Keyser S?ze
New member
Maar Carlyle doet dus niets illegaals begrijp ik?
De PvdA is niet tegen private equity op zich. ?Private equity in de vorm van echt durfkapitaal levert een belangrijke bijdrage aan de economie?, aldus Nijboer. ?Dit soort partijen durven te investeren in jonge, innovatieve bedrijven en zijn daarbij bereid grote risico’s te lopen. Voor startende bedrijven is deze wijze van financieren dan ook onmisbaar. Zeker nu in Nederland steeds meer start-ups van de grond komen zijn alternatieven voor banken van harte welkom.?
De laatste tijd is het volgens de PvdA te vaak gebeurd dat bedrijven onnodig ten onder gingen aan investeerders die volgens de partij alleen uit zijn op snel geld. ?Voorbeelden hiervan zijn van Gansewinkel, Atter?, V&D en Estro. Het handelen van sommige private equity-investeerders past niet binnen het Nederlandse Rijnlandse ordeningsmodel. De PvdA wil dan ook een einde maken de excessen van private equity?, aldus Nijboer.
De NVP schrijft in een reactie dat het geen bedrijven kent 'die ten onder zijn gegaan aan private equity-investeerders'. 'Bij de genoemde voorbeelden bleek bij nadere bestudering geen sprake van excessen. Dat bleek ook tijdens de door Nijboer georganiseerde rondetafel in de Tweede Kamer', aldus de NVP.
Dat laatste is niet aardig van je,Leo.
Leo, wanneer je het durfkapitaal zo graag wil aanpakken zou het je sieren als je je bij de waarheid zou houden. Die hele groep rond Scapino was een gewoon detailhandelsbedrijf (wat al meer dan 65 jaar vanuit Nederland opereert) net als de Etam Group dat al bijna 100 jaar Nederlands is.Dit antwoord maakt al een hoop duidelijk.
Je wil niet dat het jou overkomt dus blijkbaar is het toch niet zo leuk wat die maatschappijen zoal doen.
En dat het de medewerkers van V&D, Scapino, Dolcis, Invito, Manfield, PRO Sport, Brantano en Macintosh, Miss Etam, Schoenenreus en ga zo verder wel overkomt is niet zo erg.
Ik vindt niet dat iedereen het zelfde salaris moet hebben maar ik gun wel de medewerkers van bovengenoemde bedrijven hun baan.
De oorzaak is toch echt het rechtse gedachtegoed van marktwerking, bonuscultuur en grootgraaien.
Kijk maar eens wat marktwerking voor de ziektekosten heeft betekent.
Alsof dit soort overnames niet meer voor komen als de SP aan de macht zou zijn (ja ja, even heel hypothetisch).