.
Per kieskring dien je tevens minstens dertig mensen bereid te vinden om een ondersteuningsverklaring bij de gemeente te ondertekenen.
Alleen de twintigste kieskring, die bestaat uit de kiesgerechtigden in het Caribische deel van Nederland, dienen er slechts tien ondersteunigsverklaringen ondertekend te worden.
In totaal heb je dus 590 ondersteuningsverklaringen nodig om in alle kieskringen vertegenwoordigd te zijn. Als je dit allemaal geregeld hebt, kun je deelnemen aan de Tweede Kamerverkiezingen.
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Het OM zal alert zijn op uitingen op social media in de aanloop naar de verkiezingen. Men zal ingrijpen zodra iemand te ver gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan