Andere buitenlandse competities

Schaakliefhebber

Well-known member
Sheriff Tiraspol won vandaag de kampioenswedstrijd tegen Dacia Chisinau. Na de reguliere speeltijd stond het 1-1 en in de verlenging werd niet gescoord. Het kwam aan op strafschoppen die door Sheriff beter werden genomen.
Vorig seizoen werd de strijd om het kampioenschap eveneens beslist in een beslissingswedstrijd en ook toen won Sheriff.
Pff, je zal maar supporter zijn van Dacia Chisinau...
 

Schaakliefhebber

Well-known member
In Oekra?ne is trouwens Dnipro Dnipropetrovsk gedegradeerd.
De club kreeg dit seizoen 15 strafpunten en eindigt daardoor op de elfde plaats die degradatie betekent.
Vandaag was de laatste wedstrijd tegen het eveneens gedegradeerde Volyn Lutsk, deze wedstrijd is echter afgelast na toeschouwersrellen...
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of de club volgend seizoen nog wel bestaat.
Je krijgt tenslotte niet voor niks 15 (!) strafpunten...
 

Batigoal

Well-known member
Na de problemen met Rusland zijn er meerdere Oekra?ense ploegen in de problemen gekomen. Onder meer omdat veel eigenaren gevlucht zijn. Metalist Kharkiv, die ook een paar jaar goed meekwamen in de Europa League, verloor vorig jaar hun licentie.
 

Eresd?g?

Banned
Oekra?ne heeft ook uitermate teleurstellend seizoen Europees gezien. Zou leuk zijn als dat komende seizoenen ook zo zal zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Extreem spannende ontknoping in de Poolse competitie. Met nog 1 speelronde in de kampioensgroep is dit de stand (tussen haakjes de eindpositie in de reguliere competitie wat de doorslag geeft bij een gelijk aantal punten):

1.Legia Warschau 43 (2)
2.Jagiellonia Bialystok 41 (1)
3.Lech Poznan 41 (3)
4.Lechia Gdansk 41 (4)
...........

En dan spelen ze ook nog onderlinge wedstrijden op de laatste speeldag:
Legia Warschau - Lechia Gdansk
Jagiellonia - Lech Poznan

Beide wedstrijden werden een gelijkspel, dus aan de stand veranderde niets. Legia moest wel even afwachten of ze kampioen waren, want bij Jagiellonia-Lech Poznan waren er 11 minuten blessuretijd.

Legia dus in de CL, Jagiellonia and Lech Pozan samen met bekerwinnaar Arka Gdynia in de EL.
 

Batigoal

Well-known member
Sergio Concei??o is de nieuwe trainer van FC Porto. Hij was vorig seizoen actief in Frankrijk bij FC Nantes.
 
G

Gast

Guest
Wat is er gebeurd in Rusland en Oekra?ne het laatste seizoen? Met name in Oekra?ne zijn die topclubs wel erg ver weggezakt volgens mij, en een club als Zenit is volgens mij qua spelersmateriaal ook niet meer zo sterk als een aantal jaar geleden.
 

SanMark.

Well-known member
Wat is er gebeurd in Rusland en Oekra?ne het laatste seizoen? Met name in Oekra?ne zijn die topclubs wel erg ver weggezakt volgens mij, en een club als Zenit is volgens mij qua spelersmateriaal ook niet meer zo sterk als een aantal jaar geleden.

In de Oekraine droogt het geld op door de 'oorlog' met Rusland. Veel tegoeden zijn bevroren door Rusland.
 
Bovenaan