Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reza

Member
Je hoort nu verhalen in Rotterdam dat er wordt geschoven met potjes. Het gaat om geld was beschikbaar was voor het intergreren van Marrokkanse jongeren. Ze helpen aan opleidingen, stageplekken en banen. Dat geld wordt nu besteed voor de opvang van asielzoekers. Uitkeringen, bijzondere bijstand, intergratie etc. Nu zijn de Marrokkaanse jongeren boos en roepen ze tegen de klantmanagers dat die asielzoekers maar moeten opdonderen. Tsja. Sommigen willen nu zelfs PVV gaan stemmen.

Dit kweekt enorme onvrede. Ook logisch. De asielzoekers krijgen alles wat hun hartje begeert. Ik mag hen zelf ook de uitkeringen verstrekken. Die zijn behoorlijk hoog. Daarbij krijgen ze ook in veel gevallen bijzondere bijstand voor ziektekostenverzekering, inrichtingskosten voor hun huis, taalcursussen etc. Ze krijgen voorrang op hun huurhuis. Er zijn schattingen dat er volgend jaar rond de driehonderduizend asielzoekers naar Nederland kunnen komen. Dan moet de politiek maar uitmaken of we dit met zijn allen wel willen bekostigen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Kan er niet een bijzondere belastingafdracht komen voor de g?tmensch? Graag wel in een vorm die je kan delen op social media.
 

JMD

Well-known member
Kan er niet een bijzondere belastingafdracht komen voor de g?tmensch? Graag wel in een vorm die je kan delen op social media.

Vooral dat laatste is belangrijk voor de gutmensch. Die moet zichzelf wel als beter voor kunnen doen dan de rest. Het kunnen delen op social media is dan wel een vereiste natuurlijk. Wat heb je aan in stilte gutmensch zijn?
 

Keyser S?ze

New member
Kan er niet een bijzondere belastingafdracht komen voor de g?tmensch? Graag wel in een vorm die je kan delen op social media.

Dat is wel een goeie. Een solidariteitsheffing die alleen wordt opgelegd aan mensen die voorstander zijn van de culturele verrijking die nu plaats vindt.
 

Keyser S?ze

New member
Wat heb je aan in stilte gutmensch zijn?

De eerste Gutmensch die ik in mijn leven tegenkwam was toen ik als kind nog wekelijks ter kerke ging. Ergens halverwege de dienst gingen de kerkzakjes rond en konden de aanwezigen daarin een gift kwijt. Nu was er een proleterige dorpsgenoot die te veel geld bezat en op zo'n moment 25 gulden in het kerkzakje stopte. Dat was erg veel geld want de meeste mensen kwamen niet verder dan wat losse dubbeltjes en kwartjes. Deze patjepee?r wilde dus ook niet in stilte goed doen dus hij stond altijd op, draaide zich om en wachtte tot iedereen naar hem keek, hield het briefje van 25 goed zichtbaar boven zijn hoofd en zwelgend in zelfgenoegzaamheid stopte hij het briefje in de geldzak.

Vanaf dat moment besloot ik dat ik nooit Gutmensch wilde worden.
 

JMD

Well-known member
Staatssecretaris Dijkhoff is belaagd in Oranje, een dorp in Drenthe dat 140 inwoners telt. ER zouden daar 1400 asielzoekers komen, maar na protesten werden dat er 'slechts' 700. Stas Dijkhoff kwam uitleggen dat er nu toch nog weer 700 extra asielzoekers bijkomen.

Na afloop werd de auto van Dijkhoff belaagd en een spiegel eraf getrapt.

Nou ben ik tegen geweld, maar kan me de frustratie van die dorpelingen begrijpen. 140 inwoners, 1400 asielzoekers is belachelijk. Dan wordt dat eerst teruggedraaid, en nu gaat dat toch weer door. Hoe belazerd wil je worden? Vind je het gek dat de burgers het vertrouwen in politici verliezen en de PVV maar blijft stijgen in de peilingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan