Beste jongen, wat hebben de Spaanse en Portugese koloniale rijken de gekoloniseerde landen geschonken? een hoop dictaturen met een hoop gezeik en bijna tot geen grondstoffen, ander verhaal dan bij bijvoorbeeld de Britten. De discussie was al over voordat het begon, als afsluiter schenk ik je deze foto.
Je hoeft mij de gedachtegang van een doorsnee Spanjaard of Portugees niet uit te leggen, het is halve dagen werken en dan slapen tijdens de middaguren. Zoals ik al zei, hele andere mentaliteit, het zal in de cultureel-politieke zin nooit tot West Europa behoren.
Zilver, suiker, tabak en koffie zijn anders aardige stoffen uit de Latijnse bodems van Zuid-Amerika en Afrika.
Zilver, suiker, tabak en koffie zijn anders aardige stoffen uit de Latijnse bodems van Zuid-Amerika en Afrika.
Jezus wat een sukkel. Jij weet dus echt geen flikker over Spanje of Portugal, je bent een Turk, die bloemlezing van stereotyperen heb je gewoon hier aangeleerd. Ik ga verder ook m'n tijd niet meer verdoen aan iemand die zelfs geen basis qua kennis heeft.
Aardappels, tomaten, cacao/chocolade, ananas, kauwgum, rubber, pinda's...
Och, en wat voetballers zo hier en daar.
Jezus wat een sukkel. Jij weet dus echt geen flikker over Spanje of Portugal, je bent een Turk, die bloemlezing van stereotyperen heb je gewoon hier aangeleerd. Ik ga verder ook m'n tijd niet meer verdoen aan iemand die zelfs geen basis qua kennis heeft.
Ik ben er vaak genoeg geweest en heb genoeg mensen gesproken dus hou je vooroordeel maar voor je.
Ik heb nu eenmaal geen hoge pet op van Portugezen, ben er ook maar twee keer geweest
Dat dacht ik ook. Die Portugees hier op DVK weet er helemaal niets van.Een autoriteit, dat ben je.:duim:
Die Portugezen zijn sowieso niet wijs.