Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marinos

Well-known member
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen dikke mensen die meer betalen of dunne mensen die korting krijgen?

'Meerderheid vindt niet dat zwaarlijvigen meer moeten betalen voor vliegticket'
Foto: Hollandse Hoogte
Gepubliceerd: 28 oktober 2015 09:22
Laatste update: 28 oktober 2015 09:37

Een meerderheid van de Nederlanders is het oneens met de stelling dat mensen met een zwaarder lichaamsgewicht meer zouden moeten betalen voor hun vliegticket.
Dit blijkt uit een poll van Bastiaan Van Schaik en Patrick van den Hoek tijdens de ochtendshow op Xtraradio.

Naar aanleiding van berichten in de Britse pers, stelde Van Shaick en Van den Hoek dinsdag aan hun luisteraars de vraag of zwaarlijvige mensen meer moeten betalen voor een reis met het vliegtuig. In totaal hebben ruim 39 duizend Nederlanders gestemd via de poll op de website van het radiostation.

Woensdag werd bekend dat het merendeel van de luisteraars, 21.292 om precies te zijn, nee hebben gestemd tegenover 17.789 luisteraars die wel vinden dat 'dikke' mensen extra moeten betalen voor hun vliegticket.

Discriminatie

"Ik wil niet discrimineren naar dikke mensen, want ik ben zelf ook niet heel erg slank", reageert presentator Van den Hoek in de uitzending. "Ik zou mensen met overgewicht niet meer laten betalen dan ze nu doen, maar eerder een dun iemand bijvoorbeeld korting geven. Waarom zou dat niet kunnen?"

"Eigenlijk is het best wel gek want als passagier moet je ook een boete betalen als je teveel bagage meeneemt", zegt Van Schaik. "Maar 40 kilo overgewicht mag dan weer wel."

Door: NU.nl
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen dikke mensen die meer betalen of dunne mensen die korting krijgen?

Dat noemen ze omdenken geloof ik. Het heeft verder als voordeel dat je als luchtvaartmaatschappij een voordeel weggeeft i.p.v. een boete. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
 

Marinos

Well-known member
Dat noemen ze omdenken geloof ik. Het heeft verder als voordeel dat je als luchtvaartmaatschappij een voordeel weggeeft i.p.v. een boete. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Maar als je dik bent voel je je toch net zo hard genaaid als een ander wel korting krijgt en jij niet?
 

Marinos

Well-known member
Wat zijn dan die berichten in Engelse media? Waarom zouden dikke mensen sowieso meer moeten betalen?

Omdat ze dik zijn. Ik ken de Engelse berichten niet, maar er gaan vaker voorstellen de rondte dat mensen voor twee stoelen moeten betalen bijvoorbeeld.

Ik vind dat dikke mensen sowieso overal benadeeld zouden moeten worden. Moeten ze maar eens gaan nadenken over wat ze allemaal in hun waffel stoppen. Uiteraard medische redenen uitgesloten en de grens tussen normaal en dik moet natuurlijk ergens getrokken worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar als je dik bent voel je je toch net zo hard genaaid als een ander wel korting krijgt en jij niet?

Gek genoeg denk ik dat het minder erg is als iemand een korting krijgt dan dat je een toeslag moet betalen. Naar dit soort zaken zijn vaak genoeg onderzoeken gedaan en het menselijk brein is kennelijk over het algemeen niet zo rationeel.

Dat zit er dik in. Ik vind het maar een mager voorstel.

Proest.
 

Batigoal

Well-known member
Omdat ze dik zijn. Ik ken de Engelse berichten niet, maar er gaan vaker voorstellen de rondte dat mensen voor twee stoelen moeten betalen bijvoorbeeld.

Ik vind dat dikke mensen sowieso overal benadeeld zouden moeten worden. Moeten ze maar eens gaan nadenken over wat ze allemaal in hun waffel stoppen. Uiteraard medische redenen uitgesloten en de grens tussen normaal en dik moet natuurlijk ergens getrokken worden.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat iemand 2 stoelen in het vliegtuig bezet houdt. Wel kan het lastig zijn als je er naast zit.

Dan zou ik het daarnaast ook prettig vinden als stinkende mensen een soort vergoeding betalen vanwege de overlast die zij veroorzaken als ze naast je zitten.
 

Marinos

Well-known member
Eens. Twee stoelen misschien niet, maar ik word er niet vrolijk van als ik klem zit tegen de dijbenen van mijn buren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat iemand 2 stoelen in het vliegtuig bezet houdt. Wel kan het lastig zijn als je er naast zit.

Ik heb ook nooit gezien dat iemand twee stoelen bezet houdt, maar ik heb wel meegekregen dat het zitten voor degene die er naast zit erg oncomfortabel wordt gemaakt.

Dan zou ik het daarnaast ook prettig vinden als stinkende mensen een soort vergoeding betalen vanwege de overlast die zij veroorzaken als ze naast je zitten.

Je zit in hetzelfde klasje argumenteren als rokers en beperkingen van roken in het openbaar?
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb ook nooit gezien dat iemand twee stoelen bezet houdt, maar ik heb wel meegekregen dat het zitten voor degene die er naast zit erg oncomfortabel wordt gemaakt.

Nu zat ik op mijn terugvlucht van Malta pas geleden tussen een dikke vent en iemand die stonk. Ik moet zeggen dat ik van die laatste vooral last had. Paradoxale kan zijn dat ik geen last van de dikke man omdat ik zelf slank ben.

Je zit in hetzelfde klasje argumenteren als rokers en beperkingen van roken in het openbaar?

Nee.
 

gevegt

Well-known member
Dus hoe dikker, hoe duurder het kaartje. Zo redenerend is het eigenlijk heel logisch dat de ondervoede vluchtelingen hier gratis naar toe gevlogen gaan worden.
 

Marinos

Well-known member
Dus hoe dikker, hoe duurder het kaartje. Zo redenerend is het eigenlijk heel logisch dat de ondervoede vluchtelingen hier gratis naar toe gevlogen gaan worden.

Kunnen ze na een paar broodjes met chocopasta voor een gereduceerd tarief weer terug.
 

zwammy

Well-known member
Verrassend, nu Geenpeil met flinke meerderheid het referendum gehaald heeft en Nederland hier aan mee moet doen gaan opeens de gemeente klagen dat het teveel geld kost om de lokalen te openen oftewel, minder stemlokalen. Bij de waterschapsbelastingsverkiezingen hebben we hier niets van gehoord. Als de opkomst minder dan 30% is telt het referendum niet. Je zou bijna denken dat Nederland ietwat ondemocratisch aan het worden is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is volgens mij Plasterk die voldoende geld moet vrijmaken, maar dat niet doet. Het niet minimaal evenveel stemlokalen faciliteren als met de waterschapsverkiezingen is iig opmerkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan