AZ in Europa.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Belachelijk dit, echt schandalig. 3 tegengoals uit standaard situaties, maar erger: 0-2 voor en het dan weggeven. Nu kunnen de Roemenen hun spelletje spelen, counteren.

Ergerlijk dit, bah

JMD

Well-known member
Ik schakelde pas na 25 minuten in, maar was AZ zo goed of Astra zo slecht in dat eerste gedeelte?

Max

Administrator
Forumleiding
Dan zie je in Nederland al die stumpers proberen varianten te verzinnen, maar kunnen ze al niet eens fatsoenlijk een bal plaatsen. Die Roemenen komen met 2 varianten aan die ook nog eens schitterend getrapt zijn

Ik begreep uit de Fox Docu over Marinus Dijkhuizen dat we in Nederland niet gek veel tijd en energie steken in corners en vrije trappen. Je kunt er wedstrijden mee winnen bewijst Astra. Al begon de ellende met weer die matige Rochet.

Ik schakelde pas na 25 minuten in, maar was AZ zo goed of Astra zo slecht in dat eerste gedeelte?

Bij de 0-1 en de 0-2 viel de bal wel heel erg lekker. Een beetje geluk dus. Al was Astra ook niet heel erg scherp aan het verdedigen, maar dat veranderde niet heel erg tijdens de wedstrijd.

Fabian

Active member
Eigenlijk gaat het zoals ik het verwacht. Hoewel de 0-2 voorsprong nog wel iets verrassends had.

Maar AZ is er kwalitatief gewoon hard op achteruit gegaan.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Sta je dan met je 5-3-2. Prutsers. Ik ben niet eens een AZ fan, maar de stoom komt uit m'n oren. Maar gauw naar Ajax zappen.

JMD

Well-known member
Ik begreep uit de Fox Docu over Marinus Dijkhuizen dat we in Nederland niet gek veel tijd en energie steken in corners en vrije trappen. Je kunt er wedstrijden mee winnen bewijst Astra. Al begon de ellende met weer die matige Rochet.

Dat er in NL niet veel tijd in gestopt wordt is me al langer duidelijk. Kijk maar eens hoe slecht corners e.d. genomen worden. Feyenoord heeft nu met Vejinovic misschien wel de beste cornernemer van de eredivisie. De rest is vaak bagger.

Maar goed, corners en vrije trappen oefenen vergt tijd en doorzettingsvermogen. Koeman trainde dat jarenlang 30 minuten na elke training. Tegenwoordig knallen ze liever snel het veld af zodat ze een nieuwe post op twitter kunnen zetten of met Barcelona spelen op een spelcomputer. Je ziet nog maar weinig spelers oefenen op dat soort zaken.

leo1949

Well-known member
Dit is iets wat nooit had mogen gebeuren een 0 - 2 voorsprong weggeven.
Ze zullen toch anders uit de kleedkamer moeten komen anders vlieg je er nu al uitt

De Groene Scout

Well-known member
Sta je dan met je 5-3-2. Prutsers. Ik ben niet eens een AZ fan, maar de stoom komt uit m'n oren.

Allemaal de schuld van Louis. Als die er niet mee was begonnen, dan hadden al die meelopers er ook nooit over nagedacht en nog gewoon ouderwets 4-3-3 gespeeld.

Max

Administrator
Forumleiding
Eigenlijk gaat het zoals ik het verwacht. Hoewel de 0-2 voorsprong nog wel iets verrassends had.

Maar AZ is er kwalitatief gewoon hard op achteruit gegaan.

Ik heb ze een half uurtje tegen de Turken gezien en tegen Ajax. Ik ben totaal niet onder de indruk van AZ. Die zullen vast de playoffs gaan halen, maar plaats drie hoeven ze dit jaar niet in hun hoofd te halen. Als Feyenoord niet boven AZ blijft, dan blijft Vitesse er wel boven.

Sta je dan met je 5-3-2. Prutsers. Ik ben niet eens een AZ fan, maar de stoom komt uit m'n oren. Maar gauw naar Ajax zappen.

AZ is eigenlijk de enige Nederlandse club naast Feyenoord die met regelmaat in Europa speelt waar ik op zo'n moment zonder voorbehoud voor de Nederlandse ploeg ben.

Satyr

Administrator
Forumleiding
AZ is eigenlijk de enige Nederlandse club naast Feyenoord die met regelmaat in Europa speelt waar ik op zo'n moment zonder voorbehoud voor de Nederlandse ploeg ben.

In Europa ben ik altijd voor de Nederlandse ploeg, of het moet Celtic - Twente zijn ofzo.

Max

Administrator
Forumleiding
Tja, 6 basisspelers vervang je natuurlijk ook niet zomaar. Play-offs zou al knap zijn denk ik.

Dat wordt ook nog wel eens vergeten dat ze zoveel spelers kwijt zijn geraakt. Zoveel is er op het eerste gezicht nou ook weer niet voor terug gekomen. Gelukkig heeft AZ een prima jeugdopleiding.

Max

Administrator
Forumleiding
Die moest in het begin van de tweede helft al oppassen. Maakt wel vaker een onbeholpen indruk.

Bovenaan