Beijing 2022

JMD

Well-known member
Heb zonet weer eens even de beelden bekeken van het Speed Skiing in Albertville 1992 (demonstratiesport toen). Daarna nooit meer op de OS geweest, te gevaarlijk.
Ja, dat vond ik toen al idioot om te zien, maar hoe vaker ik die beelden terugzie, hoe idioter het is. Daar overleed toch ook iemand?
 

erka

Well-known member
Ja, dat vond ik toen al idioot om te zien, maar hoe vaker ik die beelden terugzie, hoe idioter het is. Daar overleed toch ook iemand?

Yep, bij de warming-up tegen een karretje van de organisatie geknald. Die gaven toen de organisatie de schuld maar het was zijn eigen schuld.
 

SanMark.

Well-known member
Heb zonet weer eens even de beelden bekeken van het Speed Skiing in Albertville 1992 (demonstratiesport toen). Daarna nooit meer op de OS geweest, te gevaarlijk.
Ik mis een schans aan het einde van de baan. Dat zou het wel afmaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
En skispringen en biatlon zijn gewoon op Duitsland. Zijn die rechten per land dan weer anders qua sporten?
 

erka

Well-known member
Haha mooi man. Manuel Fettner uit Oostenrijk haalt op zijn 36e (!!) zilver bij het skispringen. Alleen topfavoriet Kobayashi was beter. Fettner doet al 20 jaar mee maar heeft nog nooit individueel iets groots gewonnen.
 

JMD

Well-known member
En skispringen en biatlon zijn gewoon op Duitsland. Zijn die rechten per land dan weer anders qua sporten?
Blijkbaar... Vreemd eigenlijk. Je zou zeggen dat ze dat algemeen regelen, want dan haal je je unique selling point wel onderuit als je land A zonder sport X en Y zet, en buurland B weer 2 totaal andere sporten. Want dan kan je gewoon op de zender van het buurland kijken, en hoef je alsnog niet een Eurosport Player abonnement aan te schaffen om die sporten te zien.

Vannacht behaalde een Nieuwzeelandse het eerste goud voor haar land ooit op de Winterspelen, op de Slopestyle. En nu haalt Australië het eerste goud op de Winterspelen in 12 jaar.
 

erka

Well-known member
Net als bij de zomerspelen hou ik ook een ranglijst bij van top8 plaatsen. Waarbij de nr 1 8 punten krijgt, nr 2 krijgt 7 etc. Zodat je goed kan zien welke landen in de breedte het beste scoren.

Na gisteren (5 feb) is dit de stand:
(achtereenvolgens plaats, land, #top8, punten.

Per 5 februari

1 NOR 4 23.0
2 ROC 5 18.0
3 SLO 3 18.0
4 SWE 3 17.0
5 JPN 4 16.0
6 NED 4 16.0
7 CAN 3 16.0
8 ITA 2 14.0
9 FRA 2 12.0
10 GER 2 11.0
11 USA 4 10.0
12 CHN 1 8.0
13 AUT 2 7.0
14 FIN 2 7.0
15 HUN 1 6.0
16 KAZ 2 5.0
17 CZE 1 5.0
18 AUS 1 3.0
19 BLR 1 3.0
20 SUI 1 1.0
 

JMD

Well-known member
De regerend Olympisch kampioen rodelen gaat zowel in heat 3 als heat 4 dusdanig de mist in dat de slee zelfs omvalt. Maar miraculeus weet hij de slee toch weer op de ijzers te krijgen en verliest 'slechts' 1,2 sec ten opzichte van zijn 1e heat (wat goed was voor plek 6)
 

erka

Well-known member
De NOS presteert het al een hele tijd om de skiatlon als 'live' te presenteren terwijl dit onderdeel al 10 uur geleden ofzo is afgelopen. Geeft niks, maar zeg dan ook niet live he.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
De Duitsers zullen wel een flinke smak geld hebben neergelegd.

Ik heb het even uitgezocht maar het kan dus inderdaad per land verschillen. In sommige landen zijn de uitzendrechten van de 'oude' omroep nog geldig bijvoorbeeld omdat die contracten langer liepen.
 

JMD

Well-known member
Ik heb het even uitgezocht maar het kan dus inderdaad per land verschillen. In sommige landen zijn de uitzendrechten van de 'oude' omroep nog geldig bijvoorbeeld omdat die contracten langer liepen.
Wat dan ook weer gek is, want volgens mij regelt de EBU dat voor alle landen in Europa. (net als bv de grote landentoernooien bij voetbal)
 

JMD

Well-known member
De NOS presteert het al een hele tijd om de skiatlon als 'live' te presenteren terwijl dit onderdeel al 10 uur geleden ofzo is afgelopen. Geeft niks, maar zeg dan ook niet live he.
Vanmiddag gingen ze voor de zoveelste keer de slopestyle herhalen, terwijl op dat moment er live finale schansspringen, moguls en rodelen was...
 

erka

Well-known member
Jelinkova mist poortje en uit reacties achteraf blijkt dat ze ten onder is gegaan aan (corona)streess.
 

erka

Well-known member
De reuzenslalom bij de vrouwen is een slagveld. Veel valpartijen en uitvallers.
Het alpineskiën wordt nog wat, deze spelen. Gevaarlijke piste, slechte kunstsneeuw, veel wind.
 

erka

Well-known member
Net als bij het schaatsen wint Zweden bij het skiën na heel veel jaren (30) weer eens goud.
 

erka

Well-known member
De puntenstand (top20) na gisteren (6 februari). Nederland plaatsje gezakt naar 7.

1 ROC 12 52.0
2 NOR 8 40.0
3 JPN 7 32.0
4 USA 9 30.0
5 GER 6 28.0
6 SWE 5 28.0
7 NED 6 27.0
8 AUT 5 24.0
9 SLO 4 23.0
10 ITA 5 22.0
11 CAN 4 21.0
12 FIN 5 17.0
13 AUS 3 17.0
14 FRA 3 17.0
15 POL 2 9.0
16 CHN 1 8.0
17 NZL 1 8.0
18 LAT 2 6.0
19 HUN 1 6.0
20 KAZ 2 5.0
 
Bovenaan