Atletiek

erka

Well-known member
Ja, die doet dat echt goed. Op en top enthousiast.

Je merkt wel dat ze nog heel erg dicht bij de atleten staat en daarom soms niet helemaal objectief is. Dat zei ze zelf ook trouwens :)
Maar komt bijzonder goed uit haar woorden en inderdaad heel enthousiast. Misschien zou ze ook eens commentator moeten proberen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Je merkt wel dat ze nog heel erg dicht bij de atleten staat en daarom soms niet helemaal objectief is. Dat zei ze zelf ook trouwens :)
Maar komt bijzonder goed uit haar woorden en inderdaad heel enthousiast. Misschien zou ze ook eens commentator moeten proberen.
Eens. Dat eerste maakt het overigens ook verfrissend. EN ja, het is idd niet helemaal objectief, maar bij een zwart/wit sport als atletiek (waar vaak weinig discussies zijn qua jury enz) is dat minder erg dan bij bv voetbal waar je bij analytici zelfs 10 /20jaar nadat ze voor een club gespeeld hebben nog overduidelijk de voorkeur ziet en merkt (ook bij discussie omtrent scheidsrechterlijke beslissingen).

Vond ook mooi hoe ze gisteren ook Stekelenburg toesprak toen hij de dag geen 10 vond ('want dan had het allemaal goud moeten zijn'). Ze wees hem (imo terecht) terecht dat je niet alles kan hebben en dat goud, zilver, brons en brons (met zilver/brons in de meerkamp) gewoon fantastisch is.

erka

Well-known member
Ik ben zelf ook minder objectief en veel kritischer op voetballers. Als je tonnen per jaar verdient en je niet de hele dag het leplazarus hoeft trainen, dan mag je toch wel verwachten dat ze hun best doen en een bal fatsoenlijk van A naar B kunnen spelen. Dat ontbreekt er maar al te vaak aan.

Atleten trainen zich helemaal de pleuris en krijgen amper wat betaald behalve enkele echte wereldtoppers. De rest is in de meeste gevallen gewoon amateur of in het gunstigste geval krijgen ze minimumloon via NOC/NSF. En als je dan kijkt wat ze daarvoor presteren dan is het zo ongelofelijk knap.

Het is dan ook heel makkelijk om zo iemand als Foppen af te zeiken, wat her en der op social media al gebeurt. Het interview was bijzonder vreemd maar wie weet wat hij allemaal al heeft moeten doen en wat er in zijn hoofd omgaat.

Dat van die 10, sja. We leven in de mooiste atletiektijd die Nederland ooit gehad heeft. Al een aantal jaren structureel bij de beste 5 landen van Europa en ook op wereldniveau op meerdere onderdelen toppers. Ongekend. Wat wil je dan nog meer.

• Leuk

Joost

Well-known member
Wij zijn opgegroeid in een tijd dat een finaleplaats al een wereldprestatie was voor een Nederlander en de gouden medaille van Rens Blom in de stromende regen een regelrechte sensatie.

Waar ik jullie nog niet over hebt gehoord is Jurgen van de Berg. Die vind ik op de radio prima maar voor TV is het echt een dramatische commentator.

JMD

Well-known member
Waar ik jullie nog niet over hebt gehoord is Jurgen van de Berg. Die vind ik op de radio prima maar voor TV is het echt een dramatische commentator.
Als je NOS kijkt terwijl je ook atletiek op de BBC kan kijken dan vraag je er ook om... ;)

Even serieus: ik zie vooral filmpjes langskomen met de analyses van Vetter. Die zie ik op Insta, dat doet de NOS wel heel goed, maar het commentaar, echt... De NOS-atletiekman vond het vrijdagavond vreemd dat bij de hoogspringfinale de Oekraïner en die Italiaan het niet (net als in 2021 bij de Spelen) op een akkoord gooiden en allebei goud namen. Punt was alleen dat de situatie anders was, toen waren beide deelnemers uitgeschakeld (3x fout) en stonden ze gelijk. Nu was de competitie gewoon nog bezig, dus dan kan dat gewoon niet eens. Gewoon basale kennis die mist.

erka

Well-known member
Ik kijk niet vast op de BBC. Dat nationalisme komt me vreselijk de neus uit inmiddels. Zelfde op de Belg. Dus ik zap gewoon naar wat me het beste uitkomt. Mijn grootste ergernis bij de NOS is niet het commentaar, daar stoor ik me niet zo aan. De NOS is een meester in het missen van sport omdat ze steeds moeten kletsen. Maar dat viel deze keer erg mee. Bezuinigingen zijn een zegen!

• Leuk

JMD

Well-known member
Ik kijk niet vast op de BBC. Dat nationalisme komt me vreselijk de neus uit inmiddels.
Eens qua nationalisme op de BBC, zie je ook bij tennis...
Wel opvallend dat dat bij voetbal op de BBC dan minder lijkt te zijn. Ja ze hopen dat Engeland wint, maar daar lijkt me niks mis mee.

Bovenaan