Be Quick 1887

SanMark.

Well-known member
Ze moeten de komende jaren dit beleid wel vol kunnen houden daar de A1 op een laag niveau speelt en de B1 en C1 op het punt staan om te degraderen. Ik vind het niet erg, maar het zal de komende jaren wel een koopclub blijven.

Ze hebben de jeugd enorm verwaarloosd sinds het moment dat ze veel spelers van buiten gingen halen.

Mijn mening over Alcides is wel duidelijk maar die hebben nooit de jeugd verwaarloosd ook al bestond het eerste team bijna alleen maar uit spelers van buiten af.
 

bqandy

Well-known member
Niet zo happen. Het was maar een geintje.
Omdat er nogal wat Be Quick spelers naar zaterdagclubs gaan/gingen worden regelmatig grappen gemaakt over "Cocksen", "heb je al zwarte kousen gekocht", buiten het bekende broodvoetballers en geldwolven.
Of als er over het opwaarderen van de zaterdagafdeling gaat, een beetje geiten over de naam, die je qua afkorting niet hoeft te veranderen. Groninger Sport Vereniging Be Quick, wordt dan Gereformeerde Sport Vereniging Be Quick.
Niet alles zo serieus nemen.
 

noordooster

Well-known member
Niet zo happen. Het was maar een geintje.
Omdat er nogal wat Be Quick spelers naar zaterdagclubs gaan/gingen worden regelmatig grappen gemaakt over "Cocksen", "heb je al zwarte kousen gekocht", buiten het bekende broodvoetballers en geldwolven.
Of als er over het opwaarderen van de zaterdagafdeling gaat, een beetje geiten over de naam, die je qua afkorting niet hoeft te veranderen. Groninger Sport Vereniging Be Quick, wordt dan Gereformeerde Sport Vereniging Be Quick.
Niet alles zo serieus nemen.

Er zitten nogal wat ex- Be Quick-ers bij Harkemase Boys en bij HHC.
Die clubs hebben gemeen dat ze beide op zaterdag spelen en ook beide hun spelers goed kunnen en willen betalen.
Geld zal wel het belangrijkst zijn bij de aantrekkingskracht terwijl je ook wel het argumenten als niveau, sfeer, toeschouwers en beleving hoort .
En bij Harkemase Boys denk ik zeker niet aan zwarte kousen of "gereformeerd " en ik heb nooit gemerkt dat vloeken daar verboden is....
Moeten we het trouwens clubs als HHC en Harkemase Boys kwalijk nemen dat ze wat meer spelers van andere verenigingen ( kunnen ) halen dan andere hoofd- of topklassers ?
Bij HB bijvoorbeeld beschikken ze over weinig ( goede ) jeugd. Zonder veel spelers te halen zouden ze nooit kampioen worden van de hoofdklasse.
Als ze het geld ervoor hebben , als ze zo hoog mogelijk spelen als doel hebben en als de leden het ook prima vinden, lijkt mij daar niet zoveel mis mee.
Er zijn genoeg even grote verenigingen die niet willen en kunnen halen en betalen en die op een lager niveau spelen. Ook prima.
 

bqandy

Well-known member
We zijn het wel eens.
Clubs als HHC en Harkemase Boys zijn in feite semi-prof clubs, je bent niet te afhankelijk van ??n sponsor en dan haal je spelers. Maar een jeugdopleiding zoals bij Be Quick kost ook veel geld. Dat geld zou je ook (deels) in de eerste selectie kunnen stoppen.
Mooi zou zijn als je toch meer geld kunt genereren en die vergoeding van 100 of 125 euro bij Be Quick kunt opschroeven naar rond de 350/400. Want dat is het bedrag dat wel eens genoemd wordt door spelers om niet naar Harkema of naar Assen (ACV) te gaan om daar te spelen. Pogingen om meer geld binnen te slepen zijn tot nu toe niet gelukt.
Maar betalen is voor veel leden van Be Quick ook echt vloeken in de kerk. Om het geloof er maar een beetje in te houden. :)
 

SanMark.

Well-known member
Ambitie is prima maar voor wie wil je die ambitie hebben ?

Heel vaak is het een ego kwestie.

Ik denk dat heel veel supporters van clubs wel een klasse lager willen voetballen als ze veel meer eigen spelers in hun team zien voetballen.
 

Pieros

Active member
Ambitie is prima maar voor wie wil je die ambitie hebben ?

Heel vaak is het een ego kwestie.

Ik denk dat heel veel supporters van clubs wel een klasse lager willen voetballen als ze veel meer eigen spelers in hun team zien voetballen.

Weet dat dat het geval is geweest bij Alverna (misschien nog wel steeds). In de jaren '90 speelde ze in de zesde klasse, maar wel met jongens uit het dorp/de regio. Gewoon een typisch dorpsclubje.

Van wat ik gehoord heb: Op een gegeven moment wilde een grote sponsor hogerop, pompte meer geld in de club en er werden daardoor meer spelers van buitenaf gehaald.
Gevolg was verschillende promoties, maar wel met morrend publiek. Te weinig eigen jongens. Te weinig binding met de club.

Weet niet hoe het er nu gaat. Van wat ik hoor, komt er maar weinig publiek, zeker voor hoofdklassebegrippen.
 

noordooster

Well-known member
We zijn het wel eens.
Clubs als HHC en Harkemase Boys zijn in feite semi-prof clubs, je bent niet te afhankelijk van ??n sponsor en dan haal je spelers. Maar een jeugdopleiding zoals bij Be Quick kost ook veel geld. Dat geld zou je ook (deels) in de eerste selectie kunnen stoppen.
Mooi zou zijn als je toch meer geld kunt genereren en die vergoeding van 100 of 125 euro bij Be Quick kunt opschroeven naar rond de 350/400. Want dat is het bedrag dat wel eens genoemd wordt door spelers om niet naar Harkema of naar Assen (ACV) te gaan om daar te spelen. Pogingen om meer geld binnen te slepen zijn tot nu toe niet gelukt.
Maar betalen is voor veel leden van Be Quick ook echt vloeken in de kerk. Om het geloof er maar een beetje in te houden. :)

Wanneer Be Quick gaat promoveren naar de derde divisie zal het in het eerste jaar minimaal 3 spelers onder contract moeten hebben met een bepaald minimumloon en het tweede en volgende jaar minimaal 6.
Ik weet niet op welke bedragen je dan precies uitkomt, maar wellicht kom je dan al aardig in de richting van wat jij noemt.
 

noordooster

Well-known member
Weet dat dat het geval is geweest bij Alverna (misschien nog wel steeds). In de jaren '90 speelde ze in de zesde klasse, maar wel met jongens uit het dorp/de regio. Gewoon een typisch dorpsclubje.

Van wat ik gehoord heb: Op een gegeven moment wilde een grote sponsor hogerop, pompte meer geld in de club en er werden daardoor meer spelers van buitenaf gehaald.
Gevolg was verschillende promoties, maar wel met morrend publiek. Te weinig eigen jongens. Te weinig binding met de club.

Weet niet hoe het er nu gaat. Van wat ik hoor, komt er maar weinig publiek, zeker voor hoofdklassebegrippen.

Er zijn inderdaad clubs op dat niveau die alle spelers van buiten halen, die nauwelijks publiek trekken en waarbij de eigen jeugdspelers de club verlaten.
Dan kun je je inderdaad gaan afvragen , voor wie doen ze het eigenlijk ? Voor de sponsor ? Voor enkele trotse bestuursleden ?
Aan de andere kant, de club is van de leden en die kunnen een bepaald beleid natuurlijk altijd wegstemmen.
 

SanMark.

Well-known member
Bij Staphorst is er over het algemeen aardig wat publiek dus daar vinden ze het prima dat er allerlei spelers van buiten in het eerste voetballen.

Ik zie er de meerwaarde niet van in.
 

bqandy

Well-known member
Wanneer Be Quick gaat promoveren naar de derde divisie zal het in het eerste jaar minimaal 3 spelers onder contract moeten hebben met een bepaald minimumloon en het tweede en volgende jaar minimaal 6.
Ik weet niet op welke bedragen je dan precies uitkomt, maar wellicht kom je dan al aardig in de richting van wat jij noemt.

Dat gaat geweigerd worden door het bestuur van Be Quick.
 

bqandy

Well-known member
Tja in dat laatste halve uur hadden ze er nog wel twee in kunnen prikken voor de dubbele cijfers. Be Quick gaat waarschijnlijk de competitie eindigen met het beste doelsaldo. Het meest gescoord en de minste tegentreffers tot nu toe. Maar alles liep goed begreep ik en Rigtersbleek was niet in beste doen.
 

noordooster

Well-known member
Als ik het goed begrijp, Andor, wil Be Quick wel graag promoveren, maar wil het niet voldoen aan de contract eisen ?
Wat gaat de club doen als de KNVB het hard speelt ?
Heeft Be Quick daarover al een idee?
Overstag ? Procederen ? Vrijwillig een stap terug ?
 
Bovenaan