Andere buitenlandse competities

Batigoal

Well-known member
De topper tussen FC Porto en Sporting CP eindigt met een saaie 0-0, weinig grote kansen. Wel de nodige harde tackles en opstootjes, maar zelfs dat was tam. Hoe dan ook voor Sporting geen verkeerde uitslag met het oog op de titelstrijd.
 

U.G.

Well-known member
De wedstrijd had over het algemeen een hele korte speelruimte, met weinig diepte. Heel veel druk op de bal van beide kanten. Wederom, net als tegen Benfica heel intens. De enige die ons nog pijn kon doen was Porto, maar die dreiging is ook weg of er moeten wel hele gekke dingen gaan gebeuren. Wat viel Matheus Nunes toch geweldig in zeg, een Braziliaan die opgegroeid is in Portugal...ik ben eigenlijk benieuwd welke van de 2 landen hem als eerste oproept, zijn voorkeur gaat uit naar Portugal...zegt ie.

Ik had het er net nog over, de competitie is eigenlijk vanaf december nooit spannend geweest. Ik heb dit niet zien aankomen, en niemand niet, we came outta nowhere. Maar wat een groep.
 

Mario

Well-known member
Rangers is voor het eerst sinds het faillissement in 2012 kampioen van Schotland geworden, met maar liefst 20 punten voorsprong op Celtic. Celtic werd de 9 voorgaande edities kampioen, en dus geen 10e titel op rij. Maar het zegt allemaal wel veel over het voetbal in Schotland.
 

U.G.

Well-known member
De coach van Sporting riskeert een schorsing van max. slechts 6 jaar. Ik voorspel tot mei zeker nog een of twee van dit soort treitereien.
 

Batigoal

Well-known member
Good old Keisuke Honda (inmiddels 34) tekende afgelopen week bij laagvlieger Portimonense, die wel vaker Japanners contracteren. Na 5 dagen houdt zijn avontuur echter alweer op, want Portimonense kon Honda niet inschrijven voor de competitie.

Honda gaat nu dus maar weer naar het volgende land; Neftci Baku in Azerbeidzjan wordt het!
 

U.G.

Well-known member
De prestaties van Sporting blijven niet onopgemerkt bij de bondscoaches. Palhinha en Nuno Mendes zijn opgeroepen voor Portugal ( een vrij logische move ), Porro is op z'n 21ste opgeroepen voor Spanje, vanuit de Portugese liga. Dat is wel verrassend.
 

U.G.

Well-known member
Aardig detail gisteren bij Sporting-Vitoria. De jongste debutant ooit bij Sporting mocht invallen, Dario Essugo (16), terwijl de oudste nog actieve exponent van de Sportingschool bij de tegenstander liep, Quaresma (37, een jaartje ouder dan CR ).


De tien punten verschil met Porto are still going strong.
 

Batigoal

Well-known member
Nog iets specifieks waarom hij moet huilen?

Wel aardig om de blik eens een keer te richten op de Turkse Süper Lig; Basaksehir werd afgelopen seizoen na jaren dichter naar de top kruipen eindelijk kampioen. Dit jaar is alles anders en staat de club zelfs op een degradatieplaats. Met de versterkte degradatie vanwege het stilleggen van de competitie vorig jaar door corona kan het zomaar mis gaan met de ploeg uit Istanbul. Wat ook opmerkelijk is, is dat 2 van de promovendi, Hatayspor en Fatih Karagümrük, al het hele seizoen knap in de subtop spelen. Bij Karagümrük, eveneens uit Istanbul, spelen een hele rits bekende voetballers uit met name de Italiaanse competitie: Biglia, Borini, Bertolacci, Zukanovic, keeper Viviano, Lucas Castro, en sinds kort Jeremain Lens.
 

U.G.

Well-known member
Nog iets specifieks waarom hij moet huilen?

Nee. Het besef op dat moment werd 'm gewoon even te veel. Sinds z'n tiende bij Sporting, en na alle toewijding - want ze leveren als kinderen best in hoor, daar wordt echt nooit bij stil gestaan- als jongste ooit zijn debuut maken bij de hoofdmacht.

Ik meen dat Caneira en Dani ook 16 waren bij hun debuut, ik zal het wel een keer opzoeken.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Er wordt gesproken over een gezamenlijke competitie tussen clubs uit Ierland en Noord-Ierland. Ze hebben het door Hypercube laten onderzoeken en die zeggen dat het een groot succes kan worden.

 
Bovenaan