Andere buitenlandse competities

PES5

Administrator
Forumleiding
De bizar spannende ontknoping in Moldavi? heeft de titel voor Dacia Chisinau opgeleverd.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
De bizar spannende ontknoping in Moldavi? heeft de titel voor Dacia Chisinau opgeleverd.
Vorig seizoen eindigden beide clubs eveneens op hetzelfde aantal punten. Er werd toen een beslissingswedstrijd gespeeld op neutraal terrein. Lijkt me dat dat nu ook weer gaat gebeuren.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vorig seizoen eindigden beide clubs eveneens op hetzelfde aantal punten. Er werd toen een beslissingswedstrijd gespeeld op neutraal terrein. Lijkt me dat dat nu ook weer gaat gebeuren.

Ah. Dan zal Makkelie misschien weer gebeld worden. Dacia won trouwens nipt van de al gedegradeerde tegenstander. Sheriff won met 0-6.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Ah. Dan zal Makkelie misschien weer gebeld worden. Dacia won trouwens nipt van de al gedegradeerde tegenstander. Sheriff won met 0-6.
Beslissingswedstrijd wordt gespeeld op maandag 30 mei in het Stadionul Zimbru in Chisinau. Hierin speelt naast de club Zimbru ook het Moldavische nationale elftal.
 

Batigoal

Well-known member
Ik kijk de laatste tijd weleens wat beelden van de Mexicaanse Liga MX. Prima niveau! Een stuk beter dan de MLS die op Eurosport wordt uitgezonden. Maar bij de Mexicaanse competitie hebben wij hier in Europa niet echt een beeld, mede omdat de salarissen daar zo hoog liggen zodat Mexicaanse voetballers zelden de oversteek naar Europa maken. Maar mooie, grote stadions en goeie sfeer bij veel clubs. En daarnaast ook veel met name Zuid-Amerikaanse internationals. Afgelopen transferperiode stond de Liga MX ook tussen de Europese topcompetities qua transferuitgaves. Na de reguliere competitie (opgedeeld in een Apertura en een Clausura) volgen playoffs die het kampioenschap beslissen.


Hierboven de beelden van de beide halve finales. De finale gaat komende donderdag tussen Chivas en Tigres. Chivas wordt getraind door voormalig Argentijns international Mat?as Almeyda en de club kenmerkt zich door enkel met Mexicaanse spelers te spelen. Dat Chivas succes viert heeft het mede te danken aan het feit dat het meer dan ?30 miljoen spendeerde aan nieuwe (uiteraard enkel Mexicaanse) spelers. Tigres is de club die mijn aandacht trekt vanwege Marseille-(cult)held Andr?-Pierre Gignac, met afstand de beste speler in de competitie. De laatste maanden vormt hij een koppel met de Chileen Eduardo Vargas, die we kennen van o.a. Napoli en Hoffenheim.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Kun je Fox en Ziggo niet even mailen met dit verhaaltje? Misschien gaan ze 'm uitzenden. :D
 

Batigoal

Well-known member
Net als in China, ook een prima niveau.

Dat is ook zo. Als ik het zo vergelijk op basis van wat ik zie, vind ik het niveau in Mexico beter, vergeleken met de MLS en China. De homegrown-spelers zijn daadwerkelijk tot logische technische en tactische keuzes in staat.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Of het sterk is kun je eigenlijk niet weten omdat goed vergelijkingsmateriaal ontbreekt. De competitie van Mexico is wel heel groot met inderdaad grote clubs en stadions, behoorlijk toeschouwersgemiddelde (26.000 las ik) en een diepgewortelde cultuur.

Maar Mexico doet niet (meer) mee met de Copa Libertadores, maar met de Concacaf Champions League. Clubs uit Mexico hebben die sinds 2006 elk jaar gewonnen (en meestal in een Mexicaanse finale ook nog), terwijl de laatste USA-winnaar uit 2000 stamt. Dus je mag inderdaad rustig zeggen dat de Liga MX vele malen beter is dan de MLS.
Toen Mexico nog wel meedeed met de Copa Libertadores stuurden ze de zwakkere ploegen.
 
Laatst bewerkt:

Schaakliefhebber

Well-known member
In Gibraltar trouwens ook een verrassende kampioen, niet Lincoln Red Imps maar Europa FC.
Lincoln Red Imps won vorig jaar nog met 1-0 van Celtic in de Champions League, dat was echt een enorme stunt.
Nu is het dus de beurt aan Europa FC om de eer van Gibraltar hoog te houden.
 

Forza AZ

Well-known member
In Gibraltar trouwens ook een verrassende kampioen, niet Lincoln Red Imps maar Europa FC.
Lincoln Red Imps won vorig jaar nog met 1-0 van Celtic in de Champions League, dat was echt een enorme stunt.
Nu is het dus de beurt aan Europa FC om de eer van Gibraltar hoog te houden.
Lincoln mag het nu dus in de EL gaan proberen. Daar zouden ze best de 1e voorronde kunnen doorkomen. Gibraltar wordt vanaf nu trouwens beschouwd als reguliere deelnemer, zodat ze nu voor het eerst 3 clubs mogen afvaardigen. Naast Europa FC en Lincoln (die beide de 2 afgevaardigden waren in de eerste 3 jaar) doet nu ook St Joseph's FC mee.
 
Bovenaan