In Hoofddorp hadden ze laatst oliesubstantie gebruikt. 1 april is een kutexcuus
Ja, die las ik idd net ook... Gekke datum voor een 1-aprilgrap... Net als bij dat café in Vlaardingen wordt gewoon het excuus van 1-april gebruikt als iets verkeerd valt. Burgemeester Haarlemmermeer is er iig helemaal klaar mee (en terecht)Gefopt!
Dat inderdaad. Totaal de voeling met de samenleving kwijt dit soort extreme groepen (en daar hebben we er helaas momenteel (aan beide zijden van het politieke spectrum) veel te veel van, allemaal willen ze hun zin doordrijven, terwijl ze totaal niet doorhebben dat 99,999% van NL niet wil wat zij willen en totaal klaar zijn met hun acties).Nieuwe trend inderdaad: 1 april als smoes gebruiken als iets verkeerd valt.
Maar dat gaf ik op de vorige pagina al aan...Nou, van mij mogen ze de subsidies wel afbouwen die de olie industrie krijgt.
Waar ze voor demonstreren zullen best veel mensen het mee eens zijn (al verschillen de meningen over hoeveel subsidie de olie-industrie nou daadwerkelijk krijgt), punt is alleen dat XR dat veel te snel wil. Je kan niet ineens stoppen met olie enz. (even los van de vraag of je daar uberhaupt zonder kan in de westerse samenleving (plastics ed)).Wel knap hoe je als organisatie die opkomt voor iets goeds zo de publieke opinie tegen zich kan krijgen door idiote acties. Dit gaat natuurlijk een keer fout, wordt er voor eigen rechter gespeeld en heb je de poppen aan het dansen.
Ze willen kort samengevat dat de aarde niet om zeep geholpen wordt door de grote economische vervuilers.terwijl ze totaal niet doorhebben dat 99,999% van NL niet wil wat zij willen
Ik zei het idd verkeerd, ik doelde met die 0,0001% op hoe XR dat doet. (zie ook het begin van de post waarop je reageert)Ze willen kort samengevat dat de aarde niet om zeep geholpen wordt door de grote economische vervuilers.
Ik denk dat er wel wat meer dan 0,0001% van NL zal zijn die dat ook vindt.
Wat overigens niet zegt dat ik het met alle manieren van protesteren van ER eens ben.
Jep. Plus dat je tegenwoordig ook ziet dat allerlei zaken erbij gehaald worden. Bij elke XR-demo zie je ook 'Free Palestine' vlaggen enz.. Nou is daar ook natuurlijk van alles van te vinden, maar stel dat je pro-Israël bent, dan ga je dus niet bij die demo meelopen.Ik ben het ook wel eens met het doel van XR. Maar die acties, ik vind het niks meer. Puur terrorisme
Ze willen niet van de olie af. Wel minder en geen subsidie.Maar dat gaf ik op de vorige pagina al aan...
Waar ze voor demonstreren zullen best veel mensen het mee eens zijn (al verschillen de meningen over hoeveel subsidie de olie-industrie nou daadwerkelijk krijgt), punt is alleen dat XR dat veel te snel wil. Je kan niet ineens stoppen met olie enz. (even los van de vraag of je daar uberhaupt zonder kan in de westerse samenleving (plastics ed)).
Op deze manier verspeelt XR veel goodwill. En na elke A12-bezetting (van de week was de 42e volgens mij) zeggen ze 'we komen met steeds meer', terwijl ik eerder het idee heb dat het er steeds minder worden. De langspeelplaat van ze wordt een beetje grijs, dus gaan ze idiote dingen doen.
Had bv de jongerenorganisatie van de VVD, PvdA of D66 aangekondigd dit te doen had iedereen gesnapt dat dit niet echt was. Bij XR (of van die idiote extreemrechtse clubs) heeft iedereen toch het idee dat dit best eens waar zou kunnen zijn dat ze dit gaan doen en gaan steeds meer mensen zich er van af keren.
Iedereen die nu nog volledig achter de regering van Israël staat is minimaal extreem rechts.Jep. Plus dat je tegenwoordig ook ziet dat allerlei zaken erbij gehaald worden. Bij elke XR-demo zie je ook 'Free Palestine' vlaggen enz.. Nou is daar ook natuurlijk van alles van te vinden, maar stel dat je pro-Israël bent, dan ga je dus niet bij die demo meelopen.
Vwb mensen die volledig achter de regering van Israël staan heb je gelijk, maar er zijn ook mensen die niet volledig achter Palestina staan (maar ergens tussen hangen) en die gaan dus ook niet met XR mee.Iedereen die nu nog volledig achter de regering van Israël staat is minimaal extreem rechts.
Het zijn dan ook progressieve mensen die XR ondersteunen.Vwb mensen die volledig achter de regering van Israël staan heb je gelijk, maar er zijn ook mensen die niet volledig achter Palestina staan (maar ergens tussen hangen) en die gaan dus ook niet met XR mee.
En ook daar zitten mensen tussen die niet 100% pro-Palestina zijn.Het zijn dan ook progressieve mensen die XR ondersteunen.
Vanzelfsprekend. Maar hoe weet je dat daarvan niemand meedoet?En ook daar zitten mensen tussen die niet 100% pro-Palestina zijn.
Iedereen die nu nog meedoet met XR is minimaal extreem links. Die zijn dus sowieso 100% pro-Palestina.Vanzelfsprekend. Maar hoe weet je dat daarvan niemand meedoet?
Nu overweeg ik serieus om me er bij aan te sluiten.Iedereen die nu nog meedoet met XR is minimaal extreem links. Die zijn dus sowieso 100% pro-Palestina.
Gemeente Dalfsen officieel Dementievriendelijke gemeente
donderdag 10 april 2025 20:50 Dalfsen, Ingezonden bericht, Laatste nieuws Willy
DALFSEN – Gemeente Dalfsen ontving op 10 april het certificaat Dementievriendelijke gemeente van Alzheimer Nederland. Dit certificaat erkent de inzet van de gemeente, inwoners en samenwerkingspartners. Zij helpen mee aan het creëren van een samenleving waarin mensen met dementie en hun mantelzorgers zo lang mogelijk kunnen blijven meedoen.
Wethouder Jan Uitslag ontving het certificaat van Gerda Bruggeman van Alzheimer Nederland tijdens de informatiemiddag Samen Dementievriendelijk in Zorgcentrum Rosengaerde . “Ik ben trots dat we deze titel nu mogen dragen. Het is een welverdiende erkenning voor de inzet van onze samenwerkingspartners binnen het project ‘Dementie in de wijk’. In Dalfsen willen we dat het fijn leven en wonen is en dat iedereen mee kan doen. Daarom is de extra aandacht voor mensen met dementie en hun omgeving heel belangrijk”, aldus wethouder Uitslag.
Steeds meer mensen met dementie
Dementie komt in onze samenleving steeds meer voor. In Nederland hebben nu ongeveer 310.000 mensen dementie. Dit aantal stijgt naar verwachting tot 390.000 in 2030 en meer dan 500.000 in 2040. Alzheimer Nederland stimuleert daarom gemeenten om maatregelen te nemen, zodat mensen met dementie zich ondersteund en begrepen voelen.
Dementiescan
Om in aanmerking te komen voor het certificaat Dementievriendelijke gemeente voerde Alzheimer Nederland een scan uit. Uit de scan blijkt hoe een gemeente scoort op onder andere deskundigheidsbevordering, ondersteuning van mantelzorgers, dagactiviteiten en beleid. Het certificaat is maximaal 4 jaar geldig en na 2 jaar vindt er een tussenevaluatie plaats.
Van training tot ontmoeting
Gemeente Dalfsen blijft met de leden van het project ‘Dementie in de wijk’ de komende jaren werken aan het verbeteren van de dementievriendelijkheid. De werkgroep bestaat uit verschillende vertegenwoordigers van organisaties rondom zorg, welzijn en wonen. Rianne Mensink-Veurink, manager Zorg bij zorgcentrum Rosengaerde: “Door de lokale verbinding van verschillende organisaties weten wij elkaar nog beter te vinden. Hierdoor kunnen we optimaal aansluiten bij de behoeften van de inwoners in Dalfsen met dementie.” De werkgroep gaat verder met onder andere het organiseren van trainingen, het Alzheimercafé, ontmoetingsmogelijkheden voor mensen met dementie en het vergroten van kennis over dementie onder inwoners.