Andere buitenlandse competities

Forza AZ

Well-known member
Ik zou zeggen, zonder de reglementen te kennem, dat de intentie van onderling resultaat alleen de laatste 2 wedstrijden betreft. Immers, d?t is de kampioenscompetitie. Inderdaad Viitorul dus.
Dat zal de Roemeense bond inderdaad ongetwijfeld bedoeld hebben, alleen staat het blijkbaar niet duidelijk genoeg beschreven. Of ze zijn vergeten de reglementen goed aan te passen ten opzichte van vorig jaar toen er nog geen kampioens play-offs waren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou zeggen, zonder de reglementen te kennem, dat de intentie van onderling resultaat alleen de laatste 2 wedstrijden betreft. Immers, d?t is de kampioenscompetitie. Inderdaad Viitorul dus.

Hangt er van af of de punten van de reguliere competitie meetellen in de kampioenspoule. Indien niet, dan is het simpel. Anders vind ik het toch lastig.
 

ALenstra

Well-known member
In Oostenrijk is Salzburg kampioen geworden. Vraag is of ze Europa in mogen straks aangezien RB Leipzig dezelfde eigenaar heeft.
 

JMD

Well-known member
In Oostenrijk is Salzburg kampioen geworden. Vraag is of ze Europa in mogen straks aangezien RB Leipzig dezelfde eigenaar heeft.
Of dat RB Leipzig Europa in mag...
RB Salzburg was immers eerder van Red Bull.

Goede vraag, ben idd ook benieuwd.


En wat een bende daar in Roemeni?. Overigens mocht Steaua toch geen Steaua meer heten?
 

Batigoal

Well-known member
Wat te denken van Kroati?, waar de afgelopen elf jaar Dinamo Zagreb kampioen werd, maar nu Rijeka voor het eerst in de clubhistorie kampioen lijkt te worden? Ze hebben nog vijf punten nodig uit de laatste 3 duels nadat Rijeka gisteren won van Hajduk Split.
 

Forza AZ

Well-known member
En wat een bende daar in Roemeni?. Overigens mocht Steaua toch geen Steaua meer heten?


De nieuwe offici?le naam is nu inderdaad FCSB, maar op hun website wordt dat wel gewoon uitgelegd als afkorting van FC Steaua Bucuresti.

Dat kan over een aantal jaar nog wel eens verwarring gaan opleveren, aangezien de eigenaren van de naam Steaua waarschijnlijk een nieuwe club gaan oprichten. Dus zouden er over enkele jaren zomaar eens 2 "Steaua's" in de hoogste divisie kunnen spelen.
 

Batigoal

Well-known member
Of dat RB Leipzig Europa in mag...
RB Salzburg was immers eerder van Red Bull.

Goede vraag, ben idd ook benieuwd.

Ik lees dat Abramovich een tijdje tegelijk eigenaar is geweest van Chelsea en CSKA Moskou en beiden speelden in de Champions League, dus het zal uiteindelijk wel meevallen.
 

JMD

Well-known member
Ik lees dat Abramovich een tijdje tegelijk eigenaar is geweest van Chelsea en CSKA Moskou en beiden speelden in de Champions League, dus het zal uiteindelijk wel meevallen.

Denk het ook ja.

Vitesse valt indirect ook onder Abramovich en die speelden ook gewoon EL een paar jaar terug en komend jaar weer.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens mij had Abramovich zich laten uitschrijven als eigenaar van CSKA Moskou nadat hij daarover aangesproken werd door de UEFA.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Spannende competitie in Moldavi?. Nog 1 speelronde en de nummer 4 staat 1 punt achter de nummer 1:

1. Dacia Chisinau 29-66
2. Sheriff Tiraspol 29-66
3. Milsami Orhei 29-65
4. Zaria Balti 29-65
...

De nummers 3 en 4 spelen in de laatste ronde tegen elkaar.
Vorig jaar eindigden Sheriff en Dacia Chisinau allebei op evenveel punten.
Er werd toen een beslissingswedstrijd gespeeld op neutraal terrein, die met 1-0 werd gewonnen door Sheriff.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Wat te denken van Kroati?, waar de afgelopen elf jaar Dinamo Zagreb kampioen werd, maar nu Rijeka voor het eerst in de clubhistorie kampioen lijkt te worden? Ze hebben nog vijf punten nodig uit de laatste 3 duels nadat Rijeka gisteren won van Hajduk Split.
Rijeka won vanavond met 0-2 van Slaven Belupo en heeft nu nog een overwinning nodig om zeker te zijn van het kampioenschap.
Aanstaande zondag moet dat dan gebeuren in de thuiswedstrijd tegen Cibalia.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Troyes was 2 minuten gepromoveerd naar Ligue 1. Toen maakte Amiens de 1-2 in hun duelen promoveerden zij
 
G

Gast

Guest
Ik weet niet of het al gemeld is, maar Benfica is kampioen :duim: .
 
Bovenaan