'Een getuige meldt aan de redactie van LOO-tv: ...Voorafgaand aan de liquidatie reden 2 auto's al schietend en botsend vanaf Brunssum richting Heerlen. Hierbij heeft de chauffeur van de eerste auto waarschijnlijk de macht over het stuur verloren doordat de tweede auto, een donker kleurige Volkswagen Golf, hem van achter aanreed bij het oprijden van de rotonde bij De Zeekoelen. Hier stapte de chauffeur van de tweede auto uit en opende met een automatisch machinegeweer het vuur op de andere auto. De bestuurder van de eerste auto vluchtte hierbij een aangrenzende voortuin in. De chauffeur van de tweede auto is toen opnieuw ingestapt en reed door het tuinhek en opende opnieuw het vuur op het slachtoffer. Vervolgens is hij met hoge snelheid richting Brunssum over de Akerstraat gevlucht.'
Weet je wat dan zo stom is? Ik was aan het darten en wilde net naar huis, toen mijn vriendin belde om te zeggen dat dit gebeurt was. En dan ga je toch bij elke tegenligger kijken of er niet ineens een ak-47 op je gericht is
mg: Blijft er ook nog een politiehelikopter boven onze wijk hangen (wat een herrie trouwens!). Ik was snel thuis.