bqandy
Well-known member
Als ik het goed begrijp, Andor, wil Be Quick wel graag promoveren, maar wil het niet voldoen aan de contract eisen ?
Wat gaat de club doen als de KNVB het hard speelt ?
Heeft Be Quick daarover al een idee?
Overstag ? Procederen ? Vrijwillig een stap terug ?
De laatste keer dat ik het er over had was het idee dat de KNVB het niet hard ging spelen.
In het Dagblad werd later wat grappend gezegd dat we dan maar met puntaftrek gaan beginnen. Ik zal binnenkort wel even vragen hoe de vlag er nu bij hangt.
Persoonlijk vind ik dit soort licentie eisen voor het vierde niveau in Nederland belachelijk. Wedstrijdjes spelen voor een paar honderd mensen publiek, maar wel verplicht een paar "profs" in dienst nemen. Eerst drie en dan zes na een jaar derde divisie. Wat mij betreft moet de kampioen van Nederland gewoon een team met een zooi semi-profs kunnen worden, ook al zou dat nooit lukken.
Maar goed. De KNVB lijkt af en toe wel een wespennest met allerlei belangenclubjes. En in dit geval zal de Vereniging van Contracspelers (VVCS) wel weer wat geeist hebben. Ik denk ook dat de eisen wat betreft de jeugdopleiding bij sommige clubs problemen gaat opleveren.
Wat me ook ergert is dat verplichte gedoe over eisen qua trainers. Zo hebben potentiele prima trainers die vanuit het amateurvoetbal naar de profs willen al een (punten) achterstand, omdat ze bv geen profvoetbalervaring hebben. Misschien nog een idee om dat van spelers te eisen. "Sorry meneer Messi, U heeft geen diploma om primera division te spelen, derde niveau kan wel, maar dan als linksback".