Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wigboldus

Well-known member
Je kunt het nieuws ook wat genuanceerder uitleggen. De meeste inwoners van Otterlo of de gemeente Ede (heb geen idee wie er mocht stemmen) vonden het aantal asielzoekers te hoog, namelijk 600. Dat laatste snap ik best voor een dorp van amper 2500 inwoners. Als er stond dat er 200 asielzoekers zouden komen zou de uitslag misschien al heel anders zijn. Dat ze problemen hadden met het hoge aantal staat wel in het regionale nieuws. Uiteraard wordt dit niet vermeld op GeenStijl.....
 

zwammy

Well-known member
Je kunt het nieuws ook wat genuanceerder uitleggen. De meeste inwoners van Otterlo of de gemeente Ede (heb geen idee wie er mocht stemmen) vonden het aantal asielzoekers te hoog, namelijk 600. Dat laatste snap ik best voor een dorp van amper 2500 inwoners. Als er stond dat er 200 asielzoekers zouden komen zou de uitslag misschien al heel anders zijn. Dat ze problemen hadden met het hoge aantal staat wel in het regionale nieuws. Uiteraard wordt dit niet vermeld op GeenStijl.....

Je leest over het algemeen de links bij GeenStijl, daar staat heel netjes vermeld het 100 ok? 600 nee.

Daarom is ook het referendum georganiseerd en dat was ook al eerder op GeenStijl te lezen dat dit de reden was van het referendum en dat de dorpsbewoners 100 ok? vinden.

GeenStijl 'aanvallen' op de manier waarop ze iets schrijven, schattig.

Dat van Ottero kwam idd van GeenStijl, maar niet alles hoor. Sowieso de Brabants apps eerst.
 

Jozsef

New member
Otterlo is de toegangspoort tot de Hoge Veluwe. Stelletje barbaren.

Liever barbaar dan racist. Dat is het enige nadeel van oostwaarts rijden, het wordt almaar primitiever. ;-)

(Planken Wambuis - Otterlo - Harskamp - Radio Kootwijk - Hoenderloo. Leuk rondje, kom ik wel vaker.)
 

JMD

Well-known member
Ede heeft het besluit over de asielopvang opgeschorst n.a.v. de uitslag van het referendum van gisteren.
 

gevegt

Well-known member
Het is dus stopgezet. Maar komen zeker geen 600 asielzoekers.
Logisch. Weer een voorbeeld van de COA die op last van de regering nog steeds naar grote opvangcentra moet zoeken omdat het goedkoper is. Komt bij dat de gemeente ook nog steeds niet in de gaten heeft dat het zo niet werkt en ze niet alleen aan het geld moeten denken wat bij hun binnenkomt en van de uitbater.
 

zwammy

Well-known member
Ik las dat ze zelfs aan het denken zijn om de asielzoekers op straat te zetten met zakgeld. Dat is toch echt de wereld op zijn kop en verwacht dan ook wel dat de hardste schreeuwers niet vergeten de logeerkamer op te ruimen.
 

gevegt

Well-known member
Ik las dat ze zelfs aan het denken zijn om de asielzoekers op straat te zetten met zakgeld. Dat is toch echt de wereld op zijn kop en verwacht dan ook wel dat de hardste schreeuwers niet vergeten de logeerkamer op te ruimen.

Ik las het ook.
Als het ooit zover komt is dat toch wel het failliet van de politiek.
 

Ska P 187

Well-known member
Logisch. Weer een voorbeeld van de COA die op last van de regering nog steeds naar grote opvangcentra moet zoeken omdat het goedkoper is. Komt bij dat de gemeente ook nog steeds niet in de gaten heeft dat het zo niet werkt en ze niet alleen aan het geld moeten denken wat bij hun binnenkomt en van de uitbater.

Ik vraag me af of die grote asielzoekerscentra op de langer termijn ook goedkoper zijn tov de kleine.
Dan doel ik op de kwaliteit van de opvang en de langer termijn gevolgen daarvan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan