Beijing 2022

JMD

Well-known member
De wereld ziet er inmiddels ook wat anders uit.
Dat zeker. Maar waar 2008 luidruchtig was, was dit veel meer ingetogen. En dat heeft weinig met corona te maken, wel natuurlijk dat je niet zomaar 10.000 m/v mee kan laten doen aan de openingsceremonie. In 2008 had dat openingsnummer alleen al 2008 drummers, vandaag deden er 3000 mensen mee aan de openingsceremonie.

En verder vind ik de ingeslagen weg sinds Rio 2016 mooi dat zo'n ceremonie geen 4 uur meer duurt, het was nu in iets meer dan 2 uur klaar.
 

erka

Well-known member
We zijn al een beetje begonnen natuurlijk, maar morgenochtend gaan we echt los!
Zin in.
 

JMD

Well-known member
Johaug pakt eindelijk haar eerste individuele goud op de OS.
En hoe...

De eerste NL tegenvaller is er trouwens al, Melissa Peperkamp eindigde 13e in d ekwalificaties, top 12 was nodig voor de finale. Ze heeft dit seizoen al top 6 gesnowboard
 

JMD

Well-known member
Gemengde estafette biatlon nu, Duitsland direct met 4 fouten bij de eerste schietronde, moest 3x herladen en dan nog een strafronde lopen...
Doei medaillekansen...

Echt een foutenfestival bij het schieten, het waait heel erg...

En bij het 2e ronde schieten weer 4 fouten voor de Duitsers... Weer een strafronde.
 

JMD

Well-known member
Volgens de NOS waren de winterspelen van 1992 in Barcelona... Echt...
(in het stukje over de Velzeboerfamilie...)
 

ALenstra

Well-known member
Geen idee. Zou jammer zijn want het is de enige sport op de winterspelen die ik volg. Al is het zonder spelers uit de NHL anders.
 

JMD

Well-known member
Hoorde ik het gisteren nou goed dat ijshockey niet wordt uitgezonden op televisie?
Jep. Discovery/Eurosport heeft de rechten op de Spelen. Zij hebben de EBU (NOS/Sporza/BBC enz) een sublicentie verstrekt maar mogen 2 sporten voor zichzelf houden. IJshockey is daar 1 van.
 

JMD

Well-known member
Elke Olympische Spelen vraag ik me weer af hoe men op het idee voor mogulskiën is gekomen.. :)
 

erka

Well-known member
Heb zonet weer eens even de beelden bekeken van het Speed Skiing in Albertville 1992 (demonstratiesport toen). Daarna nooit meer op de OS geweest, te gevaarlijk.
 
Bovenaan