gevegt
Well-known member
Gaat het nog lukken Kielse?

Jep.Dus in reguliere competitie bij 16 teams tweemaal tegen negen teams en eenmaal tegen zes teams?
Huh, iedereen speelt toch 3x thuis en 3x uit tegen pot 1 ploegen (en overige potten)?Jep.
Zie: https://sporza.be/nl/2025/02/10/16-...lubs-willen-spelen-in-ons-land~1739172969798/
Dan ben je dus als ploeg uit pot 1 in het nadeel want jij speelt wel tegen alle ploegen uit pot 1, maar de ploegen uit de overige potten niet.
Willen de Belgen laten zien dat ze niet zo dom zijn door de meest idiote competitievormen voor te stellen?
In dat genoemde format niet:Huh, iedereen speelt toch 3x thuis en 3x uit tegen pot 1 ploegen (en overige potten)?
Dan is er een simpele oplossing: schaf die playoffs af. Speel je 34 duels. (of 30 als je met 16 teams verder gaat)Die opzet heeft raakvlakken met de NFL. Maar ik heb begrepen dat vooral de topclubs minder wedstrijden willen. Ze vinden 30 + 10 wedstrijden best wel veel.
Dan speel je toch tegen elke pot zes wedstrijden, ongeacht in welke pot je zelf zit?In dat genoemde format niet:
Iedere club speelt minstens 1 wedstrijd tegen alle andere clubs:
tegen elke ploeg uit de eigen pot: thuis en uit = 6 matchen
tegen 2 ploegen uit elke andere pot: thuis en uit = 12 matchen
tegen 1 ploeg uit elke andere pot: enkel thuis = 3 matchen
en tegen 1 ploeg uit elke andere pot: enkel uit = 3 matchen
Dan is er een simpele oplossing: schaf die playoffs af. Speel je 34 duels. (of 30 als je met 16 teams verder gaat)
Maar de meeste topclubs zijn hypocriet: ze willen meer geld hebben, maar daar eigenlijk minder voor doen.
Net als de spelers, ze klagen over belasting (waar ze echt een punt mee hebben), maar niemand die dan eens zegt dat ze een flink verminderd contract accepteren. Want die steeds maar hogere contracten worden betaald met de steeds maar hogere TV-gelden, die komen doordat er steeds meer duels zijn.
Je verzint het idd niet...![]()
Zie hier. Belgenmoppen schrijven zich vanzelf..
Je verzint het idd niet...
Zo deed België het tm 2009, en de rest van Europa (oke, op San Marino en misschien nog een paar landen na) ook. En na alle idiote formats, ideeën enz komt dan nu ineens dit te voorschijn en doet men alsof het revolutionair is...
En ook apart dat dat dan al voor komend seizoen is waardoor nu ineens degradatieregels worden aangepast
Ja, en Schotland ook bedacht ik me net. Alleen voelt dat toch anders, die gaan gewoon met hetzelfde puntenaantal verder alleen splitsen ze de competitie in 2-en. Idem in Den en Zwi. Alleen Roemenië (en België) splitsen in groepjes én halveren punten oid. Voelt toch andersEr zijn meer landen die dit doen dan je misschien denkt.
Sowieso Denemarken, Zwitserland en Roemenië ook nog.
Je hoort mij niet klagen.En ook apart dat dat dan al voor komend seizoen is waardoor nu ineens degradatieregels worden aangepast