Binnenlands nieuws

Batigoal

Well-known member
Wellicht ben ik te simpel, maar als je een betere beloning krijgt, wordt de werkdruk toch niet lager? Als je er 200 per maand bij krijgt, trekt dat toch niet zoveel extra studenten die de PABO gaan doen? Stel dat dit allemaal wel lukt, dan moet je de mensen nog steeds opleiden voor leraar, wat ook weer 4 jaar duurt. Je kunt er wel elk jaar 4 miljard bij doen, maar dan is het probleem binnen 2 of 3 jaar nog steeds niet opgelost.

Als ik in dat artikel van Maasveld het salaris zie is daar weinig mis mee. En weer meer salaris vragen gaat het probleem maar beperkt oplossen. Volgens mij kan men beter investeren in aantrekkelijke randvoorwaarden of investeren in de promotie van het docentschap.

Al met al zou het vooral helpen als docenten niet de helft van de tijd maatschappelijk werker hoeven te zijn, maar dat is inherent aan de huidige tijd.
 

Pascallovic

Well-known member
Als ik in dat artikel van Maasveld het salaris zie is daar weinig mis mee. En weer meer salaris vragen gaat het probleem maar beperkt oplossen. Volgens mij kan men beter investeren in aantrekkelijke randvoorwaarden of investeren in de promotie van het docentschap.

Al met al zou het vooral helpen als docenten niet de helft van de tijd maatschappelijk werker hoeven te zijn, maar dat is inherent aan de huidige tijd.
Vooral het laatste inderdaad. Je krijgt de ouders die het ook nog als jouw taak zien om de opvoeding van het kind deels over te nemen er gratis bij. Als je vervolgens tot een x-schooladvies komt op basis van je bevindingen in de afgelopen jaren kun je ook weer ontevreden ouders verwachten. Ook een beeld wat het beroep niet aantrekkelijk maakt.
 

JMD

Well-known member
Verder is meer geld ook sowieso niet de oplossing. Las net dat tussen 1997 en 2017 de onderwijsuitgaven van de regering gestegen zijn van 18 tot 45 miljard. Punt is alleen dat sinds die tijd het aantal bestuurslagen, nutteloze cursussen ed. hand over hand zijn toegenomen en de klassen alleen maar groter zijn geworden. Het geld komt dus niet op de juiste plek terecht.
 

Unregistere

Well-known member
De 33-jarige Ilona van Es uit Benthuizen heeft de wedstrijd van Blijdorp gewonnen. Haar inzending werd door de jury - bestaande uit dierentuindirecteur Erik Zevenbergen, leeuwenverzorgster Linda Paul en Rotterdamse Carrie - gekozen als best optie voor de namen van de twee nieuwe leeuwenwelpjes. Ilona bedacht de namen Asha en Reena. Indiase namen, die staan voor hoop en wederopstanding.

Terecht of hadden jullie twee betere opties in gedachten?
 

JMD

Well-known member
Er is in Groningen,Drenthe en delen
van Overijssel te weinig ruimte op het
stroomnetwerk om nieuwe zonneparken aan
te sluiten.Verschillende plannen kunnen
daardoor voorlopig niet doorgaan.

Volgens landelijk netbeheerder Tennet
zijn er te veel ondernemers die in het
noorden zonnepanelen willen neerleggen.
Panelen die door huishoudens worden
geplaatst,kunnen wel op het net worden
aangesloten.

In heel Nederland zijn plannen voor 3,7
gigawatt aan groene stroom,zegt Tennet.
De netbeheerder waarschuwde vorig jaar
al voor de capaciteitsproblemen.De
problemen oplossen gaat jaren duren.
(Bron: TT)

Misschien dat we eerst eens wat aan de capaciteitsproblemen gaan doen voordat we en masse van het gas af moeten (en dus nog meer stroom nodig hebben).
Wat een gepruts.
 

JMD

Well-known member
Sowieso is dat van het gas af tot dusver een weinig doordacht plan.

Eens. Maar toch worden de Jettens en Klavers van deze wereld erg vrolijk van het klimaatakkoord, plus zo ongeveer de hele achterban van zeker Klaver en deel van de achterban van Jetten.
 

Unregistere

Well-known member
Ik had ze Hoop en Wederopstanding genoemd. Nederlandse namen, die staan voor hoop en wederopstanding.

Maar dat roept ook niet echt lekker toch? Hoop wel. Maar 'Wederopstanding, eten' lijkt mij niet handig voor de verzorgster.

Michael en Loekie was beter geweest.
 

erka

Well-known member
De 33-jarige Ilona van Es uit Benthuizen heeft de wedstrijd van Blijdorp gewonnen. Haar inzending werd door de jury - bestaande uit dierentuindirecteur Erik Zevenbergen, leeuwenverzorgster Linda Paul en Rotterdamse Carrie - gekozen als best optie voor de namen van de twee nieuwe leeuwenwelpjes. Ilona bedacht de namen Asha en Reena. Indiase namen, die staan voor hoop en wederopstanding.

Terecht of hadden jullie twee betere opties in gedachten?

Plien en Bianca
Venus en Serena
Agnetha en Frida
 
Bovenaan