Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Vanzelfsprekend. Maar hoe weet je dat daarvan niemand meedoet?
Ik zeg niet dat niemand meedoet, alleen wel dat je ongetwijfeld mensen hebt die het wel met het ene eens zijn en niet met het andere, dan is het dus maar de vraag of die mensen gaan demonstreren. Hoe meer zaken je in je demonstratie verpakt hoe groter de kans dat er iets tussen zit waardoor mensen niet gaan demonstreren omdat ze het daar niet mee eens zijn.

Waarom niet gewoon aparte demonstraties? Is ook veel sterker.

JMD

Well-known member
Dus toch niet, in 1 stad ging een demo met boterzuur wel door, maar waren ze wel zo vriendelijk om het over zichzelf te gooien...

Verder grote paniek bij een aantal XR-demonstranten, want ze mogen niet meer achter de douane op Schiphol komen. Dat zal een tegenvaller zijn voor ze, want ze moeten natuurlijk wel 5x per jaar met het vliegtuig op vakantie. ;)

JMD

Well-known member

De naïviteit bij die UvA-medewerkers: 'we snappen het niet'...
Tsja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als je elke keer dat pro-Pallietuig tegemoet komt dan denken ze dat ze onschendbaar zijn en gaan ze steeds gekker doen.
Beetje vergelijkbaar met XR. OOk hier staan best veel mensen achter de doelen van de organisatie, maar is het de manier waarop die grote groepen van dat tuig wegjaagt.

zwammy

Well-known member
Jarenlang links beleid begint zijn vruchten af te werpen. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Petit helemaal ontspoort

Wigboldus

Well-known member

De naïviteit bij die UvA-medewerkers: 'we snappen het niet'...
Tsja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als je elke keer dat pro-Pallietuig tegemoet komt dan denken ze dat ze onschendbaar zijn en gaan ze steeds gekker doen.
Beetje vergelijkbaar met XR. OOk hier staan best veel mensen achter de doelen van de organisatie, maar is het de manier waarop die grote groepen van dat tuig wegjaagt.
Maar er staat doodleuk achter: "We zijn allemaal aangedaan over wat gebeurt in Gaza. De vraag is alleen of dit helpt en of dit een oplossing is.” :ROFLMAO:

Verder verjagen ze dus mensen van hun werkplek en bezetten het gebouw. Eigenlijk doen ze precies waartegen ze protesteren. Ik snap dat nooit zo goed. Net als geweld gebruiken bij de komst van een AZC omdat je bang bent dat de rust verstoord wordt.

JMD

Well-known member
Jarenlang links beleid begint zijn vruchten af te werpen. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Petit helemaal ontspoort
Dat is hij nu al...

Maar er staat doodleuk achter: "We zijn allemaal aangedaan over wat gebeurt in Gaza. De vraag is alleen of dit helpt en of dit een oplossing is.” :ROFLMAO:

Verder verjagen ze dus mensen van hun werkplek en bezetten het gebouw. Eigenlijk doen ze precies waartegen ze protesteren. Ik snap dat nooit zo goed. Net als geweld gebruiken bij de komst van een AZC omdat je bang bent dat de rust verstoord wordt.
Inderdaad...

JMD

Well-known member
Gewoon ontiegelijk schorem.
Jep. Maar dat was het vorig jaar ook al, maar toen vond het UvA-bestuur het nodig om met dat (gemaskerde) schorem om tafel te zitten. Dan roep je het ook wel over jezelf af natuurlijk, en dan is de gespeelde verbazing/verontwaardiging wel heel gek.

Verder ben ik het ook gewoon niet eens met hun eis omtrent het verbreken van de banden met de uni's in Israël. Ja, wat Netanyahu cs doen is verschrikkelijk, maar een student aan de Uni van Jeruzalem/Tel Aviv is daar helemaal niet mee bezig. Die is bezig met allerlei nieuwe dingen ontwerpen/uitvinden enz, en daarvoor is samenwerking nodig. En van zo'n samenwerking profiteert de UvA ook (en wij als samenleving ook). Dat je bv voorzichtig moet zijn met delen van zaken die door Netanyahu misbruikt kan worden, kan ik me zeker iets bij voorstellen. maar samenwerken om bv een nieuw kankermedicijn te ontwikkelen, waarom zou je daar in hemelsnaam mee willen stoppen?

Bovenaan