Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Jep, iedereen die de dodenherdenking aan wil grijpen over de witte suprematie te beginnen gun ik een gebroken nek en een betonblok om het af te maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Er loopt genoeg politie rond op en rondom de Dam om in te grijpen. Zichtbaar en onzichtbaar.
 

Miramar

Well-known member
Het type "ik kan niet onder een baas werken maar de uitkering is goed genoeg".
66ae0ef186b0024d88c129790ca679d0.jpg
 

Fenerium

Member
Vind het maar een knullig argument wat die actiegroep hanteert. Het wekt bij mij iig een aantal vragen op, er is toch gevochten tegen het Japanese Keizerrijk? wat heeft het Nederlands optreden in de voormalige kolonie er nou weer mee te maken? dat speelde zich weer een halve eeuw eerder af als het niet langer is.
 

Fenerium

Member
De Indonesi?rs die de Jappen als bevrijders zagen kwamen wel bedrogen uit, de Jappen hebben daar in een paar jaar tijd meer leed veroorzaakt dan de Nederlanders vanaf het moment dat ze er voet aan wal zetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoef je sommige Japanners niet te vertellen. Op internet zie je nog steeds Japanners verklaren dat ze Indonesi? hebben bevrijd. Ik denk dat je het antwoord alleen in Indonesi? gaat vinden. In de Baltische staten waren de Nazi?s de bevrijders van de Russen.
 

Fenerium

Member
Hoef je sommige Japanners niet te vertellen. Op internet zie je nog steeds Japanners verklaren dat ze Indonesi? hebben bevrijd. Ik denk dat je het antwoord alleen in Indonesi? gaat vinden. In de Baltische staten waren de Nazi’s de bevrijders van de Russen.

Als er daadwerkelijk oetlullen zijn in die actiegroep die dit geloven mogen ze wat mij betreft ook de pot op, ze hebben zeker nog nooit van Unit 731 gehoord?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De hele bedoeling van de dodenherdenking is toch om alle slachtoffers in conflicten in de 2e wereldoorlog en daarna te herdenken? In die context, kan je makkelijk met je eigen groep je eigen herdenking houden als je dat wilt lijkt mij. Bijvoorbeeld voor Indonesi?rs die gestorven zijn in het conflict met het Nederlandse leger...

Zolang je het maar ergens doet waar je andere herdenkingen niet verstoort!
 

Pascallovic

Well-known member
Meijerink: ik ga w?l schreeuwen op de Dam
AMSTERDAM - Hoewel de ?lawaaidemonstratie? tijdens de Dodenherdenking is verboden door de Amsterdamse rechtbank, gaat Rogier Meijerink, die een gebiedsverbod kreeg, t?ch naar de Dam om de herdenking te verstoren.

?Ja, ik ga morgen wel naar de Dam. Wat ik daar ga doen? Schreeuwen?, zei Meijerink, meteen na de rechtszaak in een live video van De Telegraaf. ?Ik ben niet bang om opgepakt te worden. We maken een aanklacht tegen het kolonialisme. Wat een koloniaal instituut als de rechtbank daarvan vindt, is niet interessant.?

?We gaan straks naar de Dam?, zegt Meijerink, die eerder werd veroordeeld tijdens krakersrellen in Utrecht. ?We gaan niet in groepsverband, maar individueel.?

Rechtbankverslaggever Saskia Belleman verwacht dat Meijerink meteen wordt opgepakt, zodra hij iets doet. ?Als ze me willen oppakken, ga ik verstoppertje spelen, of zoiets?, vertelt Meijerink daarover.


Inmiddels dreigt chaos tijdens de dodenherdenking, nu actiegroeperingen als Marron United mogelijke raddraaiers willen ?corrigeren?. Ook fanatieke Ajax-fans van Molukse afkomst zinnen op actie, zo schreef deze krant vanmorgen. Meijerink betreurt hoe het debat verloopt, zo vertelde hij in de rechtszaal.

Bron: telegraaf.nl
Kunnen we dit soort idioten niet gewoon meteen vastzetten?
 

JMD

Well-known member
En verder: er is toch al een Indi?-herdenking in augustus waarin alle gebeurtenissen aldaar herdacht worden?

Ik snap best dat je aandacht wilt, maar op dit soort manieren verdwijnt alle goodwill voor je idee, maar daar hebben dat soort gekken wel vaker last van, zie de ZP-discussie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hooguit een volgeling zal live TV halen. Die Meijerink gaat echt no way in de buurt van de Dam komen.
 

Ska P 187

Well-known member
Maar zijn vriendjes misschien wel, hoop in ieder geval dat ze goed klappen krijgen van die molukkers en zij hun republiek, alsnog.
Wat een gedachten allemaal op de 4e van mei.
 

Mario

Well-known member
4 mei is wel spannend dit jaar. Eerst die te dikke burgerwacht op de Waaldorpervlakte, en nu deze malloot.
 
Bovenaan