Ze moeten de komende jaren dit beleid wel vol kunnen houden daar de A1 op een laag niveau speelt en de B1 en C1 op het punt staan om te degraderen. Ik vind het niet erg, maar het zal de komende jaren wel een koopclub blijven.
Precies wegwezen uit het Be Quick topic. We houden op de Esserberg niet zo van die gereformeerde clubs. :devil:
Wat zijn " gereformeerde " clubs ?
Clubs die op zaterdag voetballen ?
Waar vloeken uit den boze is en waar je standaard de eigen scheidsrechter tegen hebt.
En waar vloeken en schelden niks uitmaakt en waar de eigen scheidsrechters eerlijk zijn, zijn dat dan de niet-gereformeerde clubs ?
Geen zorgen. Be Quick geeft de titelstrijd pas op als er 7 punten in 2 wedstrijden moeten worden gepakt.Verder alles goed Andy? Succes morgen.
Niet zo happen. Het was maar een geintje.
Omdat er nogal wat Be Quick spelers naar zaterdagclubs gaan/gingen worden regelmatig grappen gemaakt over "Cocksen", "heb je al zwarte kousen gekocht", buiten het bekende broodvoetballers en geldwolven.
Of als er over het opwaarderen van de zaterdagafdeling gaat, een beetje geiten over de naam, die je qua afkorting niet hoeft te veranderen. Groninger Sport Vereniging Be Quick, wordt dan Gereformeerde Sport Vereniging Be Quick.
Niet alles zo serieus nemen.
Ambitie is prima maar voor wie wil je die ambitie hebben ?
Heel vaak is het een ego kwestie.
Ik denk dat heel veel supporters van clubs wel een klasse lager willen voetballen als ze veel meer eigen spelers in hun team zien voetballen.
We zijn het wel eens.
Clubs als HHC en Harkemase Boys zijn in feite semi-prof clubs, je bent niet te afhankelijk van ??n sponsor en dan haal je spelers. Maar een jeugdopleiding zoals bij Be Quick kost ook veel geld. Dat geld zou je ook (deels) in de eerste selectie kunnen stoppen.
Mooi zou zijn als je toch meer geld kunt genereren en die vergoeding van 100 of 125 euro bij Be Quick kunt opschroeven naar rond de 350/400. Want dat is het bedrag dat wel eens genoemd wordt door spelers om niet naar Harkema of naar Assen (ACV) te gaan om daar te spelen. Pogingen om meer geld binnen te slepen zijn tot nu toe niet gelukt.
Maar betalen is voor veel leden van Be Quick ook echt vloeken in de kerk. Om het geloof er maar een beetje in te houden.
Weet dat dat het geval is geweest bij Alverna (misschien nog wel steeds). In de jaren '90 speelde ze in de zesde klasse, maar wel met jongens uit het dorp/de regio. Gewoon een typisch dorpsclubje.
Van wat ik gehoord heb: Op een gegeven moment wilde een grote sponsor hogerop, pompte meer geld in de club en er werden daardoor meer spelers van buitenaf gehaald.
Gevolg was verschillende promoties, maar wel met morrend publiek. Te weinig eigen jongens. Te weinig binding met de club.
Weet niet hoe het er nu gaat. Van wat ik hoor, komt er maar weinig publiek, zeker voor hoofdklassebegrippen.
Wanneer Be Quick gaat promoveren naar de derde divisie zal het in het eerste jaar minimaal 3 spelers onder contract moeten hebben met een bepaald minimumloon en het tweede en volgende jaar minimaal 6.
Ik weet niet op welke bedragen je dan precies uitkomt, maar wellicht kom je dan al aardig in de richting van wat jij noemt.
0-8???