Belgische competitie

Joost

Well-known member
Sportief gezien waarschijnlijk wel, maar dat zullen ze wel overleven. Zonder een overname is de club sowieso ten dode opgeschreven.

Cercle Brugge is de ploeg die deze winter het meest in paniek is. Nadat de satellietclub van AS Monaco afgelopen zomer al een bijna compleet nieuwe selectie neerzette en deze bijzonder slecht presteert (Cercle is laatste), zijn er al 5 nieuwe spelers in de winter aangetrokken en heeft de club nog minstens 5 versterkingen beloofd voor het einde van volgende week. Dat gaat geheid degradatie opleveren en het zou me niets verbazen als Monaco dan de stekker eruit trekt en het einde Cercle is.

Maar een Chinese overname, wat moeten die met Lokeren. Zitten die Koreanen eigenlijk nog bij Tubeke?

Lokeren, Cercle maar ook Waasland-Beveren, Oostende, allemaal voorbeelden van clubs die ten onder gaan in deze idiote competitieopzet.
 

Kielse Rat

Well-known member
Geen kritiek op Vanaken maar Mignolet die doelman van het jaar wint?

En vooral de verkiezing trainer van het jaar is een lachertje. De trainer van AA Gent haalt ternauwernood Play off 1 en verliest de bekerfinale van een tweede klasser maar wordt derde bij die verkiezing. Maar Vrancken die kampioen werd én de beker won met een tweede klasser 5e.

Mignolet is wel met afstand de beste doelman in de competitie. Over een heel jaar beschouwd had Van Crombrugge hem zeker ook mogen krijgen. Ik had persoonlijk meer problemen mat Verschaeren die Belofte van het Jaar wordt, dan had mijn inziens Jonathan David van AA Gent die toch veel betere statistieken kan voorleggen, of Sander Berge van Genk.
 

Batigoal

Well-known member
Maar een Chinese overname, wat moeten die met Lokeren. Zitten die Koreanen eigenlijk nog bij Tubeke?

Het zullen geen rijke Chinezen zijn, maar ze zullen de club allicht in leven houden. Dat is beter dan een zeker faillissement.

Tubeke speelt op niveau 3. Volgens mij zijn daar de eigenaren al een tijdje vertrokken, maar dat weet ik niet zeker.

De 'nieuwe' clubs met het snelle geld zijn Union SG, OH Leuven en Virton. Vooral die eerste twee zie ik nog wel vast in de Eerste Klasse komen de komende jaren. Virton heeft een enorm rijke, maar vooral dubieuze zakenman als eigenaar dus de vraag is hoe lang dat goed gaat. Zou wel tof zijn voor die regio (Luxemburg) als ze een ploeg in de Eerste Klasse weten te krijgen.

Lokeren, Cercle maar ook Waasland-Beveren, Oostende, allemaal voorbeelden van clubs die ten onder gaan in deze idiote competitieopzet.

Denk je dat hun ondergang te wijten is aan de competitieopzet? Voor zover ik het kan inschatten waren deze clubs in een normale structuur ook ten onder gegaan. Oostende is sinds het vertrek van Coucke naar Anderlecht zoekende naar een geldbron, Waasland en Cercle waren al niet veel, maar die laatste wordt als satellietclub van Monaco nog bedruipt.
 

Forza AZ

Well-known member
Vandaag hadden ze in België last van de mist. Charleroi-KV Mechelen werd na 37 minuten gestaakt bij 1-0.

En nu zegt de Belgische bond dat de wedstrijd vanaf het begin moet worden overgespeeld. Wat is dat voor onzin? Je kunt toch niet zomaar die 1-0 terugdraaien?
 

Batigoal

Well-known member
Vandaag hadden ze in België last van de mist. Charleroi-KV Mechelen werd na 37 minuten gestaakt bij 1-0.

En nu zegt de Belgische bond dat de wedstrijd vanaf het begin moet worden overgespeeld. Wat is dat voor onzin? Je kunt toch niet zomaar die 1-0 terugdraaien?

Overigens kwamen beide clubs na een eerste onderbreking nog heel even het veld op om te voetballen en ondertussen had Charleroi de zwart-witte thuisshirts gewisseld voor de blauw-roze uitshirts. Was goed bedacht, maar het zicht was onvoldoende.
 

Kielse Rat

Well-known member
De wedstrijden van morgen worden uitgesteld omwille van een voorspelde storm. Met Standard-Club Brugge en Antwerp-Genk stonden er toch enkele krakers op het programma.
 

Joost

Well-known member
Een wedstrijd van een maand geleden tussen Virton en Beerschot is nietig verklaard.

Virton kreeg laat in de wedstrijd een vrije trap en nam die snel, terwijl de arbiter nog een lijntje trok, en scoorde.

Beerschot vocht het aan, uiteraard want Beerschot, en kreeg geen gelijk. Maar in hoger beroep kreeg ze toch gelijk.

De officiële verklaring heb ik nog nergens kunnen vinden maar dit is wel weer fantastisch. In de tweede klasse is de tweede periode bijna ten einde, nog twee speelrondes. Westerlo, Virton en Beerschot staan op kop met 20 punten. Maar Virton verliest er dus voorlopig 3.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ondertussen is alle heisa rond die wedstrijd tegen Virton overbodig geworden want Beerschot heeft zijn plek in de finale gisteren sportief afgedwongen! Westerlo heeft zich net iets te veel bezig gehouden met het wel of niet herspelen, en gingen gisterenavond vrij kansloos onderuit bij Union. Beerschot won tegen het geplaagde Lokeren, voor wie het wel eens definitief over en out zou kunnen zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Het reguliere seizoen nadert zijn einde; nog 2 speelronden en dan starten de playoffs weer. Bovenaan in Club Brugge nog ongenaakbaar. Het had het moeilijk in het amusante duel met Genk, maar trok toch aan het langste eind. Achtervolger AA Gent verloor van Cercle en de Waalse derby was een prooi voor Charleroi. Genk en Anderlecht zullen proberen om KV Mechelen van de laatste Playoff I-plek te houden.

Onderin heeft Cercle, mede geholpen door het bijna hele nieuwe team dat tijdens de winterstop kwam, een sterke reeks waardoor ze uit een onmogelijke achterstand nu gewoon lijken te overleven. Vooral Waasland-Beveren en Oostende moeten zich zorgen maken.
 

Joost

Well-known member
Het reguliere seizoen nadert zijn einde; nog 2 speelronden en dan starten de playoffs weer. Bovenaan in Club Brugge nog ongenaakbaar. Het had het moeilijk in het amusante duel met Genk, maar trok toch aan het langste eind. Achtervolger AA Gent verloor van Cercle en de Waalse derby was een prooi voor Charleroi. Genk en Anderlecht zullen proberen om KV Mechelen van de laatste Playoff I-plek te houden.

Onderin heeft Cercle, mede geholpen door het bijna hele nieuwe team dat tijdens de winterstop kwam, een sterke reeks waardoor ze uit een onmogelijke achterstand nu gewoon lijken te overleven. Vooral Waasland-Beveren en Oostende moeten zich zorgen maken.

Ik acht Anderlecht kansloos.

Volgende week KVM v Eupen en Oostende v Genk. Week later Genk v KVM.
Anderlecht heeft drie punten minden dan KVM en vooral veel minder gewonnen duels. Wint KVM van Eupen is Anderlecht klaar.
 

Batigoal

Well-known member
Het gaat goed met Vlap. Gisteravond won hij met Anderlecht met maar liefst 7-0 van Zulte Waregem en scoorde hij 3 keer. Vlap heeft in zijn laatste 3 duels 6 keer gescoord.
 

JMD

Well-known member
Anderlecht dus nog maar 1 punt van plek 6... En omdat Genk ook nog niet zeker is van PO1 gaat dus of Genk of paarswit (of beide) PO1 niet halen.
 

Forza AZ

Well-known member
Anderlecht dus nog maar 1 punt van plek 6...
Nadeel voor Anderlecht is wel dat beide clubs die 1 punt hoger staan de laatste wedstrijd tegen elkaar spelen. Dus alleen als dat gelijk wordt kan Anderlecht bij een overwinning nog play-off I halen.
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij is het met dat waardeloze systeem in Belgie en gezien ook de stand op de ranglijst een voordeel om in dit geval play-off 1 niet te halen. Dan mag je namelijk lekker play-off 2 spelen, die winnen en dan in een enkele wedstrijd tegen de nummer 4 of 5 van play-off 1 om een Europees ticket spelen. Als je play-off 1 haalt wordt jezelf maximaal 4 of 5 en moet je alsnog die wedstrijd om dat Europese ticket tegen de winnaar play-off 2 spelen.
 

JMD

Well-known member
Nadeel voor Anderlecht is wel dat beide clubs die 1 punt hoger staan de laatste wedstrijd tegen elkaar spelen. Dus alleen als dat gelijk wordt kan Anderlecht bij een overwinning nog play-off I halen.

Aha, oke. Dat had ik nog niet gezien. En tegen wie moet Anderlecht?
 
Bovenaan