Binnenlands nieuws

SanMark.

Well-known member
Het zal door de vluchtelingenindustrie vast wel uitgelegd zijn wat de grootste kans op blijven is ondanks dat je niet aan de voorwaarden voldoet. Een lange adem wil daarbij helpen.

Die hele vluchtelingen industrie hebben het belang van het indivdu en van Nederland niet voorop staan, heb ik heel vaak het gevoel. Lekker de zakken vullen en je baantje behouden.

Zelfde met de advocaten uitstel na uitstel en beroep na beroep aantekenen. Dat is allemaal niet in het voordeel van een gezin wat een kans zoekt in het buitenland, die worden jaren aan het lijntje gehouden en moeten dan na 5 of 10 jaar alsnog weg. M.a.w. die hebben dan gewoon 10 jaar stil gestaan.
 

gevegt

Well-known member
Het zal door de vluchtelingenindustrie vast wel uitgelegd zijn wat de grootste kans op blijven is ondanks dat je niet aan de voorwaarden voldoet. Een lange adem wil daarbij helpen.

Mijn bescheiden mening is dat je niet moet kijken hoe mensen gebruik maken van de rechtstaat, maar wat de politiek doet om het rechtvaardiger te maken.
De schuld ligt nooit bij de volgers, maar altijd bij degene die de macht hebben.
 

Wigboldus

Well-known member
Hee ja laten we alle schuld bij de regering neerleggen.

Hoeveel verzoeken heeft het gezin ingediend om hier in Nederland te kunnen blijven ? Als ze nou na het eerste verzoek wat werd afgewezen nou eens waren vertrokken. Waren die kinderen niet verwesterd en was er ook geen probleem geweest.

Nee lekker alles zo lang mogelijk uitstellen, en maar weer in beroep gaan.

Nu gaan die kinderen waarschijnlijk naar een Armeens opvanghuis zonder moeder. Klopt dat die moeder onwille van alles die kinderen in Nederland wilde houden, maar dit is erg slecht voor de kinderen. In zo'n situatie moet de welzijn van kinderen absoluut voor gaan en ze hier in Nederland houden zolang er in Armeni? geen goede oplossing is. Eigenlijk vind ik dat die kinderen hier gewoon mogen blijven, maar dat terzijde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Die moeder heeft helemaal niet naar een oplossing willen zoeken. Als dat de regel wordt, dan kan iedereen hier blijven.
 

Pascallovic

Well-known member
Die moeder heeft helemaal niet naar een oplossing willen zoeken. Als dat de regel wordt, dan kan iedereen hier blijven.
De regel moet schijnbaar worden dat wanneer jezelf uitgezet wordt, je de kinderen moet laten onderduiken, want dan mogen ze wel blijven en kan jij terugkeren in het kader van gezinshereniging.

9x te horen krijgen dat je niet mag blijven van een rechter. Ik snap wel waar dat trauma waar die advocaten over praten vandaan komt. 9x valse hoop krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kon oom agent niet even een oogje in het zeil houden. Het is niet alsof dit uit de lucht komt vallen.
 

erka

Well-known member
Ja, daar kon je wel heel erg op wachten. Verbaast me eigenlijk dat ze al niet eerder ertussen uit zijn geknepen.

Had ik trouwens ook gedaan, gewoon bij We Are Here aansluiten en je mag blijven.
 

JMD

Well-known member
Ja, daar kon je wel heel erg op wachten. Verbaast me eigenlijk dat ze al niet eerder ertussen uit zijn geknepen.

Van de week waren ze ook al even 'weg'.
Maar aan de andere kant: wat had je dan moeten doen? Ze opsluiten? Dat lijkt me helemaal niet wenselijk.
 

Batigoal

Well-known member
De regel moet schijnbaar worden dat wanneer jezelf uitgezet wordt, je de kinderen moet laten onderduiken, want dan mogen ze wel blijven en kan jij terugkeren in het kader van gezinshereniging.

9x te horen krijgen dat je niet mag blijven van een rechter. Ik snap wel waar dat trauma waar die advocaten over praten vandaan komt. 9x valse hoop krijgen.

Dus de uiteindelijke schuld ligt bij de advocaten.

Alle advocaten het land uit!!!1!
 

Wigboldus

Well-known member
De enige reden die ik vaak hoor is dat ze weg moeten omdat anders iedereen wil blijven. Het probleem van de kern is dat doorprocederen steeds kan en mag. Maak daar dan een einde aan. Deze kinderen zijn door omstandigheden blijkbaar hier beter af dan in Armeni?. Ze zijn er nog nooit geweest en ze voelen zich ook Nederlands. Ze hebben de cultuur overgenomen en zijn goed ingeburgerd. Alles wat je verwacht van iemand. Dan laat je ze toch lekker hier. Niemand heeft er last van. Pas de wet eerst aan en laat alle kinderen in dit soort gevallen lekker in Nederland wonen en voorkom evt dat dit in de toekomst weer kan gebeuren.
 

zwammy

Well-known member
De reden dat ze weg moeten is omdat moeder zonder kinderen uit een veilig land hierheen is gekomen, toen hier kinderen heeft gekregen en toen keer op keer geprobeerd heeft van een Nee een Ja te maken. Die kinderen kunnen er niets aan doen dat moeder ze hierin meegesleept heeft. maar goed, zijn het geen 2 Armeense kinderen is het wel een Turkse kleermaker of laatst Mauro die gelogen had en ook mag blijven. Dit zal een constante vicieuze cirkel blijven omdat de zieligheidsindustrie overuren maakt om maar te procederen voor wie het zo zwaar heeft. En laten we het even heel eerlijk bekijken, Armeni? is geen gevaarlijk 3e wereldland. De kinderen zullen echt wel Armeens praten vanuit thuis en anders hebben ze dat zo geleerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Probleem is dat die moeder die kinderen gebruikt om middels gezinshereniging deze kant op te komen. Die moeder mogen ze een verbod geven om op Nederlands grondgebied te komen.

Verder geloof ik ook niet dat ze geen enkele andere taal als de Nederlandse taal beheersen. De moeder zal Russisch of Armeens met haar kinderen praten.
 

gevegt

Well-known member
Als we het probleem nou eens bij de kern aanpakken.

Mee eens. De politiek moet haar afspraken een keer na gaan komen. Tien jaar geleden is afgesproken dat een procedure nooit langer dan 5 jaar mag duren. Dat is ze niet gelukt. De politiek faalt en daar zijn deze kinderen de dupe van.
 

JMD

Well-known member
Mee eens. De politiek moet haar afspraken een keer na gaan komen. Tien jaar geleden is afgesproken dat een procedure nooit langer dan 5 jaar mag duren. Dat is ze niet gelukt. De politiek faalt en daar zijn deze kinderen de dupe van.
Ik vind 5 jaar overigens ook nog steeds vrij lang, dan zijn kinderen allang ingeburgerd, die doen dat namelijk vaak sneller dan volwassenen.

Wat moet de politiek dan nog meer doen? De regels zijn duidelijk genoeg. Moet je dan als overheid gaan verbieden in beroep te gaan? Want door al die beroepen (en de hele 'industrie' er omheen die leven van al die uitstellen) is het juist zo dat ze zo lang in NL zijn. Als moeder na de eerste afwijzing gewoon was vertrokken, dan was ze binnen ik schat 1-2 jaar weg. Moeder blijft echter procederen waardoor het uiteindelijk 10 jaar wordt.

Ik heb een bloedhekel aan het woord zieligheidsindustrie maar er is wel een hele groep mensen die hun werkgelegenheid krijgen door de processen gaande te houden en dan vervolgens als alle mogelijkheden echt op zijn acties gaan opzetten en gaan klagen 'dat de kinderen zo vernederlandst zijn dat het onmenselijk is terug te sturen'. In dat laatste hebben ze dan zeker gelijk, maar ze hebben niet door dat zij zelf het onderdeel van het probleem zijn.
 
Bovenaan