Be Quick 1887

Mug

Member
Een club met 4 A-juniorenteams , waarvan 2 op divisie niveau, met een zondag 3 in de reserve eerste klasse kan geen tweede elftal op de been brengen.
Wat een afgang.
Een club die zeer regelmatig ervoor pleit hun tweede elftal in een standaardklasse in de piramide te krijgen, omdat men aangeeft veel te sterk te zijn voor de res. hoofdklasse zaterdag, kan geen tweede elftal op de been brengen. Belachelijk.
De nette club Be Quick 1887 zou zich moeten schamen voor het terugtrekken van het tweede elftal.

De trainer gaf vooraf aan eindelijk eens echte tegenstand te verwachten tegen de andere kampioenen van de zaterdag- en zondag reserve hoofdklassen.
Zoals ik enkele reacties terug al aangaf, ze durfden de confrontatie met Staphorst 2 waarschijnlijk niet aan.
Het wordt tijd om de kompetitie te mixen, jeugdspelers hebben eigen kompetities en zodoende kun je als zondagclub wel eens in de problemen komen wanneer je tegen een zaterdag club speelt. Kon Staphorst niet op zondag ?
 

noordooster

Well-known member
Tot je dienst noord-ooster en doe niet zo kinderachtig over bang voor Staphorst 2. Je bent toch een kenner? :)

Kenner ? Jij zegt het :eek:mg:
Maar ik blijf het terugtrekken onbegrijpelijk vinden. Ook als mogelijk Be Quick 1 en A1 nacompetitie spelen.
Wat ik al zei :Be Quick 3 speelt op het een na hoogste niveau en de A2 speelt vierde divisie.
Dan maak je mij niet wijs dat je al met al geen fatsoenlijk 2e elftal kunt samenstellen, dat het gewoon kan opnemen tegen Staphorst 2.
Bovendien vind ik zo'n maatregel helemaal niet passen bij de club Be Quick .
 

noordooster

Well-known member
Het wordt tijd om de kompetitie te mixen, jeugdspelers hebben eigen kompetities en zodoende kun je als zondagclub wel eens in de problemen komen wanneer je tegen een zaterdag club speelt. Kon Staphorst niet op zondag ?

De argumenten die ze bij BQ aangeven, hebben niks te maken met het feit dat ze een zondagclub zijn.
 

bqandy

Well-known member
Kenner ? Jij zegt het :eek:mg:
Maar ik blijf het terugtrekken onbegrijpelijk vinden. Ook als mogelijk Be Quick 1 en A1 nacompetitie spelen.
Wat ik al zei :Be Quick 3 speelt op het een na hoogste niveau en de A2 speelt vierde divisie.
Dan maak je mij niet wijs dat je al met al geen fatsoenlijk 2e elftal kunt samenstellen, dat het gewoon kan opnemen tegen Staphorst 2.
Bovendien vind ik zo'n maatregel helemaal niet passen bij de club Be Quick .

Je hebt helemaal gelijk. Maar er is al een tijd gezeik tussen de selectieteams aan de ene kant en het bestuur/TC aan de andere kant. Lijkt me niet best voor de motivatie en dan kan zo'n besluit snel genomen worden.
 

bqandy

Well-known member
Even wat positief nieuws over Be Quick 1887. De KNVB noordelijke finaledagen in Joure zijn gehouden en er was drie keer winst voor Be Quick 1887.
Be Quick A1 - Hoogeveen A1 9-1
Be Quick B1 - ONS Sneek B1 1-0
Be Quick C1 - Peize C1 4-1
 

Mug

Member
Even wat positief nieuws over Be Quick 1887. De KNVB noordelijke finaledagen in Joure zijn gehouden en er was drie keer winst voor Be Quick 1887.
Be Quick A1 - Hoogeveen A1 9-1
Be Quick B1 - ONS Sneek B1 1-0
Be Quick C1 - Peize C1 4-1

Een club bestaat uit meer dan het eerste elftal. Proficiat.En welke club verkeerd nooit eens in moeilijk vaarwater. Ook Be Quick komt er wel weer bovenop.
 

de Kok

Member
Hallo Andy,

interessant verhaal in het DvhN waarop ik digitaal geabonneerd ben. Altijd leuk voor een oud Groninger.
Die Vos, in het gedenkboek BQ125 nog de Bobby Haarms van BQ vanwege zijn vele jaren in dienst van de club, trekt even van leer.
En tussen de regels door lezen en de zaken die we eerder hebben meegekregen is er dus veel meer aan de hand geweest.
Die de Grijs is dus zo'n bestuurlijke sukkel, die dan ook nu niet eens een mening geeft over het verdwijnen van het tweede.

Overigens wat is de verwachting voor het nieuwe seizoen? Persoonlijk denk ik te licht, maar we zullen zien.

Ik doe hierbij de link er even bij:
http://www.e-pages.dk/dvhn/8671/article/740997/43/1/render/?token=e61e3d9ed41323973c874d9f38100b14
 

bqandy

Well-known member
Tja.... De oude constructie met een goed tweede elftal die de brug naar het eerste was heeft altijd prima gewerkt. Ik zou er ook niet zomaar van af stappen.
Maar de nieuwe trainersstaf gelooft meer in een doorstroom vanuit de A1. Maar met zo'n karrevracht aan vertrekkers staat er ineens wel een hele groep nieuwkomers van elders, overigens wel vaak met een BQ verleden.

En over het nieuwe seizoen. De blijvers kunnen het niveau wel aan en waarschijnlijk degenen die van de beloftenelftallen komen ook. Bij de andere nieuwkomers heb ik mijn twijfels of ze moeten voor een verrassing zorgen. Het zal toch afhangen of de jongens uit de A1 het allemaal trekken. Mooie klus voor de trainers om ze allemaal op niveau te krijgen.
 

bqandy

Well-known member
Wat gaat er met het 2e gebeuren dan?

Voorheen werd er naar gestreefd een zo goed mogelijk tweede te krijgen ook met spelers van buitenaf die zo hoopten de stap naar het eerste te maken. Er worden nu sowieso geen spelers voor benaderd. Het is dus nog een beetje onduidelijk. Er zijn natuurlijk wel (lagere) oud A junioren die daar kunnen spelen. Maar die zouden ook voor de zaterdag kunnen kiezen.
 

de Kok

Member
Voorheen werd er naar gestreefd een zo goed mogelijk tweede te krijgen ook met spelers van buitenaf die zo hoopten de stap naar het eerste te maken. Er worden nu sowieso geen spelers voor benaderd. Het is dus nog een beetje onduidelijk. Er zijn natuurlijk wel (lagere) oud A junioren die daar kunnen spelen. Maar die zouden ook voor de zaterdag kunnen kiezen.

Ik denk dat ze bij BQ aardig het spoor bijster zijn. De reacties op de reactie van Ekster zijn kenmerkend. Ik denk dat de verantwoordelijken maar wat doen.
Maar je mag inderdaad geen commentaar leveren.
Zoals ook een Elderman op facebook te keer gaat tegen jeugdopleidings icoon. Schandalig gewoon.
Deze vent zou jaren geleden niet eens tot de club worden toegelaten.
En er lopen meer twijfelachtige figuren rond vernam ik bij de wedstrijd tegen ON.
 

de waan

Well-known member
Hij zat altijd al op TweeNul. Samen met zijn siamese tweelingbroer Frederik of zoiets. Ik herkende hem binnen de kortste keren toen hij zich hier meldde.
 
Bovenaan