AZ seizoen 2016 - 2017

Forza AZ

Well-known member
In de 23 weken dat de EL gespeeld word gaan ook de 21 CL wedstrijden gespeeld worden.
Dus het is nooit langer dan 23 weken en geen 44 weken.
Kort gezegd in 23 weken zijn alle wedstrijden voor beide bekers gespeeld
Dat is dus inderdaad exact zoals het nu gespeeld wordt.
 

leo1949

Well-known member
En wanneer moet je de KNVB beker en de NT wedstrijden dan spelen ?

zoals het nu is kan het in 23 weken en kan je ook de bekerwedstrijden spelen.
Als je het doet op de manier zoals ik eerder zei duurt het ook 23 weken net zoals nu.
Maar waarom kan je dan geen bekerwedstrijden meer spelen?
Bekerwedstrijden worden nu ook over 2 dagen verdeeld en kunnen tussendoor ook op dinsdag/woensdag.
Maar ik geloof het wel ik stop erover.
 

Maasveld

Well-known member
zoals het nu is kan het in 23 weken en kan je ook de bekerwedstrijden spelen.
Als je het doet op de manier zoals ik eerder zei duurt het ook 23 weken net zoals nu.
Maar waarom kan je dan geen bekerwedstrijden meer spelen?
Bekerwedstrijden worden nu ook over 2 dagen verdeeld en kunnen tussendoor ook op dinsdag/woensdag.
Maar ik geloof het wel ik stop erover.

Huidige situatie:

1ste ronde:
Week 1 ---> Speelronde 1: DIN+WOE CL, DON EL heenwedstrijden
Week 2 ---> Speelronde 2: DIN+ WOE CL, DON EL terugwedstrijden

2de ronde:
Week 3 ---> Speelronde 3: DIN+WOE CL, DON EL heenwedstrijden
Week 4 ---> Speelronde 4: DIN+ WOE CL, DON EL terugwedstrijden

Jouw situatie:

Ronde 1:
Week 1 ---> Speelronde 1: DIN + WOE CL heenwedstrijden
Week 2 ---> Speelronde 1: DIN + WOE EL heenwedstrijden
Week 3 ---> Speelronde 2: DIN + WOE CL terugwedstrijden
Week 4 ---> Speelronde 2: DIN + WOE EL terugwedstrijden

Je loopt dus elke ronde 1 week vertraging op. Duidelijker kan ik het denk ik niet laten zien.
 

SanMark.

Well-known member
zoals het nu is kan het in 23 weken en kan je ook de bekerwedstrijden spelen.
Als je het doet op de manier zoals ik eerder zei duurt het ook 23 weken net zoals nu.
Maar waarom kan je dan geen bekerwedstrijden meer spelen?
Bekerwedstrijden worden nu ook over 2 dagen verdeeld en kunnen tussendoor ook op dinsdag/woensdag.
Maar ik geloof het wel ik stop erover.


Op welke dinsdag en woensdag dan?

Geef eens een voorbeeld hoe je bv de maand oktober dan wil indelen.
 

erka

Well-known member
Kan iemand mij het even uitleggen, ik snap er niks van :D

Of zullen we het weer over AZ gaan hebben.
 

JMD

Well-known member
zoals het nu is kan het in 23 weken en kan je ook de bekerwedstrijden spelen.
Als je het doet op de manier zoals ik eerder zei duurt het ook 23 weken net zoals nu.
Maar waarom kan je dan geen bekerwedstrijden meer spelen?
Bekerwedstrijden worden nu ook over 2 dagen verdeeld en kunnen tussendoor ook op dinsdag/woensdag.
Maar ik geloof het wel ik stop erover.

Maar zo is dat nu toch ook?

Om de periode september te nemen:
weekend -> competitie
midweeks -> CL/EL
weekend -> competitie
midweeks -> nationaal (competitie of beker)
weekend -> competitie
midweeks -> CL/EL
weekend -> competitie

In oktober en november zit nog zo'n setje, die steeds de periode tussen interlands opvult.

In 1 week wordt dus al CL en EL gespeeld? CL op di/wo, EL op do.
De CL moet op 2 dagen, dus hou je weinig over. Als je de EL ook op 2 dagen wilt moet dat in niet-CL-weken (zoals het vroeger in december was, toen het om en om CL en EL was per week), waar laat je dan beker/competitie op die midweekse ronde? Overigens hou je steeds maar 1 midweek over in sept/okt, dus kan het al niet.
 

JMD

Well-known member
Kan iemand mij het even uitleggen, ik snap er niks van :D
Heel simpel: AZ is benadeeld, dat is niet eerlijk, zeker omdat het tegen Ajax was, dat maar liefst 2 dagen langer had in de voorbereiding. Dat het nog oneerlijker zou zijn geweest als ze tegen elke andere club behalve Vitesse hadden gemoeten laat hij even buiten beschouwing.
Gewoon geen EL meer spelen, heb je nooit meer een kortere voorbereiding.
 

SanMark.

Well-known member
Hij kan het niet meer uitleggen dus hij stopt er maar mee.

Dat is de makkelijkste uitweg natuurlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon Ajax uit de competitie zetten en het probleem dat AZ kan worden benadeeld is verholpen.
 

Forza AZ

Well-known member
Hij kan het niet meer uitleggen dus hij stopt er maar mee.

Dat is de makkelijkste uitweg natuurlijk.
Volgens mij snapt leo zelf ook niet wat hij bedoeld, of hij kan gewoon niet rekenen.

Maar terug naar AZ. Competitie is (voor mij) nu even bijzaak. Het halen van de groepsfase van de EL is nu even prioriteit nummer 1. Vanaf september nog wedstrijden genoeg in de competitie om eventueel puntverlies uit de eerste 4 speelrondes goed te maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie jullie toch niet bij de beste drie spelen en daarna moet je zorgen dat je bij plek vier tot en met zeven zit. Hopelijk maakt AZ er weer een mooi Europees seizoen van.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zie jullie toch niet bij de beste drie spelen en daarna moet je zorgen dat je bij plek vier tot en met zeven zit. Hopelijk maakt AZ er weer een mooi Europees seizoen van.
Top 3 (of 4) lijkt me inderdaad ook te hoog gegrepen voor AZ dit seizoen. De play-offs moeten wel gehaald (kunnen) worden.
 

leo1949

Well-known member
Ik heb er iets meer vertrouwen in want ik denk dat in de loop van de competitie de spelers beter op elkaar ingespeeld raken.
Ondanks dat we een flinke aderlating achter de rug hebben denk ik dat we met van der Linden, Henriksen en van Overeem een heel eind kunnen komen.
 

leo1949

Well-known member
Misschien iets voor AZ want hij mag weg omdat hij geen speelminuten krijgt.
Volgens Voetbal International mag Manu van de Feyenoord-leiding alleen worden verkocht.
De Dordrechtenaar scoorde vorig seizoen nog zeven keer in 27 wedstrijden.

manu.jpg
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
AZ seizoen 2015 - 2016

AZ seizoen 2015 - 2016

Ik zou vooral voor Sleegers gaan Leo. Manu is echt een hele domme speler.
 

leo1949

Well-known member
Elvis Manu:
De Dordrechtenaar scoorde vorig seizoen nog zeven keer in 27 wedstrijden.


Joey Sleegers:
Sleegers speelde nog geen offici?le wedstrijd voor Feyenoord. Vorig seizoen blonk de middenvelder wel in de eerste divisie uit bij FC Eindhoven. In 25 wedstrijden scoorde Sleegers tien keer. Daarnaast ontving hij de 'Gouden Stier' als beste speler van de Jupiler League.

Die 7x van Elvis Manu was zoals ik net zag wel in 4 jaar tijd dus je heb gelijk Max met Joey Sleegers.
 

leo1949

Well-known member
Even een knuppeltje in het hoenderhok.

Aloys Wijnker staat in de nadrukkelijke belangstelling van de Amerikaanse voetbalbond.
Dus onze hoofd jeugdopleiding Aloys Wijnker gaat dan in de winterstop weg bij ons.

Wim Jonk is in Amsterdam op straat gezet hij is misschien een goede vervanger voor Aloys Wijnker die gratis op te halen is?
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Okotie.jpg


Volgens het Duitse Bild heeft AZ interesse in de Oostenrijker Rubin Okotie.
De 28-jarige aanvaller, van Pakistaanse afkomst staat nu onder contract bij 1860 M?nchen.
Toch wel raar want AZ beschikt met Janssen, M?hren, Hupperts, El Hamdaoui, Jahanbakhsh, Garcia, Vaarnold en Dos Santos al over heel wat aanvallers.
Ik zie liever dat men iets doet aan de verdediging want we staan met 23 tegen doelpunten nog in het rechter rijtje.
 
Bovenaan