Hankie
Well-known member
Frank Lammers.Aanslagen op Poolse supermarkten in Nederland. Wie zou daar nou achter zitten.
Frank Lammers.Aanslagen op Poolse supermarkten in Nederland. Wie zou daar nou achter zitten.
Als je weet wie de eigenaar is weet je genoeg: Erdogan.Aanslagen op Poolse supermarkten in Nederland. Wie zou daar nou achter zitten.
Het is volkomen normaal dat de belangen van de samenleving ook worden meegenomen in de straf(eis).Mensen het nieuws gemist dat de hoofdofficier van justitie verteld op televisie dat hij de uitspraken van Akwasi niet vervolgd omdat hij een belangrijke speler is? Of vinden we het allemaal maar prima dat een om mag bepalen wie er wel en niet vervolgd mag worden? Kan ook he, maar ik vraag het voor de zekerheid nog even na hier.
Zou daar de rechter misschien over moeten oordelen ?Het is volkomen normaal dat de belangen van de samenleving ook worden meegenomen in de straf(eis).
Ja, dat is heel normaal. Ik kan het OM in deze ook wel enigszins volgen. Akwasi heeft een achterban die alles wat hij zegt voor zoete koek slikt. Je bereikt derhalve méér als Akwasi zelf zegt: "sorry, dat was fout van mij, dat had ik niet moeten zeggen" dan dat het OM zegt: "dat was fout van jou, dat had je niet moeten zeggen."Dus het is normaal om de ene persoon wel te vervolgen en de andere persoon niet voor uitspraken? En welke belangen zijn dat dan? Ik heb dat nog nooit gehoord.
Zowel het OM als een rechter dient daar rekening mee te houden.Zou daar de rechter misschien over moeten oordelen ?
Ja, dat is heel normaal. Ik kan het OM in deze ook wel enigszins volgen. Akwasi heeft een achterban die alles wat hij zegt voor zoete koek slikt. Je bereikt derhalve méér als Akwasi zelf zegt: "sorry, dat was fout van mij, dat had ik niet moeten zeggen" dan dat het OM zegt: "dat was fout van jou, dat had je niet moeten zeggen."
Situatie 1: Persoon A slaat Persoon B zonder enige aanleiding met een hamer op zijn hoofd.En je hoeft niet meer te bereiken, dat bepaalt de rechter en niet het om of de ovj. In den beginselen zijn eenieder aan de wet gelijk, en moeten derhalve ook zo bejegend worden.
In beide gevallen wordt rekening gehouden met omstandigheden. In relatie tot jouw post dus hetzelfde.Dat is wel een iets andere situatie als deze hé,
Het ging in deze om de uitspraak op de Dam. Je mist denk ik dat Persoon A meewerkte, terwijl Persoon B dat niet deed.Situatie 1: persoon A Twittert en roept op aan zijn achterban om iemand dood te schieten
Situatie 2: persoon B vraagt op een congres aan zijn achterban of er meer of minder personen uit een bepaald land hier moeten komen.
Persoon A moet sorry zeggen.
Persoon B moet al 5 jaar rechtbank in en uit. Maar goed, blijkbaar mis ik iets en is het een normale gang van zaken.
Jij schreef dat in beginsel iedereen gelijk is voor de wet. Dat zou betekenen dat in de situaties die ik schetste het OM een gelijke straf zou eisen. Het OM dient in de strafeis echter rekening te houden met verschillende componenten. Omstandigheden zoals mijn situatie 2 is daar een voorbeeld van, net zoals toerekeningsvatbaarheid van de dader en het belang van de samenleving.Er zijn geen verzachtende omstandigheden bij deze situaties. Dat is een verschil. Oh ja klopt, Geert vond het onzin, dus vervolgt worden om een vraag is wel goed, vrijgesproken worden om meerdere dreigementen is prima als je sorry zegt? Ben er bang voor dat het in de echte wereld echt iets anders gaat. Maar goed, een collega van mij heeft aangifte gedaan voor bedreiging, dus ik ga het even volgen of sorry zeggen voldoende is voor het om.