Belgische competitie

Ska P 187

Well-known member
Zowiezo mooi dat KV Mechelen erin blijft, toch ??n van de internationaal aansprekende namen, met leuk stadion en dito achterban.
 

Joost

Well-known member
Uitspraak!

Het BAS heeft zijn definitie vonnis uitgesproken in de zaak rond matchfixing en KV Mechelen. KV Mechelen en 4 bestuurders zijn schuldig bevonden, maar de club degradeert niet. KV Mechelen mag wel niet Europa in en mag voor 1 seizoen niet meedoen aan de Croky Cup.

Het BAS had in een tussentijds vonnis al beslist dat KV Mechelen en Waasland-Beveren niet kunnen degraderen, maar het bleef wachten op een definitief vonnis. Dat is er nu:

KV Mechelen en 4 van haar bestuurders zijn schuldig bevonden aan daden van competitievervalsing.
KV Mechelen zal het komende seizoen aanvatten in de Jupiler Pro League zonder puntenaftrek.
KV Mechelen zal gedurende 1 seizoen niet kunnen deelnemen aan de Croky Cup.
KV Mechelen mag gedurende 1 seizoen niet deelnemen aan een Europese competitie.
 

Forza AZ

Well-known member
Dit is wel heel magertjes inderdaad.

Voor KV Mechelen zijn de inkomsten die ze mislopen uit de groepsfase EL anders wel een serieus bedrag lijkt me.

Maar wel apart, dat ze voor matchfixing alleen een straf krijgen in de beker en EL en niet in de competitie waarin de overtreding begaan is.


De UEFA moet nu nog beslissen hoe ze de plek van KV Mechelen in de groepsfase gaan opvullen. Meest logisch is om Standard Luik en Antwerp op te schuiven. Maar of AA Gent dan alsnog Europees mag spelen, of dat ze tegenstander Viitorul een bye gaan geven is afwachten.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De UEFA heeft bevestigd dat AA Gent idd Europees mag spelen, Royal ANtwerp schuift door naar Q3 en Standard is zeker van de groepsfase
 

Kielse Rat

Well-known member
Ondanks alle heisa in de rechtbanken zijn we toch weer beginnen voetballen. Landskampioen Racing Genk is begonnen met een moeizame 2-1 zege tegen KV Kortrijk. In de eerste helft liet het vertrek van Trossard en Malinovsky zich toch merken, Genk had het heel moeilijk tegen een bij momenten ook wel goed voetballend Kortrijk. In de tweede helft leek Genk terug op de ploeg die kampioen werd (en waarvan buiten de twee eerder genoemde spelers alle sterkhouders voorlopig nog zijn gebleven). Nieuwkomer Hagi gaf meteen zijn visitekaartje en scoorde de beslissende goal. Dat kan wel eens ??n van de spelers worden om in de gaten te houden dit seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
De openingsgoal van De Sart was wel heerlijk ingeschoten, zeg.

Naast Hagi, voor wie zijn ouders op de tribune zaten, scoorde ook een andere nieuweling, Benjamin Nygren. Ook geen onaardig talent.
 

Kielse Rat

Well-known member
De openingsgoal van De Sart was wel heerlijk ingeschoten, zeg.

Naast Hagi, voor wie zijn ouders op de tribune zaten, scoorde ook een andere nieuweling, Benjamin Nygren. Ook geen onaardig talent.

Die liet zeker ook wel wat zien, en zal wellicht met Hagi aangaan om de rol van Malinovsky in te vullen. Goal van De Sart had een aardige curve, maar was vooral toch ook een blunder van Vukovic die die helemaal verkeerd inschat. Vanavond komen ondermeer Standard en Club Brugge, voor mij de twee voornaamste titelkandidaten, in actie. Ook KV Mechelen komt na de woelige zomer en pandoering in de Supercup in actie op het veld van Zulte-Waregem.
 

Kielse Rat

Well-known member
Nog geen schokeffect op het veld bij Anderlecht: de eerste thuiswedstrijd wordt met 1-2 verloren van KV Oostende.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zag de samenvattingen van de eerste speeldag en Standard kon me wel bekoren. Die hebben weer een prima team staan. Benieuwd of ze nu echt kunnen doorzetten. Club Brugge blijft stabiel dus wat mij betreft de grootste titelkandidaat. Genk heeft met Hagi en Nygren weer talentvolle jongens gehaald, maar is met Malinovskiy, Aidoo en Trossard wel heel veel kwaliteit kwijtgeraakt. En ik kan me voorstellen dat Samatta en Berge misschien ook nog vertrekken. Antwerp kwam lekker uit de startblokken, maar ik ben niet kapot van hun transferperiode. En Mbokani en Refaelov zijn toch ook weer een jaartje ouder.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vreemd dat je Anderlecht niet aanhaalt.

Verloren, ondanks een mooie treffer van Vlap, hun eerste thuisduel. Kompany heeft nog veel werk te doen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Vreemd dat je Anderlecht niet aanhaalt.

Verloren, ondanks een mooie treffer van Vlap, hun eerste thuisduel. Kompany heeft nog veel werk te doen.

Die zie ik nog niet meedoen voor de titel dit seizoen. Europees voetbal zullen ze zeker wel weer halen, maar ik schat Club Brugge, Standad en Racing Genk hoger in. AA Gent lijkt zich ook wel versterkt te hebben, maar of het voldoende zal zijn om de top drie te bedreigen, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken.
 

Batigoal

Well-known member
Vreemd dat je Anderlecht niet aanhaalt.

Verloren, ondanks een mooie treffer van Vlap, hun eerste thuisduel. Kompany heeft nog veel werk te doen.

Kun je nagaan, Anderlecht ben ik bewust onbewust gewoon vergeten. Verwacht er nog steeds niet veel van. Sinds Coucke er zit is het een zootje en voorlopig hebben ze nog een overschot aan spelers. Wie weet wordt het wat als al die jonge gasten als Bornauw, Doku en Amuzu enzo serieuze kansen krijgen. En Verschaeren natuurlijk, maar ik neem dat Kompany hem vrijwel altijd laat spelen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die zie ik nog niet meedoen voor de titel dit seizoen. Europees voetbal zullen ze zeker wel weer halen, maar ik schat Club Brugge, Standad en Racing Genk hoger in. AA Gent lijkt zich ook wel versterkt te hebben, maar of het voldoende zal zijn om de top drie te bedreigen, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken.


Anderlecht moet nog wat spelers lozen toch?

Wie komen daar voor in aanmerking? Ik zag dat Sven Kums ook niet meer speelt. Vorig jaar aanvoerder.

Heerenveen schijnt nog een speler van Anderlecht te krijgen nav de deal met Vlap. Ben benieuwd wie dat wordt.
 

Kielse Rat

Well-known member
Anderlecht moet nog wat spelers lozen toch?

Wie komen daar voor in aanmerking? Ik zag dat Sven Kums ook niet meer speelt. Vorig jaar aanvoerder.

Heerenveen schijnt nog een speler van Anderlecht te krijgen nav de deal met Vlap. Ben benieuwd wie dat wordt.

Er zullen er inderdaad nog wel wat vertrekken. Het feit dat Kums niet eens bij de 18 zat, zou er op kunnen wijzen dat hij niet echt in de plannen van Kompany past.
 

Joost

Well-known member
Het zou zelfs voor Anderlecht toch ook te moeilijk zijn om een selectie in 1 zomer van zoveel meer kwaliteit te voorzien dat ze mee kunnen doen om de titel?
 
Bovenaan