AZ seizoen 2016 - 2017

leo1949

Well-known member
wetenschappelijk is aangetoond dat tenminste 72 uur rust, dus geen reisdagen etc. De prestaties met tenminste 40% verhoogd.
Bij de meeste sporten wordt daar rekening mee gehouden om een eerlijk speelveld te cre?ren.
De KNVB echter, geeft de ??n 4,5 dagen en de ander 1,5 dagen rust. Er zat immers ook nog een reisdag tussen.
Ik neem het Ajax niet eens kwalijk dat ze dit cadeautje van de Alkmaarse burgemeester uitpakken.
Ajax mag deze man wel een bos bloemen en een Ajax-shirt cadeau doen voor zijn hulp.

Want dat was wel degelijk te zien aan AZ, helaas.

Als we een lichte training op zondag hadden en de wedstrijd op dinsdag.
Was het meer een wedstrijd geweest tussen beide clubs.
Een voordeel hebben we wel en dat is dat Ajax niet meer meedoet voor de CL maar nu ook in de EL zit.
Dat betekend dat Ajax dus ook zijn Europese wedstrijden op donderdag speelt.
En dan kan het zomaar gebeuren dat we 3 punten die we hier kwijt raakte uit Amsterdam weer mee terugnemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien moet AZ voortaan gewoon bedanken voor Europees voetbal. Dan heb je gewoon volop rust. Als je op zondag om half een geen wedstrijd kan spelen, omdat je donderdag aan het begin van de avond een wedstrijd hebt gespeeld dan is er iets mis. Verder is een reis naar Istanbul geen enorm zware trip. Het zal een uur of 4,5 a 5 vliegen zijn en als je het goed doet vlieg je nog dezelfde avond terug. Wanneer had de KNVB naar jouw mening de wedstrijd moeten plannen? Je hebt ?berhaupt als mazzel dat je een team tegenkomt die ook Europees heeft gespeeld.
 

Pascallovic

Well-known member
De KNVB heeft na een midweeks Europees programma nooit de wedstrijden op dinsdag ingepland, omdat een EL-deelnemer op de donderdag speelde. Waarom had er in dit geval een uitzondering gemaakt moeten worden? Dit is gewoon het gevolg van Europees voetbal spelen.
 

leo1949

Well-known member
Misschien moet AZ voortaan gewoon bedanken voor Europees voetbal. Dan heb je gewoon volop rust. Als je op zondag om half een geen wedstrijd kan spelen, omdat je donderdag aan het begin van de avond een wedstrijd hebt gespeeld dan is er iets mis. Verder is een reis naar Istanbul geen enorm zware trip. Het zal een uur of 4,5 a 5 vliegen zijn en als je het goed doet vlieg je nog dezelfde avond terug. Wanneer had de KNVB naar jouw mening de wedstrijd moeten plannen? Je hebt ?berhaupt als mazzel dat je een team tegenkomt die ook Europees heeft gespeeld.

Vier en een halve dag tegen anderhalve dag dat is voor AZ eerder een nadeel geweest.
Ik denk wel dat als het andersom geweest was dat de wedstrijd wel op dinsdag gespeeld zou zijn.
Maar Ajax heeft het cadeautje van onze burgemeester uitgepakt en AZ zou waarschijnlijk dit ook gedaan hebben als ze in de zelfde situatie als Ajax zaten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vier en een halve dag tegen anderhalve dag dat is voor AZ eerder een nadeel geweest.
Ik denk wel dat als het andersom geweest was dat de wedstrijd wel op dinsdag gespeeld zou zijn.
Maar Ajax heeft het cadeautje van onze burgemeester uitgepakt en AZ zou waarschijnlijk dit ook gedaan hebben als ze in de zelfde situatie als Ajax zaten.

Anderhalve dag schei toch uit zeg. Je speelt donderdag en zondag. Daar zitten gewoon vrijdag en zaterdag tussen. Als de club niet handig genoeg is om die vlucht meteen na de wedstrijd te regelen of de selectie is niet sterk genoeg om een vlucht op vrijdagochtend van 4,5 tot 5 uur te handelen is het maar een zwak zooitje. Verder is het een vergelijking tussen Ajax die dinsdag nog moest spelen of bijvoorbeeld een PSV die zondag om de Johan Cruijff Schaal moest spelen of FC Twente die zelf haar oefen programma samenstelt. Verder is het standaard dat er na een Europa Cup week een competitie programma is. Dat andere wedstrijden door politie boycots niet doorgaan is verder niet relevant. Of Van der Laan Ajax - AZ door had laten gaan is evenmin relevant. Als je al wil klagen bij een partij dat de wedstrijd niet is verplaatst naar dinsdag of woensdag, dan kun je gaan klagen bij AZ die de burgemeester niet genoeg heeft bespeeld om de wedstrijd te laten verplaatsen of de burgemeester die pers? de wedstrijd wilde laten doorgaan. Dat laatste is uitgesloten, want AZ heeft zelf alles in het werk gesteld om de wedstrijd door te laten gaan door heel veel stewards te regelen. Dus klagen bij de KNVB is sowieso lachwekkend.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Vier en een halve dag tegen anderhalve dag dat is voor AZ eerder een nadeel geweest.
Ik denk wel dat als het andersom geweest was dat de wedstrijd wel op dinsdag gespeeld zou zijn.
Maar Ajax heeft het cadeautje van onze burgemeester uitgepakt en AZ zou waarschijnlijk dit ook gedaan hebben als ze in de zelfde situatie als Ajax zaten.
Vind je nou dat de burgemeester van Alkmaar de situatie van de staking had moeten gebruiken/misbruiken om AZ een paar dagen extra rust te geven of vind je dat de KNVB had moeten uitstellen vanwege het Europese programma van AZ? In het geval van het laatste had de KNVB dat in andersom ook niet gedaan, aangezien Ajax vorig seizoen ook na de 4 EL wedstrijden op de zondag erna moest aantreden.
 

Forza AZ

Well-known member
Onzindiscussie. Dit heb je nu eenmaal als je in de EL speelt. Daar moet je niet over zeuren, want de EL is uiteindelijk waar je allemaal om doet. Daarna moet je gewoon weer op zondag kunnen spelen en eventueel wat puntverlies op de koop toe nemen.
Als je al iemand de schuld moet geven, is het de UEFA, die de EL op donderdag laat spelen, en niet op dinsdag/woensdag.
 

Abubakari

Well-known member
Zoek de 10 verschillen.


Ajax zal het wel niet leuk vinden dat deze wedstrijd gewoon veranderd is in een oefenpotje.
Ajax kan zondag flink aan de bak om dit AZ te stoppen.
11414443_1600235056906463_1832306277_n.png

wetenschappelijk is aangetoond dat tenminste 72 uur rust, dus geen reisdagen etc. De prestaties met tenminste 40% verhoogd.
Bij de meeste sporten wordt daar rekening mee gehouden om een eerlijk speelveld te cre?ren.
De KNVB echter, geeft de ??n 4,5 dagen en de ander 1,5 dagen rust. Er zat immers ook nog een reisdag tussen.
Ik neem het Ajax niet eens kwalijk dat ze dit cadeautje van de Alkmaarse burgemeester uitpakken.
Ajax mag deze man wel een bos bloemen en een Ajax-shirt cadeau doen voor zijn hulp.

Want dat was wel degelijk te zien aan AZ, helaas.

Als we een lichte training op zondag hadden en de wedstrijd op dinsdag.
Was het meer een wedstrijd geweest tussen beide clubs.
Een voordeel hebben we wel en dat is dat Ajax niet meer meedoet voor de CL maar nu ook in de EL zit.
Dat betekend dat Ajax dus ook zijn Europese wedstrijden op donderdag speelt.
En dan kan het zomaar gebeuren dat we 3 punten die we hier kwijt raakte uit Amsterdam weer mee terugnemen.

:sad: - :D :D :D
 

leo1949

Well-known member
Speelschema Europa League & Eredivisie 2013/2014

tabel-1.png


De KNVB had in het verleden belooft om met de deelnemers aan Europese wedstrijden rekening te houden.
Dat was in het verleden beter geregeld dan nu.
Want in seizoen 2013-2014 was het nog 3 dagen tussen een Europese en eredivisiewedstrijd.
Maar in het onderstaande schema zie ik dat het een stuk nadeliger wordt.


Speelschema Europa League & Eredivisie 2015/2016

tabel-22.png


Als wij nu door de groepsfase komen dan zitten er verschillende wedstrijden tussen dat we nog maar 2 dagen hebben.
En als we weer een wedstrijd in Rusland treffen dan vraag ik me af of we wel op tijd terug kunnen zijn voor de daaropvolgende eredivisie wedstrijd.
Ook Ajax zou dit lot kunnen treffen daarom vraag ik mij af hoe de KNVB dit gaat oplossen.

We moeten naar dinsdag de CL en woensdag de EL dan is alles beter in te plannen.
Daar moet de KNVB zich hard voor maken
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zie dat je altijd donderdag/zondag speelt zowel in 13/14 als in 15/16. Voor na de winterstop hebben ze het nog niet aangepast omdat het nog niet zeker is dat AZ dan EL speelt. Echter wanneer AZ Europees overwintert verplaatst de KNVB gewoon de wedstrijden naar de zondag zoals ze ieder jaar doen. Er is dus geen enkele verandering ten opzichte van andere jaren en toen heb ik je niet gehoord hierover. Nee, nu je van Ajax verliest is het plotseling een issue.

Dat de EL en CL qua speeldata omgedraaid zouden moeten worden, heb ik niks tegen, maar dat is weer een hele andere discussie.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind eigenlijk dat ze die ploegen tegemoet moeten komen en zondagavond of maandagavond moet laten spelen. Dit is alleen lastig voor de supporters. Voor het Nederlands voetbal zou het wel lonen. In het buitenland gooien ze die wedstrijden heel gemakkelijk om, als ze een belangrijk Europees duel voor de boeg hebben bijvoorbeeld.
 

JMD

Well-known member
Ik vind eigenlijk dat ze die ploegen tegemoet moeten komen en zondagavond of maandagavond moet laten spelen. Dit is alleen lastig voor de supporters. Voor het Nederlands voetbal zou het wel lonen. In het buitenland gooien ze die wedstrijden heel gemakkelijk om, als ze een belangrijk Europees duel voor de boeg hebben bijvoorbeeld.

In Duitsland is het zelfs nog zo geweest dat ploegen zaterdag al weer aan de bak moesten na een EL-duel op donderdag, omdat het TV-contract toen niet toestond dat er meer dan 2 duels op zondag waren. En in dat jaar deden er 3 of 4 Duitse ploegen mee aan de EL-groepsfase. Dat hebben ze snel aangepast.

Ik ben het er wel mee eens dat je de EL op dinsdag moet spelen en CL op woensdag/donderdag, omdat dan (als het goed is) het voetbal steeds beter wordt. Nu heb je op dinsdag en woensdag Messi en Ronaldo en Bayern en Barcelona en Real en United... Donderdag is het dan alleen leuk als NL ploegen spelen, maar voor de rest gaat de TV dan niet aan. Ook na die draaiing hou je dan hetzelfde probleem qua rust, maar dan met de ploegen die donderdag CL spelen.

ZOals Abu idd terecht al liet zien, donderdagavond was het geen probleem voor Leo, en nu is het ineens wel een probleem.
PSV speelde ooit op donderdag diep in SIberi?, maar moest zondag echt aan de bak. Gewoon slim plannen, AZ speelde om 20.00 volgens mij, dan kan je om 0.00 echt wel in een vliegtuig zitten, ben je 3.00 terug, sta je om 4.30 in ALkmaar. Doe je een training om 16.00 ofzo, en dan zaterdag nog 1. En ja, dat AJax al op dinsdag speelde scheelt 2 dagen, maar had je tegen elke andere club dan Ajax en Vitesse gespeeld dan hadden die de hele week vrij gehad. Nog oneerlijker.

Als je met de grote jongens mee wil doen hoort dit erbij. Later in het seizoen is het nog erger dan zit de ene club nog in beker en Europa, maar velen zijn overal al uitgeschakeld.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
We moeten naar dinsdag de CL en woensdag de EL dan is alles beter in te plannen.
Daar moet de KNVB zich hard voor maken
Forget it. Dat gaat nooit gebeuren. Europacup is al sinds mensenheugenis in 3 dagen, en de reden dat de EC2 sneuvelde, was omdat ze de CL over 2 dagen wilden uitsmeren. Dat zal altijd zo blijven. En of dat nou di-wo is of wo-do, dat zal ook niet veranderen.
 

leo1949

Well-known member
De oplossing is niet moeilijk CL en EL verdelen over de dinsdag en woensdag.
Er zijn stadions genoeg dus dat moet gewoon kunnen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Of we accepteren allemaal gewoon dat de Europa League op donderdag is en houden op met zeuren. D?t lijkt me de beste oplossing.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat een gezeur om niks. Wees blij dat je meer dan de 'verplichte' 48 uur krijgt.
 
Bovenaan