Andere buitenlandse competities

Makanaky

Well-known member
Zilver, suiker, tabak en koffie zijn anders aardige stoffen uit de Latijnse bodems van Zuid-Amerika en Afrika.
 

U.G.

Well-known member
Beste jongen, wat hebben de Spaanse en Portugese koloniale rijken de gekoloniseerde landen geschonken? een hoop dictaturen met een hoop gezeik en bijna tot geen grondstoffen, ander verhaal dan bij bijvoorbeeld de Britten. De discussie was al over voordat het begon, als afsluiter schenk ik je deze foto.

Je hoeft mij de gedachtegang van een doorsnee Spanjaard of Portugees niet uit te leggen, het is halve dagen werken en dan slapen tijdens de middaguren. Zoals ik al zei, hele andere mentaliteit, het zal in de cultureel-politieke zin nooit tot West Europa behoren.

31781_54_news_hub_26884_328x250.jpg

Jezus wat een sukkel. Jij weet dus echt geen flikker over Spanje of Portugal, je bent een Turk, die bloemlezing van stereotyperen heb je gewoon hier aangeleerd. Ik ga verder ook m'n tijd niet meer verdoen aan iemand die zelfs geen basis qua kennis heeft.
 

U.G.

Well-known member
Zilver, suiker, tabak en koffie zijn anders aardige stoffen uit de Latijnse bodems van Zuid-Amerika en Afrika.

Wat die ongeleid projectiel probeert te zeggen denk ik is dat 'wij' onze voormalige koloni?n niks hebben 'gebracht', dit in tegenstelling tot de Britten die blijkbaar uit filantropische overwegingen kolonies hebben gesticht. Waarom ie nou in tegengestelde richting zit te ijlen met z'n grondstoffen kan ie zelf mss niet eens verklaren. De gok en economische overweging die een Brazili? of Argentini? als zelfstandige staten zelf hebben genomen eind 19de eeuw is teveel informatie voor hem neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Nu ff iets van geheel andere orde.

De leider van FC Porto's fanatiekste supportersgroep, Fernando Madureira, is momenteel een van de grootste mafketels in PT...da's op zich al knap. De man is MMA vechter, maar op z'n 42 ste ook nog eens voetballer op niveau :duim:

Met als gevolg dat hij als speler van Canelas kans maakte vorige week om 'zijn' FC Porto te loten in de beker. In dat geval, gaf hij meteen aan, zou hij sowieso niet spelen.
Uiteindelijk is Canelas gisteren uitgeschakeld door een andere eerste divisionist Moreirense.

fernando_madureira_canelas_600.jpg
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Zilver, suiker, tabak en koffie zijn anders aardige stoffen uit de Latijnse bodems van Zuid-Amerika en Afrika.

Aardappels, tomaten, cacao/chocolade, ananas, kauwgum, rubber, pinda's...

Och, en wat voetballers zo hier en daar.
 

Fenerium

Member
Jezus wat een sukkel. Jij weet dus echt geen flikker over Spanje of Portugal, je bent een Turk, die bloemlezing van stereotyperen heb je gewoon hier aangeleerd. Ik ga verder ook m'n tijd niet meer verdoen aan iemand die zelfs geen basis qua kennis heeft.

Ik ben er vaak genoeg geweest en heb genoeg mensen gesproken dus hou je vooroordeel maar voor je.
 

Fenerium

Member
Zilver, suiker, tabak en koffie zijn anders aardige stoffen uit de Latijnse bodems van Zuid-Amerika en Afrika.

Koffiebonen komen oorspronkelijk niet uit Zuid-Amerika. Aangelegde plantages maar eventjes dat terzijde, ik vraag me af wat de Portugezen met al dat goud gedaan hebben. Het meest democratische land van de wereld met de stabielste economie, Nederland is er niets bij of wacht???
 

Makanaky

Well-known member
Jezus wat een sukkel. Jij weet dus echt geen flikker over Spanje of Portugal, je bent een Turk, die bloemlezing van stereotyperen heb je gewoon hier aangeleerd. Ik ga verder ook m'n tijd niet meer verdoen aan iemand die zelfs geen basis qua kennis heeft.

Hele dikke +1. En nou foebelle, Turk.
 

Fenerium

Member
Heren ik ben meer op reis dan dat ik hier hang, ik zou zeggen kijk eens naar mijn aantal geschreven berichten in twee jaar tijd, stereotypen die ik hier heb aangeleerd, yeah right, de groeten.

Berichten Per Dag 0,61.

Vreselijk dat ik mij moet verdedigen tegenover iemand die ik niet eens ken, best triest eigenlijk. U.G. moet niet zo infantiel doen joh, ik zeg hetzelfde over Surinamers, het overgrote deel van Suriname is werkschuw, vooral de creolen, net als dat ik vaak genoeg heb aangegeven dat grotendeels van de Turken fundamentele geloofsgekkies zijn.

Ik heb nu eenmaal geen hoge pet op van Portugezen, ben er ook maar twee keer geweest, geen orde en vooral geen discipline zoals we die in West Europa gewend zijn. Dat hij zijn Portugal (wat tot de armste landen van Europa behoort) wil scharen tussen de grote jongens van West Europa moet hij weten maar dat is gewoon hartstikke onjuist.
 
Laatst bewerkt:

Fenerium

Member
Een jaar in Suriname gewoond, 4 maanden in Spanje verbleven (waar ik voorheen al tig keer heen ben geweest en nee geen Ibiza), Portugal 2 keer (ik zie geen verschil met Spanje), half Oost Europa doorgegaan om maar te zwijgen over de VS en Azi?, het ongeleid projectiel waar meneer het over heeft heeft meer gezien in zijn leven dan waarschijnlijk hijzelf.
 
Laatst bewerkt:

Makanaky

Well-known member
Tsjongejonge, als we n? niet over de streep zijn getrokken door deze ervaringsdeskundige die weet waar 'ie 't over heeft.
 

Fenerium

Member
Mozeskriebels zeg, als we het dan toch over kontenkruipers hebben, nou jij bent er 1 wat mij betreft. Toevallig ook Portugees?

Ik ben al vanaf het begin zeer duidelijk geweest, alles is terug te lezen.
 

Fenerium

Member
Nee ik ben gewoon nuchter, je moet wel heel achterlijk zijn wil je het culturele verschil tussen een Duitser en een Portugees niet zien of het verschil in mentaliteit wanneer het politieke zaken betreft. Je moet ook best onderontwikkeld zijn wil je niet begrijpen dat spelerskapingen binnen een dictatuur normaal zijn, waarin de staat dus letterlijk alles controleert, ook het voetbal. Doordrammen over de geografische ligging is kul want daar heb ik het nooit over gehad.

Dat hij zich er na tig jaar over uitspreekt in 2017 met als doel Eusebio en Benfica te declineren moet hij weten.
 
Bovenaan