Binnenlands nieuws

erka

Well-known member
Wat moet je hier nou nog meer aan doen als NS/Prorail/Overheid. Er zit een hek voor die niet onderdoet voor de Olympische slalom. Tegen zoveel domheid is geen trein gewassen.
 

JMD

Well-known member
Wat moet je hier nou nog meer aan doen als NS/Prorail/Overheid. Er zit een hek voor die niet onderdoet voor de Olympische slalom. Tegen zoveel domheid is geen trein gewassen.
Klassiek gevalletje van niet snappen dat er ook nog een trein van de andere kant kan komen.
 

JMD

Well-known member
Dan ben je wel heeeeeeeel erg dom zeg.

Zeker. Maar dat zie je ook wel eens bij 'beveiligde' overwegen, dat mensen al beginnen te rijden voordat de bomen helemaal naar boven zijn, terwijl 'er nog een trein kan aankomen'./
 

Ska P 187

Well-known member
Zeker. Maar dat zie je ook wel eens bij 'beveiligde' overwegen, dat mensen al beginnen te rijden voordat de bomen helemaal naar boven zijn, terwijl 'er nog een trein kan aankomen'./

Zoals jij het beschrijft kant het dus eigenlijk niet, of zou niet moeten kunnen. Evengoed altijd je eigen ogen gebruiken, die heb je niet voor niets van de lieve Heer gekregen.
Even over het filmpje, het is belachelijk dat dit soort overgangen nog bestaan. Levensgevaarlijk, lijkt erop dat er geen eens een lampje of een alarmpje gaat daar als ik het goed bekijk.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Even over het filmpje, het is belachelijk dat dit soort overgangen nog bestaan. Levensgevaarlijk, lijkt erop dat er geen eens een lampje of een alarmpje gaat daar als ik het goed bekijk.

Dat is dus wat ik bedoel. Het is helemaal niet belachelijk dat dit soort overgangen nog bestaan. De overgang is perfect veilig als iemand gewoon zijn ogen en verstand gebruikt. Je komt echt niet uit het niks midden op die overgang. Er staan borden en zigzaghekken. En als je dan nog erover wilt dan mooi eigen risico.
 

Miramar

Well-known member
Zeker. Maar dat zie je ook wel eens bij 'beveiligde' overwegen, dat mensen al beginnen te rijden voordat de bomen helemaal naar boven zijn, terwijl 'er nog een trein kan aankomen'./
De seinen blijven dan knipperen en rinkelen. Ik steek er 8 per dag over...
 

JMD

Well-known member
De seinen blijven dan knipperen en rinkelen. Ik steek er 8 per dag over...

Klopt, maar daar had ik het ook over. Bij beveiligde overwegen staat altijd: 'wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein aankomen'.

Want mijn eerste post ging over het oversteken bij spoorwegen zonder goed te kijken: "Maar dat zie je ook wel eens bij 'beveiligde' overwegen, dat mensen al beginnen te rijden voordat de bomen helemaal naar boven zijn, terwijl 'er nog een trein kan aankomen'."
 

JMD

Well-known member
Dat zal het probleem oplossen.

Tsja, dat sluit misschien wel aan bij die ophef over Johan Derksen's opmerkingen over homo's. Men denkt echt dat homofobie verdwijnt als Johan Derksen verdwijnt

Kwam vandaag een quote tegen die ik wel mooi vond hierover: "Je lost een puzzel niet op door je te richten op ??n stukje. Dat de puzzel er is is ook niet de schuld van dat ene stukje."


Nog een naamswijziging (staat wel los van bovenstaand): De Uithof, het Utrechtse Universiteitscomplex, gaat voortaan Science Park heten. Originele naam, die kwam ook al voor in Amsterdam en Eindhoven...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan