Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
??n broer word trouwens gevolgd door de aivd vanwege zijn gedachtegoed. Gewoon een goede nette ingeburgde familie dus.
 

SanMark.

Well-known member
De Islam past alleen maar bij de mensen die kunnen accepteren dat wetten van een land boven de koran gelden, en dat zijn er niet zoveel.

En het worden er steeds minder lijkt het wel, want er word steeds meer druk op mensen uitgeoefend als ze 'hun geloof' niet goed belijden en dat ze strenger in de leer moeten zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja want de Islam past prima in onze samenleving.

Lekker je kop in het zand blijven steken.

Ik werk dagelijks met mensen met allerlei verschillende multiculturele achtergronden, waaronder ook moslims. Ik ervaar amper tot geen problemen als het gaat over (wederzijdse) tolerantie en bereidheid tot aanpassing. Het is maar net wat voor beelden je meekrijgt, denk ik. Ik voel me in elk geval totaal niet bedreigd door het toenemende aantal moslims in Nederland.

Wat wel zo is, en dat kan ik niet vaak genoeg benoemen, is dat we een groot probleem hebben met jongeren van voornamelijk Marokkaanse komaf. Die komen bovengemiddeld vaak in aanraking met politie en justitie en zijn, zeker als ze in groepsverband zijn, nogal hinderlijk aanwezig in de samenleving. Daar moet in mijn ogen veel harder tegen opgetreden worden. Maar ik leg wat dat betreft niet direct de link met de Islam, omdat die jongeren zo'n beetje alle grondbeginselen van de Islam overtreden met hun idiote gedrag.
 

Pascallovic

Well-known member
Een of andere racistische Britse tv-persoonlijkheid die morgen schijnbaar bij Jensen over de Brexit komt praten.
Jij kent je racisten of islamofoben schijnbaar. Bestaat daar een database van of zo dat iedereen die kritiek heeft op de Islam een racist of Islamofoob is? Nog nooit van de beste vrouw gehoord, maar nu boeien zogenaamde tv-persoonlijkheden in Nederland mij al niks, laat staan die uit het buitenland.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jij kent je racisten of islamofoben schijnbaar. Bestaat daar een database van of zo dat iedereen die kritiek heeft op de Islam een racist of Islamofoob is? Nog nooit van de beste vrouw gehoord, maar nu boeien zogenaamde tv-persoonlijkheden in Nederland mij al niks, laat staan die uit het buitenland.

Ik kende de beste vrouw ook niet, tot vandaag. Maar ik zag haar vandaag meerdere malen voorbij komen op twitter.
 

SanMark.

Well-known member
Ik werk dagelijks met mensen met allerlei verschillende multiculturele achtergronden, waaronder ook moslims. Ik ervaar amper tot geen problemen als het gaat over (wederzijdse) tolerantie en bereidheid tot aanpassing. Het is maar net wat voor beelden je meekrijgt, denk ik. Ik voel me in elk geval totaal niet bedreigd door het toenemende aantal moslims in Nederland.

Wat wel zo is, en dat kan ik niet vaak genoeg benoemen, is dat we een groot probleem hebben met jongeren van voornamelijk Marokkaanse komaf. Die komen bovengemiddeld vaak in aanraking met politie en justitie en zijn, zeker als ze in groepsverband zijn, nogal hinderlijk aanwezig in de samenleving. Daar moet in mijn ogen veel harder tegen opgetreden worden. Maar ik leg wat dat betreft niet direct de link met de Islam, omdat die jongeren zo'n beetje alle grondbeginselen van de Islam overtreden met hun idiote gedrag.

1 op 1 kun je bijna iedereen wel ' hebben'.

De Islam is zeer overheersend en is niet van water bij de wijn doen. Noem eens een aantal landen waar het een feest is om te wonen waar de Islam de boventoon voert.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik werk dagelijks met mensen met allerlei verschillende multiculturele achtergronden, waaronder ook moslims. Ik ervaar amper tot geen problemen als het gaat over (wederzijdse) tolerantie en bereidheid tot aanpassing. Het is maar net wat voor beelden je meekrijgt, denk ik. Ik voel me in elk geval totaal niet bedreigd door het toenemende aantal moslims in Nederland.

Wat wel zo is, en dat kan ik niet vaak genoeg benoemen, is dat we een groot probleem hebben met jongeren van voornamelijk Marokkaanse komaf. Die komen bovengemiddeld vaak in aanraking met politie en justitie en zijn, zeker als ze in groepsverband zijn, nogal hinderlijk aanwezig in de samenleving. Daar moet in mijn ogen veel harder tegen opgetreden worden. Maar ik leg wat dat betreft niet direct de link met de Islam, omdat die jongeren zo'n beetje alle grondbeginselen van de Islam overtreden met hun idiote gedrag.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik werk ook dagelijks met mensen met allerlei verschillende multiculturele achtergronden. Ik ervaar wel problemen over (wederzijdse) tolerantie en bereidheid tot aanpassing en het wordt steeds erger. Wij willen op mijn werk wel eens met zijn allen uit eten als groep (24 personen). Echter mocht dat van een groep van 5 of 6 moslims niet in een restaurant waarin alcohol geschonken werd. Dan ga je dus anderen opleggen wat ze wel of niet mogen drinken bij een diner, want anders zouden ze niet komen. Een etentje rond de kersttijd mocht geen kerstdiner heten omdat 1 van die 24 personen ooit een kut opmerking had gemaakt over het geloof en offerfeest. Ik voel mij persoonlijk niet bedreigd door het toenemende aantal moslims, maar ik zie het wel steeds meer misgaan qua idee?n die sommigen erop na houden en hoe serieus een steeds grotere groep het neemt, met daarbij salafistische kenmerken. Ik trek mij er niet veel van aan, maar dit gaat een keer escaleren tussen verschillende groepen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
1 op 1 kun je bijna iedereen wel ' hebben'.

De Islam is zeer overheersend en is niet van water bij de wijn doen. Noem eens een aantal landen waar het een feest is om te wonen waar de Islam de boventoon voert.

Ik werk voornamelijk met groepen. Zeer diverse groepen dus, met allerlei verschillende culturen vertegenwoordigd. Zogezegd geen problemen, maar misschien heb ik mazzel ofzo.

Ik vind trouwens alle geloven nogal gedateerd en mensen die de wereld enkel vanuit hun ideologie benaderen nogal kortzichtig, om het voorzichtig uit te drukken. Zo zouden we met streng gelovige Christenen aan de macht ik weet niet hoeveel jaar teruggaan in de tijd als het bijvoorbeeld gaat over tolerantie naar homo's, of met betrekking tot abortus. Om nog maar te zwijgen over alle doofpotverhalen met betrekking tot kindermisbruik. Dat we hier in het Westen op het gebied van mensenrechten, vrijheid en veiligheid een stuk verder zijn dan in landen waarin de Islam dominant is, heeft daarom volgens mij met meer dan alleen de Islam als geloof te maken. Waarmee ik wil zeggen dat mensen die de Islam aanhangen prima in staat moeten zijn om zich op een normale manier te gedragen in een land als Nederland, zonder daarmee afstand te moeten doen van bepaalde tradities of geloofsovertuigingen. En gelukkig ben ik dus in de positie dat ik dagelijks mensen ontmoet die zich ook daadwerkelijk normaal gedragen en waarvan we als maatschappij dus geen last hebben.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik werk ook dagelijks met mensen met allerlei verschillende multiculturele achtergronden. Ik ervaar wel problemen over (wederzijdse) tolerantie en bereidheid tot aanpassing en het wordt steeds erger. Wij willen op mijn werk wel eens met zijn allen uit eten als groep (24 personen). Echter mocht dat van een groep van 5 of 6 moslims niet in een restaurant waarin alcohol geschonken werd. Dan ga je dus anderen opleggen wat ze wel of niet mogen drinken bij een diner, want anders zouden ze niet komen. Een etentje rond de kersttijd mocht geen kerstdiner heten omdat 1 van die 24 personen ooit een kut opmerking had gemaakt over het geloof en offerfeest. Ik voel mij persoonlijk niet bedreigd door het toenemende aantal moslims, maar ik zie het wel steeds meer misgaan qua idee?n die sommigen erop na houden en hoe serieus een steeds grotere groep het neemt, met daarbij salafistische kenmerken. Ik trek mij er niet veel van aan, maar dit gaat een keer escaleren tussen verschillende groepen.

Ja kijk, ik wil dat soort dingen natuurlijk niet bagatelliseren. Want dat is zeker irritant, op z'n zachtst gezegd. Natuurlijk gaat het opbouwen van een multiculturele samenleving niet zonder slag of stoot. Maar het gaat me te ver om (zoals iedere keer gebeurt na dit soort vreselijke incidenten) te wijzen naar de Islam als grote bron van het kwaad.

Ik begin me trouwens zelf ook steeds meer af te vragen of een multiculturele samenleving wel mogelijk is. Ik als idealist zie er veel voordelen in. Ik geniet ervan om met mensen over hun afkomst te praten, eten te delen en dingen te leren over elkaars gewoonten. Maar tegelijkertijd zie ik overal in de maatschappij de scherpte in het debat gigantisch toenemen. Zodra haat en onbegrip echt de boventoon gaat voeren dan is het einde zoek en vrees ik echt voor de gevolgen. Ik vind het bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat op het oog normale mensen zonder blikken of blozen reageren op de aanslag in Nieuw-Zeeland met teksten als 'weten zij ook eens hoe het voelt'. Of andersom dat er vanuit de Moslimgemeenschap direct na die aanslag van vandaag dingen geroepen worden als 'broeder, wij staan achter je'. Dat vind ik echt extreem verontrustend.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ik vind trouwens alle geloven nogal gedateerd en mensen die de wereld enkel vanuit hun ideologie benaderen nogal kortzichtig,
Eens

om het voorzichtig uit te drukken. Zo zouden we met streng gelovige Christenen aan de macht ik weet niet hoeveel jaar teruggaan in de tijd als het bijvoorbeeld gaat over tolerantie naar homo's, of met betrekking tot abortus

Maar ze hoeven niet bang te zijn dat ze in de gevangenis of gedood worden in Nederland.

. Om nog maar te zwijgen over alle doofpotverhalen met betrekking tot kindermisbruik.

Dat is de slechtheid van de mensen, en de gelegenheid maakt de dief. Dit heeft niets met het geloof te maken en zal helaas over de hele wereld voorkomen.

Dat we hier in het Westen op het gebied van mensenrechten, vrijheid en veiligheid een stuk verder zijn dan in landen waarin de Islam dominant is, heeft daarom volgens mij met meer dan alleen de Islam als geloof te maken. Waarmee ik wil zeggen dat mensen die de Islam aanhangen prima in staat moeten zijn om zich op een normale manier te gedragen in een land als Nederland, zonder daarmee afstand te moeten doen van bepaalde tradities of geloofsovertuigingen. En gelukkig ben ik dus in de positie dat ik dagelijks mensen ontmoet die zich ook daadwerkelijk normaal gedragen en waarvan we als maatschappij dus geen last hebben.

Probleem is dat de Islam steeds van anderen verwacht dat ze zich aanpassen aan 'hun' , en dat gaat van kwaad tot erger.

Maar mijn andere vraag staat nog open. In welk Islamitisch land zou jij je thuis voelen en verwacht je dat je gewoon lekker je gang kan gaan net zoals je in Nederland doet . En als iets in strijd met het land is , dat het voor jouw geregeld gaat worden dat jij wel volgens jouw regels kan leven.

Het tolerante Nederland van de afgelopen 30 a 40 jaar is op zijn hoogtepunt geweest en vanaf nu gaan we alleen maar verder naar beneden toe . Homo's kunnen niet meer hand in hand lopen , vrouwen met korte rokjes en jurkjes zijn hoeren . Islamitische kinderen krijgen op steeds jongere leeftijd een hoofdoek op. Groepsdruk van zwaar gelovige naar licht gelovige mensen toe , waarom hun dochters nog geen hoofddoek dragen ect ect .

En dit gaat van kwaad naar erger.
 

gevegt

Well-known member
Ik hoorde vandaag een paar vrienden en ex collega's van de vermoedelijke schieter en die namen direct afstand van hem. Hij staat binnen hun kring bekend als labiele en notoire alcohol- en drugsgebruiker.
 

Pascallovic

Well-known member
Ja kijk, ik wil dat soort dingen natuurlijk niet bagatelliseren. Want dat is zeker irritant, op z'n zachtst gezegd. Natuurlijk gaat het opbouwen van een multiculturele samenleving niet zonder slag of stoot. Maar het gaat me te ver om (zoals iedere keer gebeurt na dit soort vreselijke incidenten) te wijzen naar de Islam als grote bron van het kwaad.

Ik begin me trouwens zelf ook steeds meer af te vragen of een multiculturele samenleving wel mogelijk is. Ik als idealist zie er veel voordelen in. Ik geniet ervan om met mensen over hun afkomst te praten, eten te delen en dingen te leren over elkaars gewoonten. Maar tegelijkertijd zie ik overal in de maatschappij de scherpte in het debat gigantisch toenemen. Zodra haat en onbegrip echt de boventoon gaat voeren dan is het einde zoek en vrees ik echt voor de gevolgen. Ik vind het bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat op het oog normale mensen zonder blikken of blozen reageren op de aanslag in Nieuw-Zeeland met teksten als 'weten zij ook eens hoe het voelt'. Of andersom dat er vanuit de Moslimgemeenschap direct na die aanslag van vandaag dingen geroepen worden als 'broeder, wij staan achter je'. Dat vind ik echt extreem verontrustend.
Zo'n incident als vandaag moet je wat mij betreft ook niet direct aan een geloof verbinden. Als dit een eerwraak geval is, zijn er natuurlijk connecties te maken, maar in het verleden is het ook voorgekomen dat een niet moslim uit wraak zijn (ex)-schoonfamilie onder handen nam. Alleen niet op deze wijze natuurlijk, maar achter de voordeur.

De haat en onbegrip richting elkaar zie je toenemen en ik zie niet dat van 2 kanten wordt gezocht naar een oplossing. Inderdaad als je sommige reacties ziet op Christchurch of wat er vandaag gebeurd is in Utrecht. Twee verschrikkelijke daden. Niemand hoort achter de daders te staan en geen enkel slachtoffer had dit lot verdiend. Voor een multiculturele samenleving heb je acceptatie nodig van elkaars verschillen en die grens lijkt steeds meer te verschuiven en daar komt dan weer een andere groep tegen in opstand.
 

gevegt

Well-known member
Tot nu toe heb ik hier niets gelezen wat die extremistische moslims onderscheidt van dito christenen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar ze hoeven niet bang te zijn dat ze in de gevangenis of gedood worden in Nederland.

Godzijdank niet nee. Maar in andere landen zie je wel dat mensen met een andere kleur slachtoffer worden van gewelddadige incidenten door blanken. Het is dus niet zo dat de Islam het ultieme kwaad is en er in de blanke wereld enkel tolerante mensen wonen. Niet dat jij dat zegt of dat ik denk dat jij dat gelooft, maar die kant lijkt het soms op te gaan in het maatschappelijke debat.

Dat is de slechtheid van de mensen, en de gelegenheid maakt de dief. Dit heeft niets met het geloof te maken en zal helaas over de hele wereld voorkomen.

Jep, en dat is ook mijn punt.

Probleem is dat de Islam steeds van anderen verwacht dat ze zich aanpassen aan 'hun' , en dat gaat van kwaad tot erger.

Ik ervaar het allemaal wat genuanceerder, zogezegd.

Maar mijn andere vraag staat nog open. In welk Islamitisch land zou jij je thuis voelen en verwacht je dat je gewoon lekker je gang kan gaan net zoals je in Nederland doet . En als iets in strijd met het land is , dat het voor jouw geregeld gaat worden dat jij wel volgens jouw regels kan leven.

Geen enkele natuurlijk, ik ben niet onwijs na?ef. Ik prijs mezelf elke dag weer gelukkig dat ik in Nederland leef, waarin ik mezelf mag zijn, ik alle kansen krijg om mezelf te ontwikkelen, in vrijheid kan leven, etc. Maar dat ik het geluk heb dat ik hier woon betekent voor mij niet dat ik andere mensen het recht op die vrijheden wil ontzeggen bijvoorbeeld. Laat staan mensen die hier geboren zijn vertellen dat ze dit land maar moeten verlaten omdat ze over bepaalde dingen anders denken dan ik. Maar goed, daarmee praat ik excessen natuurlijk niet goed. Ik ben uitgesproken tegenstander van elke vorm van geweld, dus ook van geweld vanuit Islamitisch perspectief.

Het tolerante Nederland van de afgelopen 30 a 40 jaar is op zijn hoogtepunt geweest en vanaf nu gaan we alleen maar verder naar beneden toe . Homo's kunnen niet meer hand in hand lopen , vrouwen met korte rokjes en jurkjes zijn hoeren . Islamitische kinderen krijgen op steeds jongere leeftijd een hoofdoek op. Groepsdruk van zwaar gelovige naar licht gelovige mensen toe , waarom hun dochters nog geen hoofddoek dragen ect ect

En dit gaat van kwaad naar erger.

Ja dit is ook verschrikkelijk. Maar nogmaals, voor mij staat dat niet direct symbool voor hoe de gemiddelde moslim over dit soort dingen denkt.

Ik had toevallig laatst nog een training waarin een moslim en een lesbische vrouw naast elkaar zaten. De vrouw was voor ??n van de bijeenkomsten naar me toegekomen dat ze bang was om te vertellen over haar relatie omdat ze bang was voor het oordeel van die moslimse man. Aan haar verteld dat ik vind dat ze altijd zichzelf moet kunnen zijn en dat als iemand niet kan accepteren dat ze op vrouwen valt ik dan in zou grijpen. Ze heeft het verteld en de moslim zei letterlijk "in de Koran staat dat ik mijn buur lief moet hebben als mezelf. Jij zit nu naast me, als jij gelukkig bent met een vrouw dan ben ik alleen maar heel erg blij voor je. Ik gun je dat je het geluk vindt in datgene wat voor jou het beste voelt".

Het is een voorbeeld en ik weet dat lang niet iedere moslim zo denkt. Maar laten we bijvoorbeeld ook niet vergeten dat een leider van een Christelijke politieke partij zich als openlijk voorstander van de Nashville verklaring heeft uitgesproken. Ik zei eerder in deze post dat ik niet zo na?ef ben, maar misschien ben ik op dit punt wel na?ef als ik zeg dat de wereld niet zo zwart-wit is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo'n incident als vandaag moet je wat mij betreft ook niet direct aan een geloof verbinden. Als dit een eerwraak geval is, zijn er natuurlijk connecties te maken, maar in het verleden is het ook voorgekomen dat een niet moslim uit wraak zijn (ex)-schoonfamilie onder handen nam. Alleen niet op deze wijze natuurlijk, maar achter de voordeur.

De haat en onbegrip richting elkaar zie je toenemen en ik zie niet dat van 2 kanten wordt gezocht naar een oplossing. Inderdaad als je sommige reacties ziet op Christchurch of wat er vandaag gebeurd is in Utrecht. Twee verschrikkelijke daden. Niemand hoort achter de daders te staan en geen enkel slachtoffer had dit lot verdiend. Voor een multiculturele samenleving heb je acceptatie nodig van elkaars verschillen en die grens lijkt steeds meer te verschuiven en daar komt dan weer een andere groep tegen in opstand.

Helemaal mee eens.
 

JMD

Well-known member
Tot nu toe heb ik hier niets gelezen wat die extremistische moslims onderscheidt van dito christenen.

Qua geloof idd niet. Alleen is het wat SM zei: ik heb mensen in bv Staphorst nog nooit niet-gelovigen zien neerschieten omdat ze niet in God geloven. Verder heb je als het land zwaar christelijk is idd strenge abortus-/homowetten (zie bv Ierland), maar hoef je als andersgelovende niet bang te zijn dat je wordt opgepakt enkel en alleen omdat je niet in hun God gelooft.

Of anders kijk je even naar een filmpje over hoe het is om onder Sharia in Indonesi? te leven:
https://www.youtube.com/watch?v=3SPkw-1_rb0
 

Wigboldus

Well-known member
Als een moslim nou zijn extremisme uit in het geven aan de armen en een extremistische christen in het liefhebben van zijn naaste dan hoor ik denk ik nog maar weinig mensen klagen. ;)
 

gevegt

Well-known member
Qua geloof idd niet. Alleen is het wat SM zei: ik heb mensen in bv Staphorst nog nooit niet-gelovigen zien neerschieten omdat ze niet in God geloven. Verder heb je als het land zwaar christelijk is idd strenge abortus-/homowetten (zie bv Ierland), maar hoef je als andersgelovende niet bang te zijn dat je wordt opgepakt enkel en alleen omdat je niet in hun God gelooft.

Of anders kijk je even naar een filmpje over hoe het is om onder Sharia in Indonesi? te leven:
https://www.youtube.com/watch?v=3SPkw-1_rb0

Dat laatste is irrelevant. Hadden ze maar bij ons moeten blijven.

Het geniepige van die christenen is nog veel gevaarlijker. Het blijft onder de mediaradar en ze blijven gewoon hun gang gaan.
 
Bovenaan