Binnenlands nieuws

erka

Well-known member
Dat is ook levensgevaarlijk maar minder gevaarlijk dan carbid in een dichtbevolkte stad. Bij ons is carbid niet voor niets alleen bij boerderijen met grote weilanden. En dan nog alleen met voetballen en niet met echte deksels en bovendien met gehoorbescherming. Als je het in een stad doet is vragen om ellende.

Overigens is het hele vuurwerkverbod goed bedoeld denk ik, maar vragen om ellende.
 

zwammy

Well-known member
Ja, niet goed over nagedacht. Illegaal vuurwerk was al verboden en dat levert de meeste problemen op.
 

JMD

Well-known member
De grootste zeesluis ter wereld is in aanbouw bij IJmuiden. In het voorjaar werd er een verkiezing uitgeschreven voor de naamgeving van die sluis. O.a. de Irmasluis werd toen genoemd.

Men heeft er lang over vergaderd (omwonenden stelden een top 5 op en burgemeester en wethouders van Velsen (waar IJmuiden onder valt) hebben toen beslist), en het is geworden: Zeesluis IJmuiden... :)

Ehhhh.... Men spreekt nu al van de sluizen van IJmuiden, met bv de Noordersluis. Dan krijg je zo meteen de Zeesluis IJmuiden in het sluizencomplex van IJmuiden. En de Noordersluis is dan ook een zeesluis...
Echt, lekker duidelijk allemaal... :) En via zo'n inzendingwedstrijd verwacht je toch originelere namen...
 

erka

Well-known member
De grootste zeesluis ter wereld is in aanbouw bij IJmuiden. In het voorjaar werd er een verkiezing uitgeschreven voor de naamgeving van die sluis. O.a. de Irmasluis werd toen genoemd.

Men heeft er lang over vergaderd (omwonenden stelden een top 5 op en burgemeester en wethouders van Velsen (waar IJmuiden onder valt) hebben toen beslist), en het is geworden: Zeesluis IJmuiden... :)

Ehhhh.... Men spreekt nu al van de sluizen van IJmuiden, met bv de Noordersluis. Dan krijg je zo meteen de Zeesluis IJmuiden in het sluizencomplex van IJmuiden. En de Noordersluis is dan ook een zeesluis...
Echt, lekker duidelijk allemaal... :) En via zo'n inzendingwedstrijd verwacht je toch originelere namen...

Valt me nog mee dat het geen Amsterdam Locks is geworden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Waarom moet hier ook in godsnaam een wedstrijd voor worden uitgeschreven, Zeesluis IJmuiden lijkt me ook een vrij normale naam.
 

JMD

Well-known member
Die bedrijfsfilmpjes zijn sowieso vaak hilarisch.
Eens kijken of ik er nog eentje kan vinden waar ik op de achtergrond nog aan heb meegewerkt.
Nutteloos om te zoeken, toen jij nog werkte was er uberhaupt geen film ofzo...
 

Deathprod

Active member
Zeeland wil twee nieuwe mega-kerncentrales

Als het aan het Zeeuwse elektriciteitsbedrijf EPZ ligt, krijgt Nederland midden jaren 2030 twee grote nieuwe kerncentrales van elk 1500 megawatt.

"EPZ geeft aan dat de twee nieuwe centrales inclusief de bestaande centrale van Borssele 0,2 vierkante kilometer beslaan. Dezelfde elektriciteitscapaciteit zou bij windenergie volgens EPZ een oppervlakte vereisen van 1570 vierkante kilometer en bij zonne-energie van 231 vierkante kilometer."
 
Bovenaan