Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Misschien kijk ik er anders tegen aan maar als de belastingdienst de juiste procedures niet heeft gevolgd met de riante vertrekregelingen, waarom annuleren ze de hele zooi dan niet en komen ze met een nieuwe eerlijker regeling ?
 

Pascallovic

Well-known member
Misschien kijk ik er anders tegen aan maar als de belastingdienst de juiste procedures niet heeft gevolgd met de riante vertrekregelingen, waarom annuleren ze de hele zooi dan niet en komen ze met een nieuwe eerlijker regeling ?
Zal vast zoiets zijn dat het niet volgen van de juiste procedures geen nadelig effect voor de medewerkers heeft. Als een werkgever zo dom is om een dergelijk gunstige regeling in te stellen, dan ligt de verantwoordelijkheid daar en moeten ze maar op de blaren zitten.
 

gevegt

Well-known member
Misschien kijk ik er anders tegen aan maar als de belastingdienst de juiste procedures niet heeft gevolgd met de riante vertrekregelingen, waarom annuleren ze de hele zooi dan niet en komen ze met een nieuwe eerlijker regeling ?
Goede vraag, maar ik denk dat ze het aanbod niet meer kunnen terugtrekken omdat ze het al aan de werknemers hebben aangeboden.

Trouwens weer een sterk staaltje van een minister die buiten zijn boekje gaat en de Kamer die heeft liggen slapen.
 

Eef de Kip

Well-known member
En nog erger, niemand zag aankomen dat werknemers 64 tegen de pensioengerechtigde leeftijd wel eens zouden kunnen gaan kiezen voor een paar ton vertrekpremie.
Dat zijn dan mensen die tonnen verdienen die zo'n regeling verzinnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En nog erger, niemand zag aankomen dat werknemers 64 tegen de pensioengerechtigde leeftijd wel eens zouden kunnen gaan kiezen voor een paar ton vertrekpremie.
Dat zijn dan mensen die tonnen verdienen die zo'n regeling verzinnen.

Je neemt ons nu neem ik aan in de zeik? Iemand een jaar voor pensioen een ton voorschotelen?
 

gevegt

Well-known member
En nog erger, niemand zag aankomen dat werknemers 64 tegen de pensioengerechtigde leeftijd wel eens zouden kunnen gaan kiezen voor een paar ton vertrekpremie.
Dat zijn dan mensen die tonnen verdienen die zo'n regeling verzinnen.
Ze hadden niet verwacht dat vooral de hogere ambtenaren van de regeling gebruik zouden maken.
Toen ik dat las moest ik al lachen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het gaat niet om tonnen, maar om anderhalf jaarsalaris met een maximum van 75.000 en die regeling is niet meer te annuleren, want hij is alweer afgelopen. Zou tot 2023 duren, maar is tot een jaar beperkt gebleven.

De blunder is inderdaad dat mensen met een hoog salaris, die nog drie maanden moesten, ook 75000 meekregen.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Het gaat niet om tonnen, maar om anderhalf jaarsalaris met een maximum van 75.000 en die regeling is niet meer te annuleren, want hij is alweer afgelopen. Zou tot 2023 duren, maar is tot een jaar beperkt gebleven.
Hoewel het in het verleden ook wel eens is gebeurd, ben ik daar nog niet zo zeker van als de Tweede Kamer hier geen stem in heeft gehad.
 

gevegt

Well-known member
Als je zo'n regeling onder ogen krijgt als werknemer dan ga je toch kijken waar de camera's hangen. Want dat geloof je dan toch gewoon niet.
Ooit heb ik ook een regeling onder ogen gezien waar ik ( bijna ) onmiddellijk mijn handtekening onder heb gezet.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je neemt ons nu neem ik aan in de zeik? Iemand een jaar voor pensioen een ton voorschotelen?

Sorry, het was zoals Pacallovic aangeeft tot anderhalf jaar salaris en in sommige gevallen bij mensen die nog enkele maanden moesten tot hun pensioen. De strekking van mijn verhaal blijft overigens hetzelfde.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het waren 3 Roemenen die vorige maand bij de vechtpartij op de Wallen een 'onschuldige vredestichter' dood hebben geslagen.
Afgelopen weekend is het drietal opgepakt in Brussel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan