Het BAS heeft zijn definitie vonnis uitgesproken in de zaak rond matchfixing en KV Mechelen. KV Mechelen en 4 bestuurders zijn schuldig bevonden, maar de club degradeert niet. KV Mechelen mag wel niet Europa in en mag voor 1 seizoen niet meedoen aan de Croky Cup.
Het BAS had in een tussentijds vonnis al beslist dat KV Mechelen en Waasland-Beveren niet kunnen degraderen, maar het bleef wachten op een definitief vonnis. Dat is er nu:
KV Mechelen en 4 van haar bestuurders zijn schuldig bevonden aan daden van competitievervalsing.
KV Mechelen zal het komende seizoen aanvatten in de Jupiler Pro League zonder puntenaftrek.
KV Mechelen zal gedurende 1 seizoen niet kunnen deelnemen aan de Croky Cup.
KV Mechelen mag gedurende 1 seizoen niet deelnemen aan een Europese competitie.
Dit is wel heel magertjes inderdaad.
Nou, dan kun je nog wel een keer een poging wagen met matchfixing als dit de sancties zijn.
De openingsgoal van De Sart was wel heerlijk ingeschoten, zeg.
Naast Hagi, voor wie zijn ouders op de tribune zaten, scoorde ook een andere nieuweling, Benjamin Nygren. Ook geen onaardig talent.
Vreemd dat je Anderlecht niet aanhaalt.
Verloren, ondanks een mooie treffer van Vlap, hun eerste thuisduel. Kompany heeft nog veel werk te doen.
Vreemd dat je Anderlecht niet aanhaalt.
Verloren, ondanks een mooie treffer van Vlap, hun eerste thuisduel. Kompany heeft nog veel werk te doen.
Die zie ik nog niet meedoen voor de titel dit seizoen. Europees voetbal zullen ze zeker wel weer halen, maar ik schat Club Brugge, Standad en Racing Genk hoger in. AA Gent lijkt zich ook wel versterkt te hebben, maar of het voldoende zal zijn om de top drie te bedreigen, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken.
Anderlecht moet nog wat spelers lozen toch?
Wie komen daar voor in aanmerking? Ik zag dat Sven Kums ook niet meer speelt. Vorig jaar aanvoerder.
Heerenveen schijnt nog een speler van Anderlecht te krijgen nav de deal met Vlap. Ben benieuwd wie dat wordt.
Het zou zelfs voor Anderlecht toch ook te moeilijk zijn om een selectie in 1 zomer van zoveel meer kwaliteit te voorzien dat ze mee kunnen doen om de titel?