Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voetbal-Coach

Administrator
Vandaag gaat het proces weer verder in de rechtbank de Bunker in Osdorp tegen de IS-aanhangers uit Den Haag. Vandaag staat de leider van de groep, Abou Mousa voor het gerechtsbankje. Probeer het een klein beetje te volgen, aangezien ik er tegenover zit, dus ik het een en ander aan baard en doek naar binnen zie ga. Mensen moeten natuurlijk doen en dragen wat zij zelf willen, maar moet zeggen dat ik de eerste keer dat ik zo'n burka zag, ik me de pleurus schrok om 8 uur 's ochtends.

Maar goed, de zaak is al een aantal weken bezig, nu komt dus de leider voor, ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Volgens hun zelf is het allemaal een grote poppenkast tegen moslims in het algemeen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze het hard gaan krijgen om ze te veroordelen voor deelname aan terroristische activiteiten.

Ik probeer het allemaal een beetje te volgen, zijn er nog meer mensen die het volgen, meer informatie over de sitting en de groep van dit gasten: https://www.facebook.com/Project-A-841709812536458/timeline/
 

Keyser S?ze

New member
Zoals te verwachten viel. Ik lees deze kop op NOS.nl: Arme gemeenten vangen meer asielzoekers op dan rijke

Daarnaast vangt de Randstad aanzienlijk minder asielzoekers op dan het platteland. Het beeld klopt dus dat onze (links progressieve) politici en BN'ers veilig vanuit hun gerieflijke onderkomens de rest van Nederland aansporen om zo veel mogelijk hulp te bieden.

http://nos.nl/artikel/2058858-arme-gemeenten-vangen-meer-asielzoekers-op-dan-rijke.html
 

zwammy

Well-known member
Zoals te verwachten viel. Ik lees deze kop op NOS.nl: Arme gemeenten vangen meer asielzoekers op dan rijke

Daarnaast vangt de Randstad aanzienlijk minder asielzoekers op dan het platteland. Het beeld klopt dus dat onze (links progressieve) politici en BN'ers veilig vanuit hun gerieflijke onderkomens de rest van Nederland aansporen om zo veel mogelijk hulp te bieden.

http://nos.nl/artikel/2058858-arme-gemeenten-vangen-meer-asielzoekers-op-dan-rijke.html

Ze hebben al gereageerd. Puur toeval, en we moeten niet zo moeilijk doen over statistieken.
 

zwammy

Well-known member
Ahh, de babydoodschudder. Zoontje van de rechter, geen wonder dat die vrijkomt.

Hopen dat hij zijn baard afscheert, want dat ziet er wel echt sneu uit.
 

Keyser S?ze

New member
Maar hier worden de arme gemeentes toch ook beter van ? Er komt meer geld ter beschikking voor de plaatselijke bevolking.

Er komt wellicht geld ter beschikking. Of dat ten goede komt van de plaatselijke bevolking is nog maar de vraag. Maar daar gaat het m.i. niet zo zeer om. Het punt is dat de nadelen van de vluchtelingenopvang en de hele integratieproblematiek eenzijdig neergelegd worden in de armere delen van ons land. En daarbinnen ook nog eens bij de minder bedeelde wijken.

En dan blijf ik het makkelijk vinden om vanuit een riante positie de bevolking op te roepen dat we meer vluchtelingen moeten opvangen en meer hulp moeten bieden.
 

zwammy

Well-known member
Maar hier worden de arme gemeentes toch ook beter van ? Er komt meer geld ter beschikking voor de plaatselijke bevolking.


Zoals onze keizer het zei, zal de bevolking er niet beter van worden. Er zullen in de grachtengordels en bij Pechtold om de hoek geen tentenkampen gebouwd worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de grachtengordel is volgens mij ook niet zo gek veel ruimte voor een tentenkamp. Verder is de grote stad dusdanig anoniem en individualistisch dat vluchtelingen eerlijk gezegd elders in Nederland beter af zullen zijn. Het is echter wel hypocriet als men wel predict dat vluchtelingen binnen moeten worden gelaten en niet voor de lasten opdraaien.
 

Keyser S?ze

New member
In de grachtengordel is volgens mij ook niet zo gek veel ruimte voor een tentenkamp.

Kom kom, wees eens inventief. Als je in Nijmegen zo maar een tentenkamp voor 3.000 man uit de grond kunt stampen dan kun je ook best een paar Henri Dunant-boten in de grachtengordel leggen. Dat je 's morgens opstaat in je grachtenpandje en dan een bootje voor de deur met een paar honderd alleenstaande mannen er op. Eens kijken of ze dan ook nog dezelfde welkomgevoelens hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kom kom, wees eens inventief. Als je in Nijmegen zo maar een tentenkamp voor 3.000 man uit de grond kunt stampen dan kun je ook best een paar Henri Dunant-boten in de grachtengordel leggen. Dat je 's morgens opstaat in je grachtenpandje en dan een bootje voor de deur met een paar honderd alleenstaande mannen er op. Eens kijken of ze dan ook nog dezelfde welkomgevoelens hebben.

Ik begreep gisteravond op een verjaardagsfeestje dat er aan het Westerdok in Amsterdam een mooie oude gevangenisboot uit Zaandam leeg ligt. Ze zullen echter wel gaan zeiken dat die lui een boottrauma hebben opgelopen. Hoezo trouwens alleenstaande mannen? Iedereen heeft het natuurlijk ook die vrouwen met kinderen die de hele tijd in beeld worden gebracht.
 

Keyser S?ze

New member
Hoezo trouwens alleenstaande mannen? Iedereen heeft het natuurlijk ook die vrouwen met kinderen die de hele tijd in beeld worden gebracht.

Omdat een vluchtelingenkamp op de hoek van de straat al niet leuk is maar als het gezinnetjes met kinderen zijn dan is het nog redelijk rustig volk. Het gros van de vluchtelingen bestaat echter uit jonge mannen die alleen deze kant op gekomen zijn. En hoewel het allemaal ingenieurs, advocaten en tandartsen zijn dan nog is 300 jonge mannen in een kamp de garantie voor overlast.
 

Batigoal

Well-known member
Zijn jullie ook zo blij met de twee schilderijen die wij allemaal samen voor €80 miljoen (€160 in totaal) hebben gekocht?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan