Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Ja, voor jou misschien. Drents/Overijssels lijkt ongetwijfeld op Grunnings. Maar voor iemand die opgegroeid is in Haarlem (de stad waar volgens de kenners het dialect gesproken wordt dat het dichtst bij het ABN ligt) is het onverstaanbaar... :)
 

Miramar

Well-known member
Ja, voor jou misschien. Drents/Overijssels lijkt ongetwijfeld op Grunnings. Maar voor iemand die opgegroeid is in Haarlem (de stad waar volgens de kenners het dialect gesproken wordt dat het dichtst bij het ABN ligt) is het onverstaanbaar... :)
Hoog Haarlems is dat
 

erka

Well-known member
En dan heb je ook nog Hooghaarlemmerdijks, dat niet uit Haarlem komt maar uit Amsterdam en als term alleen in Groningen en Friesland bekend is voor iemand die heel bekakt Nederlands spreekt.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb van een tante vernomen dat het vroeger altijd Haarlemmerliede was waar het beste Nederlands gesproken werd. Dat zal denk ik ergens eind jaren 40 zijn geweest. Een paar jaar geleden is een onderzoek gedaan dat het Dronten is. Zeewolde claimt het ook. Komt omdat daar uit allerlei hoeken van het land mensen naar toe zijn gegaan.
 

Miramar

Well-known member
Er deugen er niet zoveel binnen dat volk.

De helft flest de belastingdienst met de toeslagen en wordt beloond met 30.000 schadevergoeding.

De andere helft zit al jaren op een uitkering waar ze prima van kunnen leven....
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er deugen er niet zoveel binnen dat volk.

De helft flest de belastingdienst met de toeslagen en wordt beloond met 30.000 schadevergoeding.

De andere helft zit al jaren op een uitkering waar ze prima van kunnen leven....
Ook goedemorgen.
 

Bonehead

Well-known member
Er deugen er niet zoveel binnen dat volk.

De helft flest de belastingdienst met de toeslagen en wordt beloond met 30.000 schadevergoeding.

De andere helft zit al jaren op een uitkering waar ze prima van kunnen leven....

Ik ken er maar een paar van dat volk maar ik kan ze in beide hokjes niet plaatsen....

Ik denk dat andere zaken zaken dan religie een grotere rol in spelen in hun doen en laten.
 

Miramar

Well-known member
Ik ken er maar een paar van dat volk maar ik kan ze in beide hokjes niet plaatsen....

Ik denk dat andere zaken zaken dan religie een grotere rol in spelen in hun doen en laten.
Oh jazeker, we hebben ze bij elkaar in wijken geplaatst zodat ze geen kans hadden om te integreren. Nu er overlast is duwen we ze weer in een hokje. Dat weet ik allemaal wel. Mijn voorbeelden zijn nu net de zaken die nu spelen en waar ik ze op afreken.
 

zwammy

Well-known member
2022 is nog niet begonnen maar de eerste verboden demonstratie is al een feit. Gaan ze 'koffie' drinken. Worden ze nog ingezet de me ers. Nu al zin in popcorn
 

JMD

Well-known member
De demo werd verboden o.a. omdat de ME/politie wilde staken zondag a.s.

Nu de demo verboden is gaat de ME/politie wel werken zondag omdat ze verwachten dat er door het aflasten meer gaat gebeuren. Denk dat de ME/politie daar gelijk in hebben. Opvallend dat zij dat dan nu zeggen, en niet in het overleg van de gemeentelijke driehoek, die gezamenlijk besluit de demo te verbieden.
 

erka

Well-known member
Dus de politie handhaaft niet op die achterlijke ;evensgevaarlijke mortierbommen, lawinepijlen en ander zware munitie die hier de hele tijd afgaat omdat ze het te druk hebben met coronamaatregelen handhaven.

Iets met verkeerde prioriteiten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus de politie handhaaft niet op die achterlijke ;evensgevaarlijke mortierbommen, lawinepijlen en ander zware munitie die hier de hele tijd afgaat omdat ze het te druk hebben met coronamaatregelen handhaven.

Iets met verkeerde prioriteiten.

Deden ze voor de coronamaatregelen toch ook al niet of nauwelijks?
 

De Groene Scout

Well-known member
Vuurwerk kan dus ook wel dodelijk zijn; zojuist in Haaksbergen een jongen van 12 overleden.
3 jongens speelden op straat en een volwassen man was met vuurwerk aan het experimenteren in de voortuin. Dat vonden de jongens wel leuk en bleven dus even staan kijken. Met een klap met een hamer op magnesium ging het mis.
Ik fietste er toevallig 5 minuten later langs. Triest
 
Bovenaan