Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
Ik zou niet tegen het uiteenvallen van de huidige EU zijn. Dat is een goede kans om terug te gaan naar de EU zoals die lang goed heeft gewerkt. Dus kleiner en meer eensgezind.

Ik ben voor een EU maar niet zo groot. Eentje met alleen Noord- en Westeuropese landen. In onze hoek van Europa zie je vaak dezelfde politieke trend en cultuur op allerlei internationale onderwerpen, of je nu in Denemarken, Duitsland, Nederland of de UK kijkt. Frankrijk zou ik ook nog laten meedoen maar dan houdt t op. Dat maakt het een stuk krachtiger. De rest kan verdragen meesluiten maar niet meebeslissen. Zoals bv. Noorwegen ook een verdrag heeft.

Dus Zweden, Denemarken, Finland, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, UK en Ierland. IJsland, Noorwegen en Zwitserland mogen meedoen als ze willen (doen ze toch niet) en de rest via verdragen.
 

erka

Well-known member
De Helmut Schmidt optie dus, maar dan wel met de euro?

Yep, zeker met de Euro. De Euro alleen in de landen zoals ik m zie zou het prima doen. En ik heb het al vaker gezegd maar doordat wij een muntunie hebben met Duitsland heeft Nederland gigantisch veel economisch geprofiteerd. Dat moet je niet weggooien.
 

erka

Well-known member
Electrisch hek.

Die hebben we ooit gehad aan de grens met Belgi?. "De draad". Dat moet je echt niet willen.

Wel een hek, maar die staat nu ook aan de buitengrens met Europa over land. Gaat erom of je het vrij reizen tussen de landen wil handhaven, ook in een kleinere EU. Of dat je tussen NL en Belgi? of Duitsland weer een hek zet. Ik kan me daar eigenlijk niks meer bij voorstellen.
 

gevegt

Well-known member
Mag ik nog wel even opteren dat we een week voor het verdrag van Het Nieuwe Europa friesland laten afdrijven?
 

Ska P 187

Well-known member
Ik denk niet dat de Duitsers het daar mee eens zijn. Voor zuid Europa zou het inderdaad het beste zijn als het noorden uit de euro stapt dat lijkt me duidelijk.
 

JMD

Well-known member
Ik zou niet tegen het uiteenvallen van de huidige EU zijn. Dat is een goede kans om terug te gaan naar de EU zoals die lang goed heeft gewerkt. Dus kleiner en meer eensgezind.

Ik ben voor een EU maar niet zo groot. Eentje met alleen Noord- en Westeuropese landen. In onze hoek van Europa zie je vaak dezelfde politieke trend en cultuur op allerlei internationale onderwerpen, of je nu in Denemarken, Duitsland, Nederland of de UK kijkt. Frankrijk zou ik ook nog laten meedoen maar dan houdt t op. Dat maakt het een stuk krachtiger. De rest kan verdragen meesluiten maar niet meebeslissen. Zoals bv. Noorwegen ook een verdrag heeft.

Dus Zweden, Denemarken, Finland, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, UK en Ierland. IJsland, Noorwegen en Zwitserland mogen meedoen als ze willen (doen ze toch niet) en de rest via verdragen.

Helemaal mee eens ja.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben gek genoeg voor een grote EU. Estland, Letland en Litouwen doen het geloof ik prima en over Polen hoeven we volgens mij ook niet te klagen. De spelregels moeten alleen duidelijk zijn en worden gehandhaafd. Verder moet het geen stuurloos projectje zijn wat steeds maar meer uit haar voegen gaat.
 

JMD

Well-known member
Ik ben gek genoeg voor een grote EU. Estland, Letland en Litouwen doen het geloof ik prima en over Polen hoeven we volgens mij ook niet te klagen. De spelregels moeten alleen duidelijk zijn en worden gehandhaafd. Verder moet het geen stuurloos projectje zijn wat steeds maar meer uit haar voegen gaat.

En zonder politici die blind voor hun eigen droom (van een Duizendjarig EU-rijk ofzo) de hele EU aan de rand van de afgrond brengen.
 

De Wolf

Well-known member
Cultureel is er een te groot verschil om een eenheid te maken.

Ik denk dat je de EU gewoon in drie stukken moet verdelen.

Oost, West en Zuid
 

erka

Well-known member
Overstappen in Staphorst, en de capuchonnetjes kunnen op!

CTw1M_gWIAAPsrd.jpg
 

zwammy

Well-known member
Ik ben niet zo in het Meppelse en omgeving, maar is dat een soort boers dorp dat geen zin heeft in deze zeurpieten en er daar misschien wel 1000 man staat die er voor kan zorgen dat er geen kinderen geen hebben van ze?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan