Andere buitenlandse competities

erka

Well-known member
Portugal ligt dichter bij de Azoren dan bij de poolcirkel.

En dichter bij Marokko dan bij Brussel, en toch zal niemand zeggen dat Portugal Afrika is.

Dat zegt allemaal niet zoveel. Geografisch is er geen afgebakend West-Europa. Dat is een politiek begrip, net als Noord-, Oost-, en Zuid-Europa. Tsjechie bijvoorbeeld is Oost-Europa volgens ons maar ligt net zo centraal als Oostenrijk.
 

Fenerium

Member
Ik ga hier nu ff een eind aan breien want dit is bullshit en gaat vervelen.

Jij hebt me nu al een paar keer beticht van iets waar ik totaal geen erg in heb omdat het gewoon feitelijk is. Als jij tegen een Surinamer zegt dat Suriname geen Zuid-Amerika is, kan de Surinamer jou vragen om de bosatlas er bij te pakken ?n zijn gelijk halen. Dat het land niet latijns is of meer een Caraibische karakter heeft is op dat moment niet relevant.

Maar jij was natuurlijk generaliserend bezig, want ; in Portugal heeft men een corrupt karakter---> dus ontvoeren van spelers is normaal...of wat voor gedachtekronkel dan ook. Als ik jou vervolgens vraag om al die voorbeelden op te noemen uit de mede-boevenlanden volgt een radiostilte.

Kijk, jij kan jarenlang kontkruipen en witte voetjes hier proberen te halen wat je wilt en afscheidstopics openen en weet ik wat, maar projecteer jouw onzin niet op mij want ik probeer Portugal nergens toe te rekenen.

Benfica is een mooie club met de grootste aanhang in Portugal. Alleen intrinsiek heeft het gewoon minder betekent voor het Portugese voetbal dan Porto en Sporting. Feiten zijn bitches.

Larie, de gespeelde finales van Benfica tellen altijd nog mee voor de co?ffici?ntenlijst, onge?venaard in Portugal, volgens jouw logica is Nottingham Forest groter dan Arsenal en Chelsea en PSV groter dan Ajax, als dit voor u feiten zijn, dan ben je gewoon een doorgeslagen fanatiekeling.

Wat betreft de voorbeelden waar je om vraagt, Di Stefano naar Real? de manipulaties van Franco? ik weet het niet maar Real geldt nog steeds als de grootste van Spanje.

Je komt echt met allerlei irrelevante zaken aankakken gozer, wil er niet eens verder op ingaan. Veel landen gelegen aan het Middellandse Zeegebied (Portugal wordt daar ook bij gerekend) hebben een hele andere mentaliteit wat betreft politiek en andere gang van zaken. Dit is een feit.

Benfica heeft Eusebio gehuisvest, Porto kan daar niet aan tippen.
 
Laatst bewerkt:

Fenerium

Member
En dichter bij Marokko dan bij Brussel, en toch zal niemand zeggen dat Portugal Afrika is.

Dat zegt allemaal niet zoveel. Geografisch is er geen afgebakend West-Europa. Dat is een politiek begrip, net als Noord-, Oost-, en Zuid-Europa. Tsjechie bijvoorbeeld is Oost-Europa volgens ons maar ligt net zo centraal als Oostenrijk.

Dank u voor het bevestigen, politiek gezien behoort Portugal dus niet tot West Europa.
 

U.G.

Well-known member
Larie, de gespeelde finales van Benfica tellen altijd nog mee voor de co?ffici?ntenlijst, onge?venaard in Portugal, volgens jouw logica is Nottingham Forest groter dan Arsenal en Chelsea en PSV groter dan Ajax, als dit voor u feiten zijn, dan ben je gewoon een doorgeslagen fanatiekeling.

Wat betreft de voorbeelden waar je om vraagt, Di Stefano naar Real? de manipulaties van Franco? ik weet het niet maar Real geldt nog steeds als de grootste van Spanje.

Je komt echt met allerlei irrelevante zaken aankakken gozer, wil er niet eens verder op ingaan. Veel landen gelegen aan het Middellandse Zeegebied (Portugal wordt daar ook bij gerekend) hebben een hele andere mentaliteit wat betreft politiek en andere gang van zaken. Dit is een feit.


Benfica heeft Eusebio gehuisvest, Porto kan daar niet aan tippen.

1) Porto heeft sowieso meer punten behaald voor Portugal dan Benfica. En ik meen dat finales winnen nog altijd finales verliezen overtreft. Simpel. De verhoudingen van Nottingham Forrest-Arsenal en Porto-Benfica met elkaar durven vergelijken getuigt van of onwetendheid of van wanhoop.

2) Het Portugees nationaal elftal heeft in de afgelopen drie jaar slechts ??n keer verloren competitief, met 80% made by Sporting...de club die sowieso in de afgelopen twee decennia steeds garant staat voor meer dan de helft van dat hele elftal.

3) Di Stefano is dus nooit ontvoerd....in Spanje. En dat zijn overgang naar Madrid geen zuivere koffie was is meer dan vaak aangekaart door de Cul?s en door de pers. Iets wat blijkbaar dus niet mag van jou.

4) Wat Portugal betreft....ik ga hier echt niet meer in herhaling vallen, ik heb al verwoord wat ik zei, maar blijf jij vooral in je bubble zitten.

laters.
 

Fenerium

Member
1) Porto heeft sowieso meer punten behaald voor Portugal dan Benfica. En ik meen dat finales winnen nog altijd finales verliezen overtreft. Simpel. De verhoudingen van Nottingham Forrest-Arsenal en Porto-Benfica met elkaar durven vergelijken getuigt van of onwetendheid of van wanhoop.

2) Het Portugees nationaal elftal heeft in de afgelopen drie jaar slechts ??n keer verloren competitief, met 80% made by Sporting...de club die sowieso in de afgelopen twee decennia steeds garant staat voor meer dan de helft van dat hele elftal.

3) Di Stefano is dus nooit ontvoerd....in Spanje. En dat zijn overgang naar Madrid geen zuivere koffie was is meer dan vaak aangekaart door de Cul?s en door de pers. Iets wat blijkbaar dus niet mag van jou.

4) Wat Portugal betreft....ik ga hier echt niet meer in herhaling vallen, ik heb al verwoord wat ik zei, maar blijf jij vooral in je bubble zitten.

laters.

1. Kan zo zijn of niet, zolang er geen cijfers worden tentoongesteld kan ik hier niets mee.

+ Misschien moet je de prijzenkasten van die clubs eens bekijken, en dan kijken naar het aantal gewonnen Europa Cups I. Hier ben je namelijk niet vies van wanneer het Benfica betreft.

2. En toch hebben ze minder prijzen dan Benfica.

3. Het gaat erom dat het geen zuivere koffie was maar gezien de periode was het normaal en is het eigenlijk een beetje triest om anno 2017 dat soort dingen aan te halen met als doel een club te declineren. Dat is net zo achterlijk als de handelingen van middeleeuwse mensen bekritiseren met de ethische waarden van nu.

4. Wat zeg je dan? je komt voortdurend met aannames. Portretteert me als een huisneger terwijl je al tig keer op de feiten bent gewezen.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ik heb nooit gepraat over de geografische ligging van Portugal, ben geen leek, ik weet waar het land ligt maar dat is het punt niet, ik spreek in de cultureel-politieke zin.

U.G. maakt er een hele bombarie van.

Ja maar ik zeg dus niet dat Portugal niet tot West-Europa behoort. Politiek is Portugal West, geografisch zou je zowel kunnen zeggen dat Portugal West als Zuid is, en cultureel is het Zuid.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb nooit gepraat over de geografische ligging van Portugal, ben geen leek, ik weet waar het land ligt maar dat is het punt niet, ik spreek in de cultureel-politieke zin.

U.G. maakt er een hele bombarie van.


Jij wilt een misdaad van een regime toeschrijven aan de cultuur en de mentaliteit van een volk. En om dat in jouw beleving kracht bij te zetten benadruk je ook nog eens dat Portugal geen West-Europa is, want ander karakter. Maar weet je, volgens mij heb ik in een geschiedenisboekje ergens gelezen dat het Fascisme slechts 20 jaar voor dit voorval helemaal losging in Noord...sorry....West-Europa. Politiek ?

Waarom zeg je niet gewoon bijvoorbeeld : Wat had je anders verwacht met het regime van Salazar ?

Dan was het klaar, had een hoop gelul gescheeld. Maar neuh, meneer gaat op de sociologie toer en gaat ook nog eens beargumenteren vanuit culturen die hij niet eens kent.
 

U.G.

Well-known member
1. Kan zo zijn of niet, zolang er geen cijfers worden tentoongesteld kan ik hier niets mee.

+ Misschien moet je de prijzenkasten van die clubs eens bekijken, en dan kijken naar het aantal gewonnen Europa Cups I. Hier ben je namelijk niet vies van wanneer het Benfica betreft.

2. En toch hebben ze minder prijzen hebben dan Benfica.

3. Het gaat erom dat het geen zuivere koffie was maar gezien de periode was het normaal en is het eigenlijk een beetje triest om anno 2017 dat soort dingen aan te halen met als doel een club te declineren. Dat is net zo achterlijk als de handelingen van middeleeuwse mensen bekritiseren met de ethische waarden van nu.

4. Wat zeg je dan? je komt voortdurend met aannames. Portretteert me als een huisneger terwijl je al tig keer op de feiten bent gewezen.

2. Ik had het even over de input in een nationaal elftal, in dit geval een regerend Europees kampioen. Weet je nog, betekenis voor het Portugese voetbal. Wel bij de les blijven. Dat die club meer prijzen heeft ga jij mij niet leren.

3. Hoezo met declinatie als doel ?

Volgens mij benoemde ik het gewoon als wetenswaarigheid in een gesprek met Raul, en ook om een beetje op te scheppen ja...dat zelfs hij bij ons vandaan kwam, en we hebben niet eens goed afscheid mogen nemen. Maar ok ik mag niet praten, want dat is hetzelfde als ik zeg dat conquistadores fout waren....je hebt gelijk.

4. Zie mijn vorige post. Een huisneger heb ik je nooit genoemd. Ik snap sowieso het kleineren van de huisnegers niet. Die mensen kregen de kans om in de keuken te werken, je zou pas gek zijn als je dat niet deed.

Ik noemde je een kontkruiper, maar ik neem het terug. Dat doe ik omdat ik jou niet ken. Excuus.
 

Fenerium

Member
Jij wilt een misdaad van een regime toeschrijven aan de cultuur en de mentaliteit van een volk. En om dat in jouw beleving kracht bij te zetten benadruk je ook nog eens dat Portugal geen West-Europa is, want ander karakter. Maar weet je, volgens mij heb ik in een geschiedenisboekje ergens gelezen dat het Fascisme slechts 20 jaar voor dit voorval helemaal losging in Noord...sorry....West-Europa. Politiek ?

Waarom zeg je niet gewoon bijvoorbeeld : Wat had je anders verwacht met het regime van Salazar ?

Dan was het klaar, had een hoop gelul gescheeld. Maar neuh, meneer gaat op de sociologie toer en gaat ook nog eens beargumenteren vanuit culturen die hij niet eens kent.

Beste jongen, wat hebben de Spaanse en Portugese koloniale rijken de gekoloniseerde landen geschonken? een hoop dictaturen met een hoop gezeik en bijna tot geen grondstoffen, ander verhaal dan bij bijvoorbeeld de Britten. De discussie was al over voordat het begon, als afsluiter schenk ik je deze foto.

Je hoeft mij de gedachtegang van een doorsnee Spanjaard of Portugees niet uit te leggen, het is halve dagen werken en dan slapen tijdens de middaguren. Zoals ik al zei, hele andere mentaliteit, het zal in de cultureel-politieke zin nooit tot West Europa behoren.

31781_54_news_hub_26884_328x250.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan