Amerikaanse verkiezingen 2024

Wie gaat de verkiezingen winnen?

  • Donald Trump

    Stemmen: 7 35,0%
  • Joe Biden

    Stemmen: 7 35,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 6 30,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

Mario

Well-known member
Ik denk dat ze toch wel gaan overwegen om Kamala Harris te nomineren. Steeds meer prominenten in de Democratische Partij dringen erop aan dat Biden uit de race stapt.
 

JMD

Well-known member
Die is toch totáál onzichtbaar?
Zeker, maar dat is toch elke vice-president? Het is dat het nu Republikeinse conventie is en ik vanochtend op het journaal even de running-mate van Trump zag, maar vraag me zijn naam niet. En ook van eerdere presidenten is vaak de vice-president niet heel zichtbaar. Ja, ik kom tot Gore, maar dan vooral door de verkiezingen van 2000 en zijn film 'An inconvenient truth'
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zeker, maar dat is toch elke vice-president? Het is dat het nu Republikeinse conventie is en ik vanochtend op het journaal even de running-mate van Trump zag, maar vraag me zijn naam niet. En ook van eerdere presidenten is vaak de vice-president niet heel zichtbaar. Ja, ik kom tot Gore, maar dan vooral door de verkiezingen van 2000 en zijn film 'An inconvenient truth'
Zoals jij al zijn zei werd Gore vanaf die verkiezingen 2020 echt bekend, ik kan me niet herinneren dat hij in de 8 jaar als VP echt zichtbaar was. Harris wordt in peilingen nog wel een kans toegedicht te winnen, itt Biden. Veel hangt er natuurlijk vanaf hoe het gaat in de campagne, maar als ze het goed doet daarin is er natuurlijk nog van alles mogelijk.

En ik volg dat niet echt, maar als senator had ze zich blijkbaar best populair gemaakt in Californië.
 

JMD

Well-known member
Het gaat nu ineens heel snel ja... Een maand geleden werd kritiek op Biden wegens zijn leeftijd/gezondheid e.d. nog afgedaan als 'republikeinse lastercampagne', nu bleken ze toch een punt te hebben... Wat als de Dems 1 maand geleden geluisterd hadden? Dan was de achterstand van Biden op Trump echt niet zo groot geweest als nu
 

Mario

Well-known member
Biden steunt Harris, maar ik neem aan dat er meer kandidaten zich zullen aanmelden. De democratische conferentie is in augustus.
 

erka

Well-known member
Harris schijnt zwart te zijn, maar dat zal dan ook wel van het licht afhangen als ik haar zo zie.
 

Mario

Well-known member
Ze is een mix, haar moeder komt uit India en haar vader uit Jamaica. Beide ouders zijn immigranten. Net als Obama heeft haar familie geen slavernij verleden.
 
Bovenaan