Be Quick 1887

bqandy

Well-known member
Ik denk toch dat je een beetje een gekleurd beeld krijgt hierover bij Be Quick. HFC schermt met een uitspraak van de rechtbank uit 2013 die inmiddels alweer herroepen is. Verder schijnt het ??n en ander afhankelijk te zijn van de vraag of er een CAO komt en daarmee zijn ze nu bezig. Ik vond het nogal ingewikkeld allemaal, maar het verzoek was wel duidelijk: een vriendelijk verzoek om niet je eigen zin door te drijven met juristen en advocaten, terwijl de grote meerderheid daar niet op zit te wachten.

Wat de AFC's, HFC's en Be Quick's ook willen doen geloven, de licentie-eisen zijn er zeker niet doorgedrukt. Deze clubs vormen gewoon een kleine minderheid en ja, dan wordt er wel eens wat besloten waar niet iedereen blij mee is.

Er is gisteren overleg geweest over de licentie-eisen qua contractspelers tussen de clubs en de KNVB. Namens Be Quick was oud voorzitter Osinga aanwezig en die zal opnieuw de bezwaren duidelijk gemaakt hebben. Er wordt dus nog gepraat.
 

de waan

Well-known member
Wordt ongetwijfeld vervolgd. :p

Was dat trouwens die bijeenkomst bij VVOG op initiatief van HFC?
 

Unregistere

Well-known member
Alle clubs die deelnemen aan de play-offs om promotie naar de derde divisie hebben inmiddels ook het document met daarin de licentie-eisen van de KNVB ontvangen. Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet zo bijzonder schokkend vind.
 

bqandy

Well-known member
Degenen die gisteren bij Be Quick waren wisten dat niet precies. Die hadden het over een gesprek met de KNVB "ergens" over de licentie-eisen.
Maar als dat een gesprek bij VVOG in Harderwijk was, staat die bijeenkomst natuurlijk in een ander licht. Zondag weet ik vast meer, want dan zie en spreek ik Osinga ongetwijfeld.
 

de waan

Well-known member
Alle clubs die deelnemen aan de play-offs om promotie naar de derde divisie hebben inmiddels ook het document met daarin de licentie-eisen van de KNVB ontvangen. Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet zo bijzonder schokkend vind.

Dat is het ook niet.
 

de waan

Well-known member
Degenen die gisteren bij Be Quick waren wisten dat niet precies. Die hadden het over een gesprek met de KNVB "ergens" over de licentie-eisen.
Maar als dat een gesprek bij VVOG in Harderwijk was, staat die bijeenkomst natuurlijk in een ander licht. Zondag weet ik vast meer, want dan zie en spreek ik Osinga ongetwijfeld.

Die bijeenkomst was inderdaad gisteren, dus dat zal het ongetwijfeld zijn geweest.

EDIT: Dus. :)
 

bqandy

Well-known member
Dat is het ook niet.

Het is voor Be Quick niet alleen een principekwestie. De begroting voor het 1e elftal moet bij ons wel omhoog en dat gaat dan ten koste van bijvoorbeeld de jeugdopleiding. Voor de meeste clubs boeit het natuurlijk niet, want die betalen toch al. De spelers van BQ krijgen een vrijwilligersvergoeding van 100 euro per maand.
 

de waan

Well-known member
Het is een kwestie van keuzes maken. En die keuze wordt vooral bepaald door de principes.
 

SanMark.

Well-known member
Leuke reportage , Andor.
En natuurlijk een mooi stukje Be Quick-reclame.
Be Quick is met recht trots op zijn jeugdopleiding .
Mooi trouwens dat Osinga geen drama maakte van het vertrek van spelers vanwege geld of sfeer of wat dan ook.
Hij relativeerde dat terecht door te stellen dat Be Quick niet over de middelen beschikt of wil beschikken om zoveel vergoeding te geven en door te zeggen dat vele jeugdspelers bij Be Quick ook van andere clubs komen, waar niet alleen die spelers, maar ook Be Quick van profiteert.
Overigens wordt ten onrechte nog te vaak gedaan alsof clubs met een goede en bekroonde jeugd zoals Olde Veste, Flevo Boys en Be Quick 1887 zouden "deugen" omdat er bij hen nogal vaak spelers vanuit de jeugd doordringen tot het eerste en dat clubs die over minder jeugd in kwantiteit en kwaliteit beschikken als Harkemase Boys of SVZW , maar die wel via sponsoren of recettes of wat dan ook over geld beschikken om spelers te halen , niet zouden "deugen".
Niets aan jeugd doen kan trouwens straks in de top van het amateurvoetbal niet meer. De eisen liggen niet erg hoog, maar enkele topamateurclubs zullen straks net als nu de BVO's ook jeugdspelers moeten "aantrekken".


Het deugen zit dan in het feit, dat die niet zwart giga salarissen betalen aan de spelers.
 

noordooster

Well-known member
Het deugen zit dan in het feit, dat die niet zwart giga salarissen betalen aan de spelers.

Zwart salarissen betalen deugt niet.
Ik zie niet in waarom clubs die wat meer volgens de regels "wit" kunnen betalen dan anderen, of bv werk kunnen regelen via sponsoren, ( en die niet de beschikking hebben over voldoende goede jeugd ) niet zouden deugen.
 

SanMark.

Well-known member
Zwart salarissen betalen deugt niet.
Ik zie niet in waarom clubs die wat meer volgens de regels "wit" kunnen betalen dan anderen, of bv werk kunnen regelen via sponsoren, ( en die niet de beschikking hebben over voldoende goede jeugd ) niet zouden deugen.

Waar zeg ik dat dan ?
 

bqandy

Well-known member
Paar nieuwtjes van Be Quick: ING is opnieuw drie jaar hoofdsponsor van Be Quick. En Be Quick start volgend seizoen met een vrouwenelftal in de 5e klasse.
 

Unregistere

Well-known member
Gezellig. Zat studentes die een balletje willen trappen denk ik, ook goed voor de kantinepopulatie! :duim:
 

noordooster

Well-known member
Bij studentenvereniging The Knickerbockers in Groningen hebben ze 8 damesteams in de competitie.
Daarmee zijn ze zeker in Noord Nederland koploper en het zou me niet verbazen als ze daarmee ook landelijk hoog staan.
 

De Groene Scout

Well-known member
Trainer Mischa Visser stopt ermee na vier seizoenen.
Eigen verzoek en toe aan iets anders of speelt er nog iets meer?
 

bqandy

Well-known member
Trainer Mischa Visser stopt ermee na vier seizoenen.
Eigen verzoek en toe aan iets anders of speelt er nog iets meer?

Vanuit mijn eigen waarneming legt het huidige bestuur niet echt een prioriteit bij het eerste elftal. En Visser is een man met ambitie. Dit verbaast me allemaal niks.
 

bqandy

Well-known member
Huidig assistent Kevin Waalderbos volgt Mischa Visser op als trainer bij Be Quick 1887. Niet echt verrassend.
 

De Groene Scout

Well-known member
Is die er klaar voor en in bezit van de diploma's?
Heeft hij al wel eens eerder op eigen benen gestaan?
Is hij destijds ook al als assistent aangesteld met de intentie om op termijn een keer door te stromen tot hoofdcoach?
 
Bovenaan