Basketbal

erka

Well-known member
Die Smeulders speelt zo ongeveer het hoogst van alle Nederlanders. In de top van de Bundesliga. Maar je moet ook kijken hoe hij in zijn eentje moet opboksen tegen die verdedigers, omdat de rest van de Nederlandse aanval vaak net even te langzaam gaat.
 

erka

Well-known member
Ter vergelijking: bij de Grieken speelt er eentje in de top van de Bundesliga, en de rest in de NBA, Barcelona, Real Madrid, Panathinaikos of Olympiakos.

Wat ik maar zeggen wil..... "ik word een beetje moe van die Smeulders" is hetzelfde zeggen als "ik word een beetje moe van Marnix Kolder" als die tegen Real Madrid in de spits staat.
 

erka

Well-known member
Ze zijn nu helemaal op. Keihard gevochten, maar je houdt het gewoon niet vol omdat je voor elke score 2x zo hard moet werken. Zag je tegen Kroati? ook.

Hopelijk komt Spanoulis er nog eventjes in, maar ik denk het niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ter vergelijking: bij de Grieken speelt er eentje in de top van de Bundesliga, en de rest in de NBA, Barcelona, Real Madrid, Panathinaikos of Olympiakos.

Wat ik maar zeggen wil..... "ik word een beetje moe van die Smeulders" is hetzelfde zeggen als "ik word een beetje moe van Marnix Kolder" als die tegen Real Madrid in de spits staat.

Dat snap ik ook wel natuurlijk. Ik zie Nicolas de Jong en Schaftenaar ook ballen missen, als ze in dezelfde rol als Smeulders staan. Maar bij hen zie ik net wat meer 'zekere' balletjes er wel in vliegen en ze hebben ook iets minder balverlies.

Maar laten we voorop stellen dat het echt grandioos is wat ze laten zien. Ze blijven consequent aardig bij tegen de top van Europa. Dat is echt heel knap.
 

erka

Well-known member
Nicolas de Jong gooide juist tegen de Kroaten heel veel ballen net mis, terwijl Smeulders tegen Georgi? heel goed was......

Schaftenaar is voor mij de openbaring. Beste speler van het toernooi voor Nederland.
 

erka

Well-known member
61-59....... ongelofelijk het kan nog steeds!

Verdomme,...wat een kans. 2 FT mis en 3pnt mis.

En weer 2 FT mis...:devil:
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
En bij hun wel. Dit was toch wel eigen foutjes. Je had in elk geval zonet een score moeten pakken.
 

erka

Well-known member
En nog een foutje, waarom maakt Slagter zijn 5e fout en niet iemand anders? Hij is terecht boos.

edit: o, was zijn 4e. :)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt n?t niet. Frustrerend zeg, want deze ploeg verdient een beloning voor hun fantastische spel van gisteren en vandaag.
 

erka

Well-known member
Als je dit team beter wil laten worden moeten volgens mij de jongere Eredivisie-spelers zoals Worthy De Jong, Williams en Kherrazi zsm in het buitenland gaan spelen. Daar worden ze veel beter van dan in gymzaaltjes tegen amateurs (meeste clubs) of profs (Leiden, Groningen, Den Bosch) die voor minimumloon spelen.

Vul het aan met Dourisseau (die is binnenkort speelgerechtigd voor Nederland) en een paar College-spelers en je moet je over 2 jaar ook weer voor EK kunnen plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan