Het gaat naast Zorya Lugansk om Vorskla, Olimpik Donetsk, Oleksandriya en Zirka. Dat zijn 5 van de 12 clubs op het hoogste niveau. Die hele competitie stort gelijk in als die clubs gewoon gestraft worden.
Enig idee hoe kansrijk die ontbindingsverzoeken daadwerkelijk zijn en hoelang het duurt voordat er definitief uitsluitsel over is? Kan mij voorstellen dat een Sporting ook snel wilt weten waar het aan toe is en/of ze praktisch een volledig nieuw elftal dienen te bouwen.
Elk seizoen Champions League voetbal spelen is belangrijk, dat houdt in dat er een vast team op de been moet komen dat elk seizoen voor het landskampioenschap zal spelen, was al het geval maar dit keer zal het anders moeten verlopen. Een club als Shakhtar Donetsk heeft dat bijvoorbeeld prima voor elkaar gekregen.
Is het zo simpel?
Bij Sporting vliegen ondertussen na de hooligan-aanval de ontbindingsverzoeken je om de oren, en tegenwoordig komen de Juve Leo boys ook bij de spelers thuis, deze zomer. Serieus, WTF ? De rivalen staan bij onze poorten af te wachten, lijkt het. Er is wel degelijk een andere kant van het verhaal onverteld, maar ik ben een beetje het clubisme in PT en het verharding daarin, oftewel het leeghoofdigheid wel beu nu. Waar gaat dit nog over. Laat het WK beginnen.
Niets is simpel in de voetballerij maar om na elk slecht seizoen van trainer te wisselen om vervolgens peperdure aankopen te doen die de trainer niet eens wil hebben omdat deze als laatste wordt aangesteld is natuurlijk niet de wijze waarop het moet. Het resultaat is 10 jaar geen Champions League voetbal, torenhoge schulden en geen prijzen in de laatste 4 seizoenen.
Er moet wat veranderen.
Ali Koc de nieuwe voorzitter van Fenerbahce. De verwachtingen zijn torenhoog.... ik verwacht dat de club zich binnen 5 jaar kan aansluiten bij de Europese elite. Elk seizoen Champions League voetbal, laten we daar maar mee beginnen.
Waarom is die Ali Koc dan zo fantastisch? Welke wonderen kan hij verrichten?
Geduld en Turks voetbal, paradox of ware tegenstelling?
Dit gaat ook nergens over, elkaar op een manier neten wat geaccepteerd is binnen de sportcultuur, dat houdt de rivaliteit in stand, je onvrede uiten over de prestaties van je club moet ook kunnen, dat recht als supporter heb je, maar dit soort mensen hebben gewoon ergens een gaatje in het hoofd zitten. Geen onbekend verhaal, de spelers van mijn cluppie zijn in het verre verleden ook belaagd door de eigen aanhang, met knuppels en al.