Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Maar ondanks de vuurwerkshows werd het in Rotterdam (en elders) toch ook gewoon chaos?
Maar dat is nu nog zonder vuurwerkverbod. Als je vuurwerk afschaft dan moet je wel vuurwerkshows gaan doen (wordt ook steeds aangegeven door de mensen die van vuurwerk afwillen) anders krijg je nog grotere problemen

Mario

Well-known member
Forumleiding
De VVD heeft daarna een inzamelactie op touw gezet om de benodigde 1.2 miljoen bij elkaar te krijgen.
De opbrengst was een slordige 28.000 euro.
Het lijkt er op dat er helemaal geen animo voor is.
Er is wel animo voor, zolang het niet uit eigen zak moet worden betaald. Mensen schieten liever zelf af, en investeren daarin. Vanaf volgend jaar krijgen we heel veel illegaal vuurwerk te zien ben ik bang, met alle gevolgen vandien. Handhaving is een lachertje natuurlijk.

JMD

Well-known member
Maar laten we eerlijk zijn, hier valt toch helemaal ook niet op te handhaven?
Eens, daarom vind ik dat gedoe erom ook zo belachelijk.
Verder pakt men het legale vuurwerk af van de 'brave huisvader' omdat er last is van het illegale vuurwerk, dat sowieso dus al niet mag en ook al wordt afgestoken buiten het moment dat het mag.

Laat het gewoon vrij op oudjaarsdag van 10.00 - 2.00, en ga beter handhaven de dagen eromheen...

JMD

Well-known member
Er is wel animo voor, zolang het niet uit eigen zak moet worden betaald. Mensen schieten liever zelf af, en investeren daarin. Vanaf volgend jaar krijgen we heel veel illegaal vuurwerk te zien ben ik bang, met alle gevolgen vandien. Handhaving is een lachertje natuurlijk.
Jep, dan gaat men veel naar Polen/Duitsland/België. Maar leg dat maar eens uit aan de naïeve kamerleden (CDA ging uiteindelijk ook overstag)...

Het mooiste voorbeeld daarvan was de jaarwisseling 21/22. Toen werd vuurwerk verboden (verkoop/afsteken) wegens corona (NL zat als enige in Europa toen in een flinke lockdown) en ik heb nog nooit zoveel afgestoken vuurwerk gezien om middernacht 31 dec/1 jan als toen, terwijl er ongetwijfeld gehandhaafd werd.

Bovenaan