Binnenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Precies. Dat gaf ik 2 posts terug ook al aan.:p


Tuurlijk wel, alleen is die taal Engels. Maar dat is nou eenmaal de taal van de wetenschap. Denk juist dat het over 10 jaar beter gaat, omdat steeds meer studenten (en dus de professoren van de toekomst) in het Engels les hebben gehad (sommigen zelfs al vanaf hun 12e door Tweetalig Onderwijs) en dus de taal ook beter machtig zijn dan de generatie professoren die er nu zit en die 'vroeger' in het NL les konden geven en nu door de verengelsing gedwongen worden in het Engels les te geven.

Er zijn maar heel weinig professoren die het Engels zo machtig zijn als hun eigen taal. Wat dat betreft is het alleen maar achteruitgang.
Jammer dat men nog steeds niet heeft besloten dat de voertaal voor iedereen op de eerste plaats Nederlands dient te zijn.
En ja, ik weet dat het zo in de wet staat, maar in de praktijk is het niet meer zo.

Edit: Engels is misschien de voertaal in de wetenschap, maar de oude talen zijn veel belangrijker.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso benadeel je hier de Nederlandse studenten mee die nou eenmaal geen grote taalwonders zijn. Er moet onderwijs beschikbaar blijven in de Nederlandse taal, sterker nog dat zou de basis moeten zijn.
 

JMD

Well-known member
Vwb HBO ben ik dat idd met jullie eens, dat zou in het Nederlands moeten zijn. Universiteit ben ik niet met jullie eens, dat is wetenschappelijk onderwijs, bijna alle wetenschappelijke teksten zijn in het Engels, dus wordt er sowieso al een zeer goede beheersing van het Engels gevraagd (want je moet die teksten kunnen lezen en later zelf ook je scriptie e.d. in het Engels kunnen schrijven). Het zou i.m.o. juist gek zijn om les te hebben uit Engelse boeken, of een Engelse wetenschappelijke tekst te bediscussi?ren/bestuderen en daar dan in het Nederlands over te spreken.
 

Atreides

Well-known member

Dankbaar onderwerp.

De PVV Emmen heeft ook weer het nieuws gehaald.

De lijsttrekker Tom Kuilder die eerder in het nieuws kwam met onderstaand kapsel:
TomKuilderPVVEmmen.jpg

heeft nu weer dingen van Stormfront gepromoot.

http://www.dvhn.nl/drenthe/PVV-Emmen-wil-vertrek-van-fractievoorzitter-23513863.html

Die bakt het zelfs voor de PVV wel heel bruin.
 

DeMaster

Active member
De rechter wijst het kortgeding af om de twee kinderen niet uit te wijzen.

Het wordt met de dag gekker in dit land.
En meneer Rutte, ach, lulkoek weer wat hij uitkraamt.
De grote schurken binnenhalen, al die vluchtelingen en deze twee kinderen, die totaal verwesterd zijn moeten weg.
Nederland, Rutte, hele rechtstaat, schaam je diep!!
 

gevegt

Well-known member
Het wordt met de dag gekker in dit land.
En meneer Rutte, ach, lulkoek weer wat hij uitkraamt.
De grote schurken binnenhalen, al die vluchtelingen en deze twee kinderen, die totaal verwesterd zijn moeten weg.
Nederland, Rutte, hele rechtstaat, schaam je diep!!

Zo is het!
 

SanMark.

Well-known member
Het wordt met de dag gekker in dit land.
En meneer Rutte, ach, lulkoek weer wat hij uitkraamt.
De grote schurken binnenhalen, al die vluchtelingen en deze twee kinderen, die totaal verwesterd zijn moeten weg.
Nederland, Rutte, hele rechtstaat, schaam je diep!!

Hee ja laten we alle schuld bij de regering neerleggen.

Hoeveel verzoeken heeft het gezin ingediend om hier in Nederland te kunnen blijven ? Als ze nou na het eerste verzoek wat werd afgewezen nou eens waren vertrokken. Waren die kinderen niet verwesterd en was er ook geen probleem geweest.

Nee lekker alles zo lang mogelijk uitstellen, en maar weer in beroep gaan.
 

gevegt

Well-known member
Moeder gevegt vroeg zich vandaag af waar de vader eigenlijk was. Of twee, gezien het uiterlijk van de kinderen.
Ik weet het niet, maar kon een glimlach niet onderdrukken.
 

gevegt

Well-known member
Vrijdag ben ik heel even in Enschede, maar na de post van BH denk ik er sterk over om het te verlengen.
 

Bonehead

Well-known member
Hee ja laten we alle schuld bij de regering neerleggen.

Hoeveel verzoeken heeft het gezin ingediend om hier in Nederland te kunnen blijven ? Als ze nou na het eerste verzoek wat werd afgewezen nou eens waren vertrokken. Waren die kinderen niet verwesterd en was er ook geen probleem geweest.

Nee lekker alles zo lang mogelijk uitstellen, en maar weer in beroep gaan.

Het zal door de vluchtelingenindustrie vast wel uitgelegd zijn wat de grootste kans op blijven is ondanks dat je niet aan de voorwaarden voldoet. Een lange adem wil daarbij helpen.
 
Bovenaan