Binnenlands nieuws

Eef de Kip

Well-known member
Er zijn toch alternatieven? Wel heb je wat verstand/discipline nodig en dat is voor veel mensen een probleem. Net als bij roken.

Ik denk oprecht dat er een grote groep is die niet beter weet. Ik vind het net even te kort door de bocht om te stellen dat ze dan maar beter na moeten denken. We leven nou eenmaal in een wereld waarbij dat te veel gevraagd is. En als dat de maatstaf wordt dan is het einden zoek.
Ik denk ook dat de suikerlobby net zo krachtig is als die van de sigarettenfabrikanten. Verder gaat het natuurlijk ook om dat het voor beiden ook een maatschappelijk probleem is.

Abubakari

Well-known member
Pascallovic kan kennelijk goed beoordelen hoe veilig of onveilig de situatie van de dames is. Het is natuurlijk louter toeval dat iedereen die tegen hem kan getuigen op een onnatuurlijke manier het leven laat.

Ik wist helemaal niet dat Pascallovic zo'n linkmiechel was.

JMD

Well-known member
 De organisatie van de Februaristaking
die vandaag in Hilversum werd herdacht
heeft een aantal media de toegang tot
de herdenking geweigerd.Uit protest is
burgemeester Broertjes van Hilversum er
niet naartoe gegaan.

De organisatie schrijft dat vijf
"niet-journalistieke propaganda-
organisaties" niet welkom zijn.Het gaat
om PowNed,GeenStijl,WNL,De Dagelijkse
Standaard en The Post Online.

Broertjes noemt het op Twitter zeer
verwerpelijk dat de organisatie een
aantal redacties van de vrije pers niet
toelaat.Dat is volgens hem tegen de
geest van de februaristakers.
(Bron:TT)

De enig juiste reactie van de burgemeester. Hulde!!!

Max

Administrator
Forumleiding
GeenStijl mag dan ook de credits geven. Die hebben vaak genoeg Broertjes af zitten fakkelen.

mamaroli

New member
GeenStijl mag dan ook de credits geven. Die hebben vaak genoeg Broertjes af zitten fakkelen.

Het gaat ook wat ver om deze organisaties pers te noemen (uitzondering WNL). Al is ontzeggen geen oplossing en zeker geen goede zet. Vooral de Dagelijkse Standaard, grotere nonsens kom je niet tegen op het internet.

Max

Administrator
Forumleiding
De toon staat je wellicht niet aan, maar GeenStijl komt nog geregeld met echt nieuws aan zetten. Dat is iets anders dan het ANP overtikken.

Pascallovic

Well-known member
Ach wat is pers? Moeten we de lokale omroep die draait op goedwillende vrijwilligers met amper een journalistieke achtergrond en die waarschijnlijk wel mogen komen dan wel onder het kopje 'pers' scharen? Die zijn minder professioneel dan DDS, TPO, GS, WNL en Pow'ned.

mamaroli

New member
De toon staat je wellicht niet aan, maar GeenStijl komt nog geregeld met echt nieuws aan zetten. Dat is iets anders dan het ANP overtikken.
Mwa de tijd dat Geenstijl nog wat bracht ligt ook al ver achter ons, het is nu meer provoceren geworden. Sinds ze hun eigen politieke partij hebben en het gedoe (lees een berg leugens) rond het referendum zijn ze niet meer serieus te nemen. De de dubbele agenda is daar heel erg duidelijk geworden.

Ach wat is pers? Moeten we de lokale omroep die draait op goedwillende vrijwilligers met amper een journalistieke achtergrond en die waarschijnlijk wel mogen komen dan wel onder het kopje 'pers' scharen? Die zijn minder professioneel dan DDS, TPO, GS, WNL en Pow'ned.
Op de DDS en TPO heb ik nog nooit iets journalistieks gelezen. Wel een berg hoaxes en "fake news". Professioneel onzin verspreiders zijn het wel. De lokale pers is hier steeds meer een reclame folder geworden.

mamaroli

New member
Je leeft iets te zeer in je eigen wereldje vrees ik. Sterkte.

Totaal niet, maar als historicus kan ik prima echt van nep onderscheiden. Vaak ook een kwestie van nazoeken waar het oorspronkelijke bericht vandaan komt. DDS en TPO vertalen vaak van buitenlandse extreem rechtse sites en verspreiden hoaxes. Het is ook een clickbate site. ( http://nl.hoax.wikia.com/wiki/De_Dagelijkse_Standaard )

Het is niet voor niks dat de Telegraaf al jaren van GS af wilt, die worden journalistiek met de dag minder relevante en gaan steeds meer over op provocatie. Wat ook erg zonde is.

Max

Administrator
Forumleiding
Ja jouw expertise als historicus. Verder is tegenwoordig alles clickbate.

Verder stel jij dat TMG al jaren van Geenstijl af wil en impliceer je dat dit om die reden zou zijn. Kun je een bron geven? Lijkt mij toch niet teveel gevraagd voor een historicus. Alleen de nieuwe eigenaar Mediahuis heeft echt een dergelijke uiting gedaan en dan speelt dan nu een jaar. Dat TMG Geenstijl mogelijk zou verkopen voor die tijd zal eerder met de financi?le problemen van het concern en het wispelturige beleid te maken hebben. TMG is nou niet het toonbeeld van een concern wat de laatste tien jaar nou echt goed beleid heeft gevoerd. Die hebben niet voor niets de afgelopen paar maanden de volgende keiharde reorganisatie gehad.

zwammy

Well-known member
GeenStijl is toch eigenlijk het beginpunt van heel veel stukken waar politici om gestruikeld zijn en daarna door de mainstream opgepakt worden. Volgens mij sowieso de eerste over Teeven, Zeilstra, Eurlings, Pechtold. Kritische stukken over de donorwet, referendum en allerlei andere zaken. Weinig met nepnieuws te maken.

Bovenaan